Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Starbreeze (STAR-A/B)

De hadde neppe sagt 2017-release hvis de ikke trodde på det, så er helt enig med deg. Mente bare at det er litt mer arbeid ettersom de må fikse game enginen til å støtte switch i tillegg til å få spillet generellt til å funke på switch. De hadde fått halvparten “gratis” med Unreal/Unity.

Det er en av grunnene til at jeg er glad Funcom har gått over til å bruke Unreal, i tillegg til at Funcom nå lager spill som faktisk ser bra ut. Ref: Conan Exiles.

1 Like

Eneste aksjen jeg har som gikk i pluss i dag. Veldig spennende om bunnen var på 14,65.

Jeg satser på at oTWD kommer i 2017 og selger en 2-3 millioner før nyttår. Gjerne til 40$ stk. :smile:

Med tanke på at Dead by Daylight selger 2mill på pc på under 1 år så er 5mill på pc+console for OWTD lite. Tror RAID klarer 5mill+ på pc+console på et år.

2 Likes

Problemet er vel heller at folk anser vr biten som et tapsprosjekt

… Soon™

2 Likes

direkt:

STOCKHOLM (Direkt) Den amerikanska biografkedjan Imax ambitionsnivå för hur många VR-center bolaget tänker öppna under 2017 ser ut att ha sjunkit ytterligare.

Enligt en artikel i Screen Daily uppger Imax vd Richard Gelfond nu att förutom det VR-center som öppnade i Los Angeles i början av året kommer ytterligare två center öppna i år. Så sent som i mars var budskapet från Richard Gelfond att det fanns kontrakt för ytterligare fem VR-center som skulle öppnas de kommande månaderna.

Imax och Starbreeze har ett samriskbolag för så kallad destinationsbaserade VR-upplevelser under Imax varumärke. Samarbetet innebär att kunderna på VR-centren erbjuds en VR-upplevelse bland annat baserad på Starbreeze headset StarVR.

Richard Gelfond har i olika sammanhang berört den framtida utrullningen av VR-center. Historiskt har han bland annat talat om möjligheten till att ha 30-50 center mot slutet av 2017.

Starbreeze har hållit en lägre profil när det gäller hur utrullningen av VR-centren kan tänkas se ut. Det gäller inte minst sedan Richard Gelfond i januari uppgav att HTC Vive primärt är det VR-headsetet som ska användas i de kommande VR-centren.

I sitt bokslut i februari skrev Starbreeze att bolaget fortsätter att förhandla med Imax om hur framtida försäljning av innehåll och StarVR-headset ska fungera.

Mot bakgrund av att Imax valt att bredda sitt erbjudande till att inkludera allmänt tillgängliga VR-upplevelser under introduktionen av centren bedömer Starbreeze att samarbetsformen kommer att anpassas för detta, hette det i rapporten.

De två VR-center som Richard Gelfond uppges ha sagt ska öppna senare i år ska ligga i New York (ingen tidpunkt preciseras) och i brittiska Manchester (öppning i juni). Från börja var budskapet att centret i Manchester skulle öppna mot slutet av 2016.

Mats Torgander +46 8 5191 7915

Nyhetsbyrån Direkt

2 Likes

Lukter ikke akkurat gull og grønne skoger av den meldingen. :stuck_out_tongue:

Det påvirker ikke min verdisettelse av Starbreeze, ettersom jeg er såpass lunken fra før av.

Jeg ser fram til spennende spill-lanseringer framover i stedet. :slight_smile:

direkt:

STOCKHOLM (Direkt) Den amerikanska biografkedjan Imax lämnade i sin delårsrapport på torsdagen en uppdatering av hur utrullningen av bolagets VR-center väntas se ut 2017.

Enligt bolaget finns överenskommelser om att öppna flera pilotcenter för VR mot slutet av 2017 på platser som New York, Manchester, Shanghai och Japan.

Det budskapet skiljer sig åt från den artikel i Screen Daily, som Nyhetsbyrån Direkt tidigare skrivit om, där Imax vd Richard Gelfond sägs uppge att förutom det VR-center som öppnade i Los Angeles i början av året kommer ytterligare två center att öppna i år.

Budskapet från Richard Gelfond i början av mars var att det fanns kontrakt för ytterligare fem VR-center som skulle öppnas de kommande månaderna.

Imax och Starbreeze har ett samriskbolag för så kallad destinationsbaserade VR-upplevelser under Imax varumärke. Samarbetet innebär att kunderna på VR-centren erbjuds en VR-upplevelse bland annat baserad på Starbreeze headset StarVR.

Mats Torgander +46 8 5191 7915

Nyhetsbyrån Direkt

1 Like