Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Starbreeze (STAR-A/B)

Kursen står høyere

  • Ved lansering av Raid WWII

0 stemmegivere

Kursen står høyere

  • Ved lansering av DbD på konsoll
  • Ved lansering av Raid WWII

0 stemmegivere

WTF, RT på 15,30, så da bare ned 4% i dag. Må være kjipt å ha solgt på 13,50 i dag. :stuck_out_tongue:

3 Likes

Den ender i pluss skal vi se, temmelig merkelig med tanke på den dårlige meldinga. Kjøp i closing som var mitt gjett blir bare et dårligere og dårligere “tips”.

1 Like

En måte å forstå dette på er at den samme typen tradere som har kjørt kursen i dass nå ønsker å få et positivt momentum i aksjen for å få i gang en ny hype. Da er det ikke så hot med en dag med 15% fall, det hadde jo drept hele momentet.

En annen måte å tolke det på er at det var en haug med gjerdesittere som så kursen gå mot 17kr og angret på at de ikke var med, og nå ser sitt snitt.

… Merkelig er det!

1 Like

1 års utsettelse av oTWD, var omtrent den værste meldinga jeg kunne tenke meg i star, realistisk sett og kursen holder seg sånn noenlunde!

3 Likes

Rimelig fishy at kursen ikke synker mer etter såpass store utsettelser…

Kanskje markedet har fått med seg at Starbreeze har veldig mange flere prosjekter enn oTWD på gang? :slight_smile:

1 Like

Den falt jo 15%, og så hentet den seg inn igjen. Fallet vi ser nå på, 3-4% eller 0,60 kr pr aksje tilsvarer et fall på 160MSEK. Jeg hadde forventet meg et større fall, men i etterpåklokskapens navn, så tror jeg fallet ble begrenset av at aksjen allerede har falt mye fra toppen i juni 2016.

1 Like

En annen mulighet er at traderne har kastet seg på en pump og dump ifbm starstream. Tradere elsker konkrete tidspunkter en hendelse inntreffer. Men aksjen har falt over lengre tid og det kommer flere titler enn oTWD. Men jeg hadde ikke syntes det var merkelig om den falt 10-20% i dag faktisk. Den var innom det intervallet en kort periode.

2 Likes

Og vanligvis er mai en veldig god måned for starbreeze kursen, tror egentlig det var litt strategisk tidspunkt å slippe denne nyheten på nå før oppløpet til både DbD og Raid lanseringer, og E3 selv om de ikke deltar på vanlig måte.

Forhåpentligvis var dette det mest negative som ellers ville ha kommet i rapporten og legget en demper på denne. Få katta ut av sekken og fokuser på mer positive ting.

1 Like

Da blir det den vanlige pump og dumpen da ifbm “E3” ? :slight_smile:

1 Like

Jeg forventet 15% fall på denne meldingen, og mer til hvis det ikke var for to store triggere i nær framtid, konsoll-lansering av DbD og lanseringen av Raid:WW2.

Det var jo diskutert her tidligere, at Raid:WW2 og oTWD til en hvis grad kom til å kræsje. Nå unngår de hele den problematikken og kan kjøre fullt PR-maskineri der uten at det blir et problem. Det kan være noe av grunnen til at fallet ikke ble verre. Eller som @Alex skriver, de er klare for å hype fram til onsdagen. :stuck_out_tongue:

Er det ikke bare i Funcom at det er nye tider altså?

De har to dager til på seg! :smiley: