Liten tvil om at det er problemer i mobilavdelingen. StarVR gjenstår å se om de får noe ut av. Det er Overkill og publishing som er suksessen så langt i mine øyne. Hadde likt godt om de solgte ut mobil og StarVR.
Jepp, ikke tjene penger på det, men enda viktigere er at de da også slipper å tape penger på det : )
Men, altså det var bare en drøm fra min side. Det virker jo som de nå restarter hele mobilavdelingen i Barcelona så SB blir nok å satse på mobil også fremover…
Og du mener at det er negativt?
Med tanke på at de er rundt 550 ansatte så blir mobildelen en liten del av totalen
Merker litt FOMO tendenser her hos meg selv nå, er det nå man skal kjøpe?
- Ja
- Nei
0 stemmegivere
Du burde definitivt begynne å snitte deg inn på 15 kr imo
Jeg har egentlig tenkt å begynne å snitte meg inn nå, må bare få litt cash. Også strider det mot planen min med å redusere litt fram mot sommeren.
Du kan jo vurdere å redusere rundt E3?
Det er oTWD hypen jeg hadde kjøpt for. Det andre blir som å selge Funcom fordi de kommer med The Park.
Den gikk jo veldig bra før The Park
80% opp
Vel, da har du allerede lagt strategien for deg selv!
Må flytte over noen penger før jeg kan følge den selv. Orker ikke kjøpe Starbreeze på “vanlig” konto pga maset med selvangivelsen.
Jeg har alltid gremmet meg litt over “hvorfor satt jeg ikke bare stille med starbreeze aksjene”, men nå som den har falt en del tror jeg at jeg faktisk har tjent litt på tradingen. Har ca doblet pengene her to ganger.
Det er vel sjeldent lurt å sitte helt stille i båten når det kommer til spill-aksjer. Hypen er til tider ganske drøy. Man må være klar for å gå inn igjen når aksjen faller tilbake fra hypen da.
Egentlig sykt at det kan være så enkelt, må være en hake her som vi ikke ser? “Penger på gata”
Hva var det spill-investoren her hadde i avkastning. 40000% prosent eller noe? Ekstremt var det.
Jepp, stemmer, og han kjøper når alt er dødt og følger nøye med rundt launch. Vet at han har noen “bom” innimellom, men ettersom han har kjøpt når alt er dødt, så går det nok stort sett greit å komme seg ut.
I spillaksjer som dette, så er timing alt. Når skal man kjøpe, når skal man selge og når skal man bare sitte stille.
Timing er ekstremt viktig i disse aksjene. Jeg har f.eks. aksjer i PDX og THQN-B. Hvis det ikke er noen trigger, blir det ofte ørkenvandring mens man venter på nye spill. SF falt også merkbart etter at mobil-spillet deres kommer bare litt senere enn noen trodde først.
Så, hva skjer med hypen da?