Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Starbreeze (STAR-A/B)

Håller med om vad du skriver, Onns.

Prosjektet ble flyttet til Stockholm da LA folkene startet eget noe som gjorde at spillet tar lenger tid å utvikle?

1 Like

… og jeg kan love at når du flytter et helt prosjekt fra ett land til et annet, så kaster du bort mye tid! Driver med hand-over av et IT-system på kanskje 30 årsverk, og folk kløner fortsatt rundt i det nå, to år etterpå.

2 Likes

De förlorade utan tvekan en massa tid där. Frågan är bara om det fanns tidsmarginaler för det? Svaret är väl nej i 99% av fallen vid spelutveckling.

fra Q2 2016

När vi också gått upp i teamstorlek för att maximera VR-produktionen av
John Wick och spelproduktionen av OVERKILL’s The Walking Dead har vi
flyttat utvecklingen av dessa projekt från LA till Stockholm, där vi snart
adderar ytterligare 1 500 kvadratmeter kontorsyta för att göra plats för våra
nya medarbetare

Rätt konstigt också att 20 personer i LA skulle göra både JW och OTWD.

Det var vel ganske forsiktig utvikling før det ble flyttet til Stockholm, mener de kalte det for “prototyping”

OK det har du rett i, uansett er det snakk om at de flyttet utviklingsteamet fra LA til Stockholm og utvidet med 1500 kvadratmeter så noe skjedde der med utviklingen. Noen kom sikkert med fra LA og sikkert en del nye som ble ansatt.

Tipper de sitter med hver sin laptop på stureplan og nipper til champis mens de skriver kode.

1 Like

Hvordan tolker du dette? Jeg tolker det som at mesteparten av utviklingen har vært i LA, men nå har de ansatt flere og flyttet utviklingen til å hovedsaklig skje i Stockholm. Dette sammen med at vi vet flere sa seg opp fra LA kontoret og startet eget tror jeg ligger delvis bak at utviklingen har tatt såpass lang tid.

När vi också gått upp i teamstorlek för att maximera (…) spelproduktionen av OVERKILL’s The Walking Dead har vi flyttat utvecklingen av dessa projekt från LA till Stockholm

1 Like

Helt klart! De burde vel klare 2x så mange kopier til en høyere salgssum?

Potensialet til OTWD er enormt. Q4 eller i starten av 2018, hvem vet… Spillet kommer til å selge mange millioner kopier. Blir meget spennende å se mer av dette på E3

Hva tror dere skjer med kursen når de viser fram og hyper opp det alle har ventet på?