Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Starbreeze (STAR-A/B)

Vil tro nær alle som har måttet forholde seg til indisk outsourcing er “skada” av at det alltid blir presentert som noe flott men kræsjer til de grader :stuck_out_tongue:

1 Like

Nei men jeg vet veldig mye om indisk kultur innenfor IT og utvikling. ( er tross alt det som er mitt fagfelt som på mystisk vis drar inn penger). Nesten samtlige utviklerhus i Norden har prøvd seg med indiske avdelinger og ca samtlige har i beste fall meget blandede resultat. Nå er faktisk planen min å investere en betydelig andel penger i SB. Men deres indiske eventyr skremmer meg litt. For kulturforskjellen er astronomisk.

Tja, kursen falller fortsatt jeg som mange andre prøver å finne grunnnen til det. Hadde noen sagt i februrat at jeg kanskje får sb til 12kr hadde jeg dratt på smilebåndet, nå ser det jo ut til å bli en realitet

1 Like

Men Dhruva er jo et selskap som har vist at de leverer over lengre tid så ser ikke helt hvorfor du er skeptisk til de. Regner også med at SB er fornøyd med det samarbeidet de har hatt tidligere siden de velger å kjøpe de.

2 Likes

Noen som har sett spillertallene til PD2 ? Peak på 52906 i kveld som er det høyeste siden august 2015.

3 Likes

Tja, vad tror ni om StarVR – får vi några intressanta nyheter i helgen? Börjar det bli dags att ta position igen, eller ska vi ner ytterligare? Själv är jag fortsatt osäker, men börjar bli intresserad igen, och chansen är stor att vi får något substantiellt i helgen. Eller kommer Starbreeze att tiga igen – det är ju ett annat bolag som ställer ut osv. Det hade inte varit helt otypiskt. Å andra sidan bör man väl börja jobba på att få kursen att stiga igen.

Problemet med å siskutere sb er at man blir beskyldt for trolling så fort man ikke er superpositiv. Personlig skremmer det meg at SB straffes av markedet uten at det finnes en tydelig grunn til det. Og alle forsøk på å diskutere en grunn blie klubbet ned med “Trolling”!

1 Like

@Onns er oTWD annonsert å komme i Q4 2017?

Takk! Fant ikke siden før du sa navnet så jeg kunne søke etter den.

Her er den hvis andre er interessert. https://www.starbreeze.com/games-release-schedule/

Mest interessant:
Dead by Daylight PS4 & XBONE Q2 2017
RAID: World War II Summer 2017
OVERKILL’s The Walking Dead Q4 2017

… en stor release i kvartalet framover høres bra ut. :smile:

2 Likes

Klarer Starbreeze å følge denne planen over?

  • Ja
  • Nei

0 stemmegivere

Jeg tror det kan bli små forsinkelser (type: ett kvartal), som muligens vil ha noe å si for aksjekursen når de skjer, men ikke vil ha noe å si for kursen på lengre sikt.

De har jo hatt endel prosjekter som har dratt ut i tid. Geminose f.eks. Spillselskaper generelt er ikke akkurat verdensmestre i å levere til tiden heller. :smiley:

1 Like

Solid argumentert. Konsoll-releasen av Payday 2 hadde de ikke meldt et kvartal på, så at den ikke kom til jul som folk forventet, men til sommeren 6 mnd etterpå kan man knapt laste Starbreeze for. Her har de jo meldt når lanseringene skal skje.

Tviler på at du og mange av de som er tungt lastet i Starbreeze har regnet VR-delen som en minuspost. Det er vel heller et fåtall som meg som regner det som et tapsprosjekt. :wink:

Problemet er vel heller at man har veldig sterke meninger uten å ha satt seg skikkelig inn i selskapet som diskuteres.