Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Starbreeze (STAR-A/B)

De skriver at de tror på mer publishing som trekker ned cash flow på “kort” sikt. De skriver at de ikke utelukker at det skal hentes inn mer kapital, står ikke at det er det som forventes.

Det kan jo også komme flere oppkjøp osv. Og det er vel også noe konvertibel gjeld inne i bildet.

1 Like

Hvor mye tror dere RAID og OWTD selger første måneden på alle platformer ? DbD solgte men enn 270k på en uke på pc.

( Burde kanskje mekket en poll men gadd ikke :wink: )

Hva skal du brenne pengene på i stedet?

Han skal kjøpe is og heliumballonger på 17.mai :stuck_out_tongue:

4 Likes

Hvilken kurs gevinstsikret du på?

NÅ må noen av de andre aksjene få tullerally så jeg kan ta en posisjon i Starbreeze

3 Likes

Aner ikke, men jeg synes aksjen er interessant her, tror Raid kan overraske positivt.

Var faktisk oppe som #2 på bestselgerlisten en kort stund:


http://tools.garry.tv/steamchart/?show=582600&range=30

Da tok jeg plass i Starbreeze @Onns. Som sagt Q1 var trist og derfor jeg ventet til det var lansert. Q2 rapport er nok heller ikke noen høydare, men ila Q2 og Q3 vil det skje flere ting så da er nok ballen igang og hype vil bygges for OTWD.

Må innrømme at det er ganske stor forskjell på nivået til Funcoms dev streams og dette:

:wink:

2 Likes

De skal jo lansere DbD på konsoll 20. juni, så mye av salget der kommer jo med i Q2-rapporten. Og PD2 salget i april så jo veldig bra ut sammenlignet med Q1?

Jepp, men Q3 og Q4 2016 var inntekter på 100mill nivå så vi må opp der igjen. Hadde vært veldig kjekt om vi kom tilbake dit allerede i Q2 2017, men jeg tenker at det er realistisk at vi må vente til Q3 eller Q4 2017.

1 Like

Q3 tror jeg kan bli veldig bra, etter å ha sett Star streamen ble jeg veldig positiv til raid, ww2

Jo sikkert “bra”, men forstod det slik at Q1 var ~50mill inkludert en god del publishing penger og da er det nok fortsatt langt opp til 100mill for q2. Så DBD må selge enormt for å få Q2 opp i 100mill. Jeg tenker at de kanskje kan klare 50mill i Q2 på eksisterende spill om de selger veldig bra og det som da kan heve dette videre opp mot 100mill er nye publishing deals, lanseringer på konsoll og andre nye spill.

Jeg har stor tro på Starbreeze før jul for å si det sånn og bunnen antar jeg vil komme mellom nå og september.

Jeg likte det jeg hørte for å si det sånn. Jeg liker hvordan de forsøker å bygge videre på det som er bra i PD2, men samtidig ikke gjør en blåkopi (det er ikke en reskin som jeg litt flåsete skrev tidligere), samtidig har de valgt et populært tema med WW2 og jeg tror galgenhumoren som gjennomsyrer spillet er helt riktig og vil slå an. Det er lett å avfeie spillet med litt utdatert grafikk, og jeg tror derfor markedet ikke forventer så mye, og at det dermed har gode muligheter for å overraske positivt.

2 Likes