Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Starbreeze (STAR-A/B)

Ja, man kan inte utesluta risken för ytterligare fall. En TA i dag tror att vi ska ner till 14 kr.

Det er en ting “investorene” frykter mer enn tap og det er å gå glipp av oppgangen :wink:

5 Likes

Inte helt, men nästan.

TA tar heller inte hänsyn till allting som kommer hända kommande månaderna. Har aldrig varit speciellt lyckat att köra på TA i Star och det tror jag det inte är nu heller.

2 Likes

TA är väl relevant fram till nästa kurspåverkande PM. Till slut vinner alltid fundamenta.

Enig @spararn. Jeg forventer at den negative trenden vil snu eller at kursen stabiliserer seg ila april. For de som ikke har fått det med seg så er det tre ting som skjer denne måneden:

På Discord spekuleres det i at det kan komme noe ved Payday-eventets slutt (preorder/beta av Raid f.eks?)

3 Likes

Ekkokammer… :stuck_out_tongue:

Enig, alt dette er veldig interessant, men akkurat nå føler jeg at bare en “ok” lansering og mottakelse av oTWD kan forsvare dagens kurs alene…

1 Like

Markedet forventer veldig lite av VR, tror du på VR satsingen

  • Nei det vil bare brenne penger og ta resurser bort fra kjernevirksomheten
  • Morsom kuriositet, men vil ikke tjene inn noe særlig penger på lenge
  • Tror ikke på headsettet, men vil tjene fett på VR spill om et par år
  • Svakt positiv, et ben til å stå på, men de vanlige spillene er viktigere
  • Ja, dette vil gi milliardinntekter om noen år

0 stemmegivere

Jeg mener VR-satsingen har tatt fokus vekk fra oTWD og de andre prosjektene og selv om det nok ender positivt til slutt, så tror jeg det vil ha kostet mer enn det smakte.

Fokus fra ledelsen bort fra resten av prosjektene og over på VR. Tegn på dette er som jeg ser det f.eks. at utvikleren de valgte for mobil-satsingen ble droppet etter hva var det, 6 måneder?

Hvorfor brukte ledelsen 6 måneder på å finne ut det da? Min antagelse er at de rett og slett ikke brukte nok tid på å følge dem opp og derfor oppdaget ha de drev på med for sent.

Min påstand er jo relativt enkel: ledelsen i Starbreeze påvirker hvor godt prosjektene blir gjennomført. Det blir viktigere jo “dårligere” de som gjennomfører prosjektene er. Jo flere prosjekter de har i lufta samtidig, jo mindre tid har de på hvert prosjekt og jo mer ut å kjøre kan det gå før de får tatt tak i det.

Om det stemmer vet jeg jo ikke, og neppe du heller, men du lurte på hva jeg mente. :slight_smile:

2 Likes

Mener å ha tatt det fra en kvartalsrapport, men kan være jeg husker feil.

Akkurat dette mobilspillet er jeg skuffet over at det har tatt så lang tid, fokus blant spillere er kanskje på de nye spillene når dette endelig kommer. De kunne også tenkt på andre måter å bruke mobilen på i samspill med PC spillet. Husker det var snakk om dette for mange år siden

1 Like

Både mobilspillet og Geminose har tatt alt for lang tid. Dette er nok ting ledelsen har brukt litt tid på men er jo veldig vanskelig å si om det har påvirket utviklingen av de andre spillene. Jeg tror ikke det og når man ser på hvilke publishingavtaler de har fått til i det siste så ser det vel ikke ut til at denne delen har blitt påvirket noe særlig den heller.

2 Likes