Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Starbreeze (STAR-A/B)

Starbreeze får bare levere Raid WW2 og oTWD i år, så blir nok kursen ganske “manipulert opp” til nyttår. :wink:

I Q3 ble det oppgitt følgende inntekter reltatert til RAID WW2:

Net revenue includes a minimum guarantee of SEK 32.5 million relating to RAID: World War II.

The agreement includes payment of a minimum guarantee, relating to royalties of USD 4 million (SEK 32.5 million) in total that will accrue in full to Starbreeze.

Betyr dette at Starbreeze ikke forventer stort mer inntekter fra dette spillet eller ?

Jeg prøver å se for meg inntekter for Q1 og har en gut feeling på 50-60msek fra Payday2 og DbD. Det vil bety omtrent halvering fra Q4 og forklarer godt kursraset. Noen andre betydelige inntekter som kan komme her tro?

Kan du ikke slutte å trolle i SB tråden ? Begynner å bli slitsomt …

2 Likes

Stiller da bare et spørsmål i håp om at noen kanskje vet litt om dette. Hvis du synes det er slitsomt så kan det jo være at noen andre her ønsker å forstå kursfallet i SB selv om du ikke gjør det…

Hvordan klarer du å komme fram til at SB ikke forventer mer inntekter ( enn 32.5 MSEK ) basert på at de har solgt rettighetene til retail på console for den summen ?

Takk, ser at det gjelder bare retail console så da er det evt. også inntekter fra PC og consoles digitalt ved lansering.

1 Like

Om Raid ble kanselert med umiddelbar virkning nå, ville det vært alle inntektene de fikk.

Men det skal jo lanseres og det er digitalt de største inntektene ligger.

2 Likes

Det er uansett trist når man først er kjempestolt for å få vært med og betatestet noe (alle på FI kjøpte seg samme tilgangen), såpass at man lager et nick ut av det. Og så flopper spillet totalt.

Der våknet Trollmor også ser jeg.

For å holde oss til saken så prøver jeg bare å finne riktig pris på aksjen for 2017. Om Q1 er så dårlig som jeg frykter så sitter jeg på gjerdet litt til. Er jo derfor jeg er interessert i annen info/prospekter fra dere som kan overbevise meg om noe annet.

1 Like

Enten i april eller senere.

Fortsetter å snitte meg inn i aksjen. Denne gangen ble antall aksjer doblet på kurs litt over 15.

2 Likes

Hadde vært interessant å høre hva du tenker om Starbreeze @AllsangHosSvensken

Vil samme mønster gjenta seg i år, med rally frem mot E3?

  • Ja
  • Nei

0 stemmegivere

Det kan hende det blir hype fram mot E3, men resten av utviklingen kommer til å bli styrt av hvordan det går med Raid:WW2 og oTWD. (Og til en hvis grad DbD til konsoll, men det er vel et sikrere kort, så det burde hovedsakelig være innbakt i kursen)

Tenkte bare på hype jeg nå :slight_smile:

Samme periode i fjor som vi har foran oss gikk kursen fra ca 15 til 26 kroner.

Det kan bli hype, förstås. Men jag känner mig väldigt osäker. I fjol gick man bara och väntade på uppgången som kändes väldigt säker. Och den kom, med besked. Nu vet jag inte riktigt vad som krävs för att marknaden ska övertygas av någon hype, annat är verkliga intäkter. Men vi får se.

1 Like