Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Starbreeze (STAR-A/B)

Tjah, jeg har i hvert fall gjort meg opp en mening, og det er at trenden vi er inne i nå er denne:


I motsetning til de trendene du har tegnet opp, så har du her fire “bouncer” i nedre del av kanalen og to “bouncer” i øvre del av kanalen. I tillegg så stemmer den perfekt med gjennomsnittet for de siste 142 dagene. Jeg har jo brukt linear regression satt til 142 dager for å finne denne.

Det kan godt være at 14,65 var bunnpunktet og at vi nå er i ferd med å få en ny trend. Litt ut fra hvor bratt den rebounder, så får man en bekreftelse på det på et sted mellom 16-17kr - hvis den ikke snur ned igjen da.

2 Likes

Ifølge investtech så er det for tidlige å kjøpe ved brudd opp fra fallende trend

"Når en fallende trend blir brutt opp, er dette et signal om en endring i stigningstakten. Fallende trender starter ofte med en sterk falltakt, mens denne avtar ettersom tiden går. Like fullt kan bedriften være inne i en langsiktig negativ utvikling og pessimismen stadig nå nye investorgrupperinger og analytikere.

Figuren viser normalsituasjonen når en fallende trend blir brutt opp. Den opprinnelige trenden er tegnet i sort, mens den nye trenden er tegnet med blått.

Figuren viser fasene i hvordan en trendvending ofte oppstår. Varselsignaler gis ved brudd på trendtaket, på vei opp fra B til C, mens kjøpssignal først gis ved punkt E, når kursen slutter over forrige toppunkt."

http://www.investtech.com/main/market.php?CountryID=1&p=staticPage&fn=helpItem&tbReport=h_TFBrU&PrevCompanyID=100718&PrevProduct=2

6 Likes

Takk, da lærte jeg noe nytt i dag også.

For alt vi vet, så har trenden snudd nå, men hvis man skal kjøpe på trenden jeg diskuterte over, og først kjøpe etter at den er bekreftet i henhold til reglene @holmes postet, så kan kjøpssignalet komme på f.eks 18kr.

Av og til er det rette å gjøre å kaste hånden din selv om du har to damer på hånden. Selv om det da til slutt viser seg at den tredje damen kommer på river og det isolert sett hadde vært mer lukrativt å syne, så var det fremdeles riktig å kaste.

1 Like

OM en uke eller to får man betalt for å mota SB aksjer!

1 Like

Hehe, jeg måtte bare :smiley:

hehe, du legger jo litt opp til det når 100% av skalaen din er under dagens kurs og du starter på 0, men jeg la meg på 12 :slight_smile:

2 Likes

Jeg fant ikke 30 kroner så valgte å ikke svare

4 Likes