Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Starbreeze (STAR-A/B)

Litt interessant for å se begge sider av saken, mer kritisk blikk på selskapet og utsettelsene her

1 Like

ja med denne mld og timinga på den gjør at innsiderne kan laste opp på drømmekurser om få dager ift kort tid siden.tilfeldig?.neppe.

1 Like

En artikkel som belyser det samme som jeg gjorde over, at perioden mellom spill slipp er viktig.

Han tar også fram noen gode momenter angående kontantstrøm og publishing-businessen.

Litt morsomt å sammenligne med Funcom. De gikk for unreal-motoren og klarte å levere et spill på rekord-tid. Med veldig bra grafikk.

Jeg tror det er dødfødt for spillselskaper å stå for spillmotoren selv. Det gir for mye usikkerhet og koster mer enn lisensiering av en spillmotor.

1 Like

Conan har 10%,fortsatt litt lite men helt ok med tanke på at innholdet ikke er klart grunnet ea. Måtte bare rette på deg :stuck_out_tongue:

1 Like

Stråmann much? Jeg skrev jo ikke at Funcom hadde levert et ferdig spill? Med full lansering i Q1 2018, så vil de ha brukt 2 år, hvor spillet var fullt spillbart etter ett år. Poenget mitt var ihvertfall at de neppe hadde klart det med en egenutviklet grafikkmotor hvor de må stå for all kompatibilitetssjekking selv. Med Unreal-motoren kunne de også bruke plugins utviklet av 3. part.

1 Like

Ja det å droppe egen motor er ikke ett dumt valg nødvendigvis.

Steamspy sier 10%, hva som er rett vet ikke jeg. Men tråden handler om sb så dette ble en avsporing.

Det litt komiske her i fallet på 15% er at jeg i avstemningen ikke helt husket kursen og regnet litt feil, så de 15% ned jeg gjettet på er riktig, men stemte 14,50.

13,80 som vi er på nå er omtrent der jeg forventet at vi skulle ende på ± 5%. Nå er spørsmålet om kursen kommer til å sige videre nedover, men det er jo triggere relativt nært i tid. For eksempel konsoll-lanseringen av Dead by Daylight 20. juni og RAID: World War II i Q3 2017.

Dagen er ikke over ennå. Jeg husker med gru “utsettelsen” av STORM, var det 30-40% ned det endte på? Men en del har nok luktet en utsettelse av oTWD allerede, solgte og vil muligens inn igjen.

Dette er bare første sjokk, 1-2måneder med ørkenvandring o den faller videre.

Denne nedgangen tenker du på?

Det var ingen triggere de neste 4-5 månedene når det skjedde i 2014. Forrige ørkenvandring varte i 4 måneder før det ble klart at å selge var jævlig dumt. Som jeg skrev over, neste trigger er 20. juni.

1 Like

Du skal se at de kommer med noe positivt på streamen på onsdag :wink: Hvis ikke har man release av DbD på console i juni…

Spørsmålet er om det er nok, SB har jo tradisjonelt vært flinke til å pakke inn dritt i fint papir, men nå har jo flere innsidere solgt på høyere kurser. Men for de som sitter i aksjen håper jeg du har rett.

Noe av grunnen til at vi ikke ser større nedgang er kanskje at aksjen allerede er ned(ca 28% med dagens nedgang) en del i år ? Itillegg har jo SB en del flere prosjekter på gang enn da storm ble utsatt.

Når skal man kjøpe Star-b

  • Skulle allerede kjøpt
  • Closing i dag
  • I morgen
  • Før rapport
  • Etter rapport
  • Om 1 måned
  • Til høsten
  • Til nyttår
  • Til våren

0 stemmegivere

Ja situasjonen er heldigvis en annen enn den gangen og jeg tror som sagt at en del gjettet/analyserte/etc seg frem til en utsettelse før denne meldinga.