Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Starbreeze (STAR-A/B)

En veldig kort trade fordi noe bedre dukket opp?

Det ble mer Funcom på holmes iflg Funcom tråden. :smiley:

Jeg prøvde meg her i dag, men da Funcom falt ned til 2.68 ombestemte jeg meg, inn og ut på 15kroner så ble det noen kroner kurtasje.

Paradox omsatte for cs 650mill med ca 300mill i resultat i 2016 og har vært priset til 6-7 milliarder. Tror iallefall Starbreeze kommer til å ha mye mer enn det i omsetning i år så får vi se hva de klarer i resultat.

2 Likes

Er du fortsatt inne i Paradox eller flyttet over til Starbreeze?

Har ingen planer om å selge meg ut av paradox :slight_smile:

3 Likes

Kursen i star (og pdx) ser ut til å bli påvirket av de gode steam-plasseringene, men ikke funcom med mye lavere MCAP. Ja ja har aksjer i alle.

2 Likes

Kursen i Star bærer vel preg å være, for den aksje, helt utbombet? Noen få prosenter opp er jo ingenting.

… Det hadde passet meg bra hvis ingenting skjedde i Star/Fun før slutten av april, etter at Kitron har kommet med Q1-tallene, så kan jeg redusere litt der og øke i Star/Fun. :slight_smile:

1 Like

Problemet mitt er at “alle” aksjer (de jeg følger) er utbombet nå. Muligens med unntak av visse biotek selskaper. Men selv Nano er jo nesten blitt billig nå.

Nice økning i Starbreeze i dag, skulle bare ha fått økt litt mer først, nå er jeg bare inne med vekslepenger. :stuck_out_tongue:

Smart move av SB, aner ikke hvilken Hw switch kjører men det bør flyte meget bra på den. Aner vi noe om hvor lett det er å porte spill over på switch?

Switch er basically en kraftig tablet. Bruker en ARM prosessor og en Nvidia gpu.

Halv dag i Sverige i dag, for den som tenker på å handle noe Starbreeze eller andre svenske aksjer

1 Like

https://www.technobuffalo.com/2017/02/07/nintendo-switch-pc-ports-easy/

1 Like

Den artikkelen snakker om at det er lett fordi du kan bruke unreal eller unity. Payday 2 bruker en propritær motor, så det er en god del mer jobb enn artikkelen kanskje kan antyde.

Switch er nok kraftig nok til at de ikke trenger å slite så mye med ytelsesoptimalisering da.

Det står noe om at basert på eksisterende “development environment” vil det ta mindre enn et år å porte et pc spill til switch. Har lest noe tilsvarende tidligere så tolker det som at dette ikke er basert på at man bruker unreal/unity. Det er jo selvfølgelig avhengig av hvor bra/dårlig eksisterende engine er kodet.

2 Likes

Kan ta litt tid å få til matchmaking? :slight_smile: