Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Starbreeze (STAR-A/B)

Kanskje den skal ned mot 10kr ? :joy:

1 Like

Dere trodde ikke på 15 heller

2 Likes

Fordi en gang snur det for en lengre periode og da gjelder det å være inne og selge litt på toppene.

Hvor var de spørsmålene på vei opp til 26kr?

1 Like

Noen grunner til nedturen

1. Jeg tror Starbreeze blir straffet litt for sin største svakhet og det er å få ut produktene ut på den tiden de har sagt sånn ca.
  2. Det hjelper ikke med analyser som senker kursmålet uansett hvor mangelfulle de eventuelt er.
    3.At Mozzez og Avanzamannen ble negative hjelper heller ikke.
    4.Sesongvariasjon: Alle vet nå at forventet topp er ved E3 og muligens andre større lanseringer. Nå er det snart tid for alle å posisjonere seg for E3 enda en gang.
    5.Litt kluss med IMAX og VR-satsinga. VR ikke solgt like bra som mange opprinnelig trodde.

Til tross for dette er jeg positiv til Star på sikt. Alle spill-aksjer krever litt tolmodighet, i star trengs det ekstra mye tolmodighet.

2 Likes

Kan det være folk hadde urealistiske forventninger til John Wick?

Setter du oTWD i denne kategorien ?

For meg så havner de tingene(geminose,payday crime war++) som SB ikke har levert på i samme kategori som The Park/H&S . DVS ting som sannsynligvis ikke vil generere store inntekter men som kan. Det jeg er mest skuffet over når det gjelder SB er hvordan xbone releasen av PD2 var.

1 Like

Tja den er vanskeligere, utsettelsen ble begrunnet med Asia synes jeg å huske. Tror nok oTWD hadde blitt litt utsatt uansett. oTWD tror jeg fremdeles kommer ut i Q1 2018 så en liten utsettelse der som vil skape en kjøpsanledning som det ofte gjør med moderate utsettelser i spill-aksjer.

De kunne jo tenkt et par hundre tusen solgte hvis det er få spill ute? Lite marked, men få konkurrenter.

Jeg tror de klarer å levere oTWD i slutten av Q4 i år :slight_smile: Blir også interessant å se tempoet til SB i årene framover. De kommer til å være over 500 ansatte når oppkjøpet av Dhruva er i boks.

1 Like

Liker at når jeg går inn på linken, så har bare 23 sett traileren. Kjapp tilgang på data her. :thumbsup:

2 Likes

Nydelig trailer!

Jeg vil tror at Starbreeze kommer til å gå ned før Q1 dessverre. Salgstall på PD2 og DbD er nesten 3-4 ganger lavere enn i Q4 og disse to spillene er det som utgjør inntekten for tiden. For å si det sånn: Jeg skal ikke sitte over den rapporten : )