Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Starbreeze (STAR-A/B)

Det kom short signal i dag

Den linken nederst på siden fungerte ikke

Hva blir bunnen i år for Star-b (avrundet til nærmeste krone)

  • 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15

0 stemmegivere

Kursutviklingen i Starbreeze er bare deprimerende. Selvfølgelig for de av oss som har troen på dette får man gode kjøpsanledninger, men det er en mager trøst når kjøpsanledningene stort sett bare blir bedre og bedre for hver uke som går. Men når rekylen kommer da kan det fort gå oppover tror jeg.

1 Like

… og problemet er nok at det blir ikke noen “dødperiode” hvor aksjen har flatet ut. Den kommer til å gå rett fra nedoverbakke til oppoverbakk. Det er bra med triggere i Starbreeze det neste året.

Hvis ikke det blir en eller flere utsettelser etter at aksjen har begynt å gå da…

1 Like

Så, teknisk sett synes jeg det ikke ser så pent ut, det er jo en slags støtte her rundt 15kr, men det blir som støtten Funcom hadde rundt 3kr, hvis den brytes kan kursen fort falle 10-15%.

Jeg tolket chartet som at støtten var brutt, hva mener du skal til for at denne brytes?

Edit: så litt mer på det nå, tenker at støtten var på 16 kroner, og nå på vei ned til 13.20 og så evt 11.80

14,65

Sånne lokale støtter har ikke vært verdt så mye tidligere, tror du denne holder?

1 Like

Det er jo slike “feilprisinger” som man kan forsøke å utnytte i aksjemarkedet for å tjene seg en slant.

Nå er jeg ikke sikker på at den skal så lavt. Men 13.20 virker innen rekkevidde.

1 Like

Det er jo markedets dynamikk noe faller og så spør folk seg hvorfor skal jeg kjøpe denne idag og ikke billigere i morgen? (eller hvorfor ikke selge litt i dag og kjøpe billigere i morgen). Folk liker å kjøpe når kursen stiger selv om prisen kanskje er dyrere.

Dessuten så er folk “hjernevasket” av alle gode investeringsråd, “cut your losses short”, “alltid ha stop loss” osv

2 Likes

Jeg liker spørsmålet ditt, men har virkelig ikke noe godt svar!

Du sier du ser støtte på 13,20 i dette chartet:

… men det er jo bare ett punkt det også? Den har jo ikke truffet 13,20 flere ganger tidligere? Den eneste støtte/motstanden du har tegnet inn som jeg synes ser troverdig ut er støtten du tegnet inn på 11,80. Den ble truffet mange ganger og virker bunnsolid.

1 Like

Hvis du ser på ranges, så ser du at den har vært der nede intradag 3 ganger, og var også tidligere et motstands “område” (snudde ved litt forskjelllige punkter).

Tjah, de tre “bunnene” du har tegnet inn er på 13,40, 13,10 og 13,35. Den midterste av disse var starten på en opp-trend som nå har blitt brutt:

De to røde strekene du har tegnet inn ser bare ut som noe du har tegnet inn fordi det passer med streken du har tegnet. Det er neppe noe du hadde tegnet inn uten den?

Nå er jeg langt fra noen ekspert i teknisk analyse, men motstander som her, som er langt fra klare er vel neppe noen sterke motstander?

Hvor ville du kjøpt for å treffe begynnelsen på den opptrenden?