Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Starbreeze (STAR-A/B)

Virker nesten som det er en felles svertekampanje mot SB, hadde en posisjon over helgen der som jeg solgte. Hadde trodd PAX og Raid skulle booste kursen… men den gang ei.

Jeg mistenker at bortsett fra nyheter som gir en kortsiktig boost er det release-dato av RAID og OTWD som kan gi en lengre oppgang her. Jeg tror som sagt STAR blir straffet for manglende fremgang i prosjektene sine for øyeblikket. Det går dessverre for tregt.Veldig mye negativ omtale nå som jeg mener selskapet ikke har fortjent.

3 Likes

Lite konstig analys då Starbreeze har både bra intäkter och en stabil (stor) kassa, Dbd till konsol och raidww2 + otwd som släpps nu i år. Väldigt märklig analys. Synd då vi fick ett så fint PM igår om System shock 2

Den delen av omtalen som er negativ fordi ting går “tregt” er vel mer eller mindre grei. oTWD er vel den biten jeg hadde vært mest skuffet over hvis jeg fortsatt hadde aksjer.

Publishing-avtalene som denne med System Shock er de jeg er mest positive til. Jeg liker fortsatt ikke Geminose eller VR-satsingen, men de blir jo stadig en mindre del av kaka.

1 Like

Pengene de har satset på Geminose og VR kunne ha vært satt på spill i stedet som ga avkastning nå. Tror markedet tviler på Starbreeze utenfor spillutvikling og publishing arenaen som er det eneste de har bevist at de mestrer.

Jeg tror faktisk Comic Con er mer passende enn E3. Men det kommer litt ann på hvem de vil nå ut til. For OTWD så vil de jo helst nå ut til et “ferskt” publikum som gjerne ikke har kjøpt SB spill før.

Altså, det spiller ikke så stor rolle om det blir Q4 2017 eller Q1 2018 for min del når det kommer til oTWD, men spillet burde jo ha kommet Q4 2016!

Der jeg på 18-19kr var nøytral til Starbreeze så er jeg her på 16kr svakt positiv. Det som trekker ned er utsettelsen av oTWD, Geminose og VR-satsingen. Hvis markedet kjører aksjen noe særlig videre ned, så kjøper jeg. Må i så fall selge noe annet først. :wink:

På hvilken kurs ser du for deg et kjøp?

Det kommer litt an på, jeg må som sagt selge noe annet.

Skulle jeg gjette vil rett etter neste rapport bli en god anledning for inngang eller før det hvis release-dato av RAID og/eller oTWD kommer.

Ingen fare for at det skjer, EA sitter på den relasjonen :wink:

1 Like

Det høres ut som du sliter veldig med at market cap absolutt ikke reflekterer faktiske verdier, men troen folk har til at kursen skal opp. Når det da kommer til et selskap som Starbreeze, som sitter nesten helt og holdent på immaterielle verdier, så blir prisingen der satt i hytt og pine. Hvis stemningen er negativ, så blir market cap for lav. Hvis stemningen er positiv, så blir market cap satt for høy. :stuck_out_tongue:

Ja, derfor kan det lønne seg å følge TA i slike selskaper, man vet ikke hvor høyt eller hvor lavt de kan prises. Fundamental analyse blir for konservativ begge veier.

1 Like

Gjerne lag en TA-analyse av STAR da :slight_smile:

Vi kan starte med at Starbreeze må bryte ut av en sterkt synkende trendkanal før aksjen kan få noen varig oppgang:

Pr dags dato må mao aksjen over 18kr før den kanalen er brutt

2 Likes