Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Starbreeze (STAR-A/B)

Almir snakker om OTWD (6 dager gammel artikkel)

http://www.thewalkingdead.com/update-overkills-the-walking-dead/

1 Like

Det er nesten litt komisk at det ikke er noen her som kommenterer at Starbreeze gikk opp nesten 4% i dag. Morsomt å fortsatt sitte på halvparten av aksjene. Har en smule høydeskrekk da. :stuck_out_tongue:

1 Like

Jeg bryr meg :smiley:

3 Likes

Trodde det en stund, men jeg går ut i fra at Bo og ledelsen /styret hadde allerede sikret seg før mld kom. Tror dette er ren trading, rett opp til E3 og så dessverre muligens rett ned igjen. STAR er ingen aksje som svært mange vil sitte langsiktig i. Kanskje en gang i fremtiden, men ikke nå.

1 Like

Fordi det er en spill-aksje som normalt sett har svært varierende inntekter. Høye inntekter ved release og så stuper inntektene en stund etter release.

Sikkert mange som ikke har fått med seg Bo sin puls-strategi her som er STAR sitt svar på denne utfordringen. Publisher-rollen er også en mulig løsning.

1 Like

Solgte ikke du nettopp 10% av aksjene dine ? :wink:

1 Like

Lov å spørre om hvor mange aksjer du har i SB ?

1 Like

Da skal du skatte av “flyttinga” skal du ikke? For du solgte først og så kjøpte du de tilbake med zero-løsningen.

edit:20 kr nå. klarer star å etablere seg over 20 kr? :smiley:

1 Like

ny analyse av STAR

http://www.introduce.se/Global/Bolag/Starbreeze/PDF/STAR_3.015.pdf

sitat:
Totalt sjunker vår vinstprognos nästa år och vi tror at ttillväxt,nya samarbeten och investeringar att bygga organisationen kommer prioriteras framför vinster

1 Like

Vel, der solgte jeg 25% til, så da sitter jeg bare på en liten post.

@alex interessant å se at de forventer en EBIT på 274,9MSEK i 2016/17. Selskapet er jo nå verdsatt til 2,7 millarder SEK. De må nesten holde seg oppe på den EBIT-en etter det regnskapsåret for å forsvare denne kursen.

Tror 20kr godt kan være riktig prising av Starbreeze, men det betyr jo samtidig at jeg tror videre stigning ikke er så veldig godt risikojustert, ergo nedsalget fra min side. Synd jeg solgte de forrige på 13-14kr, hadde ikke trodd vi skulle opp på 20kr så snart, hadde håpet å kanskje nå det før launch av TWD.

4 Likes

Gratulerer! En grei avkastning på de aksjene tenker jeg :slight_smile:

“Bare” 166% avkastning. Angrer jo på at jeg ikke kjøpte på 11 øre (1,1kr med dagens aksjemengde). Hadde vært fint med 1800% avkastning. :smiley:

3 Likes

Forholdstall bud/tilbud: 8.30 …hva er grunnen??

1 Like