Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Starbreeze (STAR-A/B)

Den forrige analysen vektla muligens ikke noe særlig publishing-virksomheten og har de ikke endret syn denne gangen, kan det bli et kursmål som går ganske langt ned, kanskje under 12 sek? Vi som har troen får da sannsynligvis en fin kjøpsanledning.

Bo er vel litt sånn Steve Jobs type enten blir det verdensherredømme eller crash and burn?

2 Likes

Tipper han referer til denne episoden:

In May 1985, Sculley—encouraged by Arthur Rock—decided to reorganize Apple, and proposed a plan to the board that would remove Jobs from the Macintosh group and put him in charge of “New Product Development.” This move would effectively render Jobs powerless within Apple.[14] In response, Jobs then developed a plan to get rid of Sculley and take over Apple. However, Jobs was confronted after the plan was leaked, and he said that he would leave Apple. The Board declined his resignation and asked him to reconsider. Sculley also told Jobs that he had all of the votes needed to go ahead with the reorganization. A few months later, on September 17, 1985, Jobs submitted a letter of resignation to the Apple Board. Five additional senior Apple employees also resigned and joined Jobs in his new venture, NeXT.[14]

1 Like

EDIT: Ligger som #2 på steam

2 Likes

direkt:

STOCKHOLM (Direkt) SEB Equities sänker riktkursen för Starbreeze till 15 kronor från 19 kronor. Rekommendationen behåll upprepas.

Det framgår av en ny analys från banken.

Banken förklarar riktkurssänkningen främst med att bolaget har förskjutit lanseringen av spelet The Walking Dead, från det andra halvåret 2017 till andra halvåret 2018.

Börsredaktionen +46 8 5191 7910

Nyhetsbyrån Direkt

1 Like

15 sek ja, da tipper jeg en del vil selge bare fordi oppsiden ikke er stor nok lengre. Mulig 12 sek er innen rekkevidde, under 10 sek tror jeg ikke på.

1 Like

Da har de tatt ned målkursen fra 27 til 15 kroner på kort tid

1 Like

Og de mener at utsettelsen betydde ca. 20% ned ift tidligere kursmål på 19.

Ja, men da hadde de allerede priset inn en viss utsettelse tror jeg. Men den kanskje ble lengere enn “ryktet på gata” sa.

1 Like

Er det et lurt trekk å gjøre DLCer gratis, men å sette en høyere pris for grunnspillet PD2 (45 usd)

  • Ja
  • Nei

0 stemmegivere

1 Like

“We estimate Starbreeze to have a cash position of nearly SEK 100m in 2019…”

Her er jeg mildt sagt uenig

3 Likes

Hvis de ikke sitter med mer enn 100MSEK i 2019 så må jo sannsynligvis både RAID og OWTD ha solgt mye mindre enn forventet . I det caset er kanskje 15kr som kursmål for høyt ?

2 Likes

100MSEK i cash kan kanskje leses som ved inngangen av 2019, i det pengene fra OTWD begynner å tikke inn.