Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Starbreeze (STAR-A/B)

Det var jo også dumt å kjøpe 1 time etter åpning den gangen.

Med justerte kurser fra Avanza var det noen som kjøpte (og noen som solgte) intradag etter rapporten på 6.53, bunnen etterpå (intradag) ble 4.27 (juster for split A/B aksjer)

Litt vanskelig poll du lagde der @holmes

Jeg mente man skulle ha kjøpt når aksjen begynte oppgangen fra høyt på 14-tallet. Kjøpte selv på 15,10. Jeg vil si at ett års utsettelse som vi fikk nå var noe man kun kunne gjette seg fram til hvis man kjente noen på innsiden. De hadde tross alt Q4 2017 som lanseringstidspunkt på spill-kalenderen sin, så rimelig håndfast.

Med dagens fasit i hånden, så tror jeg å kjøpe på 15% ned i dag vil være et bra kjøp, men jeg hadde ikke nødvendigvis stresset med det. Hadde sett an hvor kursen gikk den neste uka. Tviler på at aksjen går veldig mye på den tiden, og den kan finne på å sige lengre ned. Så, kanskje 1/3 nå, 1/3 neste uke og 1/3 uka etter der?

Stemte “skulle allerede kjøpt”, men valget er selvmotsigende. Vi vet jo i dag at man ikke skulle ha kjøpt, men på tiden kjøpet ble gjort kan det ha vært helt logisk.

Leste det du skrev litt mer nøye nå, pollen er vel ment for å gi råd hva man skal gjøre med den informasjonen man har tilgjengelig nå / hadde i i går. Skulle lagt ut tidligere men hadde ikke tilgang på pc, “skulle allerede kjøpt” tok jeg derfor med som et valg fordi pollen kom først nå.

Altså hvis man har kontanter tilgjengelig og er interessert i å kjøpe aksjer, men ønsker å finne den beste timingen.

1 Like

Foreløpig ser det ut som om markedet tar denne dårlige meldinga fra STAR med fatning. Det er hyggelig å se.

1 Like

Komisk resultat av pollen, det er veldig stor spredning på svarene og ingen klar konsensus. Det kan nok komme litt av at det ikke er så mange her som følger Starbreeze nøye og at det er en del gjerdesittere med relativt laber interesse som stemmer.

2 Likes

Jeg stemte kjøp i closing, men det ser ut til å være et dårlig råd. Kursen bedrer seg stadig. 14.45 RT nå. 10% ned ca.

1 Like

Det er mye som tyder på at dette ikke kom som en overraskelse på større aktører, AVA lemper ut i dag, men SHB og Swedbank kjøper. Volumet er heller ikke eksepsjonelt.

Litt tidlig med fasit nå, som @holmes sa, det har skjedd mye på dager hvor kursen har falt 30%.

1 Like

Den burde falle minst 10% på en slik melding som dette. Slutter den vesentlig høyere enn det tyder det på at meldingen ikke kom så overraskende.

Kursen har jo allerede falt en del, og det var snakk om utsettelse i SEB analysen. Forrige ras kom da det ble klart at Storm først ville komme senere (det var spekulasjoner i markedet om at dette spillet var rett rundt hjørnet), men da falt kursen fra nær ATH.

Slutter den i pluss? da ler jeg :smile:

Nordnet har tradet bra her i dag, man bør huske på at nordnet i sverige er litt mere daytradere, de lå mye netto kjøp på begynnelsen av dagen, men er nå solgt og over på netto salg

NON 13,89 1 251 077 1 361 121 14,10 -110 044

Nå er vi like før der jeg hadde tenkt å selge hvis jeg kunne på åpningen :stuck_out_tongue:

Nå er jeg ikke like sikker på at jeg burde selge…

Denne spådommen ser heldigvis ut til å ha feilet foreløpig i alle fall. Litt morsomt at det er @Onns som kom med den :slight_smile:

3 Likes

Eller utnyttes!

Personlig synes jeg 15% nedgang på denne fundamentale nyheten stemmer rimelig bra, så jeg er egentlig mest overrasket over rekylen. Her må det ha sittet noen klar til å kjøpe inn på nyheten.

Det er fortsatt noen triggere fremover også på kort sikt, mulig det hadde vært lurt å kjøpe på dippen

1 Like

Kursen står høyere

  • Ved lansering av DbD på konsoll

0 stemmegivere