Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Starbreeze (STAR-A/B)

Vel, jeg visste jo ikke om den før den inntraff, men i det den grønne streken touchet motstanden tredje gangen så var vel det en bra bekreftelse? Dagen etterpå gikk kursen til 15kr, så hadde ikke akkurat fått timet det perfekt:

De litt mindre risiko-averse er jo de som handlet på 13,10 og 13,35 :wink:

I disse områdene der mener jeg det er en viss støtte, der vektskålen tippet over i favør for kjøpere, men enig i at støtten er sterkere ved / rundt 11.8

1 Like

Mulig det blir feil å si “13.20” og vi burde heller si at det er et område mellom 13 og 14.5 der det var mye motstand, som ble til støtte. Og det er et interessant område å følge med på igjen, dersom kursen kommer ned dit. Min subjektive tro er at den skal ganske langt ned i dette område, men mulig det er bias fordi jeg er uten aksjer.

1 Like

Det er en analyse jeg kan støtte helt og holdent. Det kan jo også forklare mangelen på en skarp reaksjon når den falt gjennom 15kr, som vi nok begge anså som et viktig nivå.

Husk støtte rundt 4-5 kroner

@holmes is pulling your leg.

… men ja, vi kunne godt ha skilt ut det tekniske snakket i Starbreeze ut fra denne tråden. :wink:

2 Likes

Fundamental verdi, som jeg ser det, ligger nord for 3,2 milliarder svenske kroner. Jeg er bare usikker på hvor langt nord. Jeg mener også at fundamental verdi ligger sør for 7 milliarder svenske kroner hvis ikke 100% av satsingene deres klaffer skikkelig.

Spørsmålet blir jo hvor høy P/E man mener at et selskap som Starbreeze skal verdsettes til. Jeg er ikke på 20 for å si det sånn, bransjen endres for fort til at det er aktuelt, men 10 kjennes billig ut. Hvor er du @onns?

Jeg er fortsatt like nysgjerrig etter den posten! :smiley:

SB har gjort en god del oppkjøp og vokst fra 50 til 550 ansatte iløpet av kort tid. Jeg tror at vi iløpet av de neste 2 årene vil se hva et selskap på 550 ansatte kan levere iforhold til de 50 de var når de kom med PD2.

2 Likes

Og frem til de leverer koster det jo endle å holde 550mann i sving

Hadde alle disse kun jobbet og hatt inntekter fra SB relaterte ting så hadde jeg på kort sikt vært skeptisk men heldigvis er det ikke slik.

1 Like

Dhruva er jeg ekstremt skeptisk til, tror de kommer til å brenne seg stort på kulturkræsj. Nesten slle Nordiske selskaper som har valgt indisk It har jo sprengt alt av bussjetter. Mistenker at indisk peogramering er like drit

Jeg liker godt kritiske spørsmål og påstander som @Evilfreud kommer med. Hvis du mener han tar feil så må du jo bare vise at det ikke stemmer.

Jeg er enig med deg @Onns i at Dhruva sikkert er et smart kjøp siden det er et produksjonsmiljø som SB har lengre erfaring med og nå har kjøpt slik at overskuddet går tilbake til SB samt at de kan være med å styre dette selskapet videre og fokusere produksjon på deres egne spill.

Dhruva har jo veldig solid erfaring:

Dhruva has worked with the biggest in the industry on numerous AAA-titles such as Halo 5, Forza Horizon 3, Days Gone, Sea of Thieves and Quantum Break. Led by a seasoned leadership team, Dhruva attracts and retains the best talent from all over India, including a team focused on serious gaming. For several years, the company has provided the major part of the art asset production for PAYDAY 2.

SB har mao. også blitt ganske avhengige av dem pga. dette.

2 Likes