Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Starbreeze (STAR-A/B)

Må si jeg gleder meg til Starstream!

Virker som at mange ikke er klar over den potensielle verdien i publishingdelen og prosjektene Star har på gang, spesielt SS3 og Psychonauts 2. Forhåpentligvis blir dette enda tydeligere etter onsdag.

Som Nofun håper jeg virkerlig Raid kommer i sommer. Jeg tipper slutten av august.

Nå som det er dyster stemning i denne tråden gjentar jeg meg selv og skriver litt om potensialet ang salg fra RAID i 2017.

Gitt at utsalgspris blir 300 sek, at de får 150 sek per spill før split (50/50 Star/LGL) og at spillet selger like mange kopier som DBD (1.5 mill).

Starbreeze skal hente inn 120% av sin investering, så ca 84 000 000 SEK (70 000 000*120%).

Rettighetene for distro på fysiske kopier er solgt for ca 35 MSEK.

Før splitt:
(84 000 000 - 35 000 000)/150 = ca 326 000 solgte spill og investeringen er i null.

Etter at investeringen er hentet, og med 50/50 splitt:
1 174 000 * 75 = 88 050 000 SEK

Jeg tror spillet selger veldig mye mer enn 1.5 mill. Så kommer DLC på toppen av det hele.

Vet ikke hvor mye regnestykket ditt er til å stole på når du ikke tar med åpenbare ting som moms og steam sin andel…

EDIT: Se kommentar fra swing nedenfor, jeg som er på jordet.

Hva mener du? Ja dette er åpenbart grovt regnet, men jeg jeg har kuttet 50% fra utsalgsprisen for å ta høyde for steam sin cut, moms ol

Min feil! Så ikke at du sa 150 sek før splitt! Beklager!

1 Like

Hva blir det lavest SB kan kjøpes for imorgen?

  • 16,00
  • 15,50
  • 15,00
  • 14,50
  • 14,00
  • 13,50
  • 13,00
  • 12,50
  • 12,00
  • 11,50
  • 11,00
  • 10,50
  • 10,00

0 stemmegivere

Tror du ikke de fleste som er redde har solgt allerede?

Slik jeg ser det og med pipelinen til Starbreeze, så kommer det gode kjøpsmuligheter /tradingmuligheter fremover. Men de neste 12 månedene kan bli blodige for de med dyr inngang.

Men alltså, det skulle vara ett fall på typ 36%. På ett spel (av många) som försenats några månader för att maximera kvaliten vid release. Kan det verkligen gå så illa? Väldigt tveksam alltså… Men ner till 13-14 kronor kortsiktigt är nog möjligt.

ALDRI undervurder hvor lavt en aksje kan gå på dårlige nyheter eller no news. Har du troen på det fundamentale sitter du i ro, evt snitter du ned /øker.

3 Likes

Spent på hva innsidere gjør, bo må vel være fullastet allerede? Og de andre som solgte høyere opp mister jeg litt respekt for hvis de kjøper tilbake billig nå

Tipper de venter et par uker/måneder før de kjøper. Men det hadde ikke overrasket meg om det deles ut oppsjoner som får strikeprice som ligger rundt bunnen de neste ukene.

1 Like

Hvis du tror 10 kroner vil du da trade litt nedover dit (selge litt og kjøpe billigere), eller bare sitte i ro, eller øke der nede?

Hva tenker dere strategisk om lansering av TWD spill H2 2018

  • Hypen rundt TWD vokser hvert år, og det blir større hype enn 2017 lansering
  • TWD IP har allerede passert middagshøyden
  • Hipp som happ, ca like stor interesse da som nå
  • Spillet er basert på tegneserien og hypen rundt TV serien er ikke så viktig

0 stemmegivere

har på følelse det blir en meget brutal dag i morgen.1 år utsettelse er lenge i spillaksjer.men det gir en kjøpsanledning for de som fremdeles har troen. for eventuelle nye aksjonærer er dette nok en drømmeinngang på litt sikt. innsiderne vil nok også laste opp nå.mange solgte på 20 pluss.