Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Starbreeze (STAR-A/B)

Det der betyr vel egentlig at de utsetter

Ja vel ?

Ikke? Første inntrykk jeg får

Jeg tenkte at soon uten tm var nærmere launch enn med :slight_smile:

1 Like

Jeg og. Soon ™ er jo det Funcom og Blizzard skriver nå noe ikke er “soon” i det hele tatt. Tipper vi hører fra dem i løpet av uka egentlig.

Litt morsomt når du som spillutvikler må eksplisitt si når “soon” betyr nettopp det. :smiley:

1 Like

Gleder meg til å få litt mer info om RAID, et spill jeg har store forventinger til. Til de som ikke har fulgt aksjen så lenge anbefaler jeg å lese denne posten hvor de skriver litt om mottakelsen til RAID på PAX east.

We had something around 2000 people playing our game over 3 days. Out of those 2000 people we only had two people who did not finish and walked away mid gameplay. We had around 20 people that said that the game was OK. The rest said they loved it. People finished the demo, spent 5-10 minutes with us and talking about the game, what they really liked, what we could maybe fix ( we are still in pre-alpha, so to get feedback from real players was amazing) and so on.

The line just kept getting bigger and bigger, we had people finishing the demo, yelling about how fun that was, and then running back into the line directly. We had people saying “My friend played this yesterday, and told us we HAVE to try it, so here we are.” Players who never played FPS games loved it. Players who play FPS games loved it."

1 Like

Tipper vi flater ut her et sted.

1 Like

Hvis Raid:WW2 blir utsatt til Q4, så tror jeg vi vil se et fall ned mot 13-tallet, hvis de lanserer i Q3, som planlagt, så tror jeg vi vil se et sprett oppover igjen.

Kort teknisk: Det er motstand nedoer på dagens nivå på rundt 14,50, og motstand oppover på 17 kr. For å bryte opp gjennom 17kr, så tror jeg Raid:WW2 må ha lansert, og ha gjort det bra.

Du synes egentlig aksjen er billig, men teknisk svak mao :smiley:

1 Like

Hva slags multipler handles den på egentlig?

P/E? Høy! :stuck_out_tongue:

Synes jeg husket en som snakket i det uendelige om langsiktighet i denne aksjen og at det gjaldt å være tålmodig og at det var det som lønnet seg best…

Kjedelig kursutvikling og værre vil det nok bli hvis det kommer en utsettelse av RAID som jeg ikke utelukker.

3 Likes

Jeg synes det er morsomt å leke litt med potensiell omsetning og har regnet litt på RAID tidligere i denne tråden, men ikke oTWD.

Det har nok kostet mye penger å utvikle dette spillet, men jeg mener det er innafor å tro at det kommer til å selge veldig mange kopier, jeg tror det kan klare mellom 5-10 mill kopier på et år om det virkelig slår til. En trippel AAA tittel koster som regel ca 60 usd per kopi.

Siden Steam tar 30% og en del av inntektene skrapes vekk pga moms, royalties til Skybound (som eier TWD ip-en) o.l. er jeg raus og fjerner 1/2 av utsalgsprisen i regnestykket.

5000000 * 30 usd = 150 000 000 usd eller 1 258 500 000 nok
10000000 * 30 usd = 300 000 000 usd eller 2 517 000 000 nok

Jeg eier Starbreeze stort sett på grunn av oTWD. Dersom de får til en ok lansering av Raid, Enterspace og alt mellom her og H2 2018 så tror jeg at man med aksjer til 14 kr kan selge med veldig god gevinst om et år.

1 Like

Jeg tror ikke 5m solgte er noen umulighet, men da tror jeg ikke du kan ha 59,99$ som utsalgspris. I hvert fall ikke uten et massivt markedsføringsbudsjett, som nok vil spise mye av fortjenesten. Jeg har mer tro på 39,99$ - 49,99$ på PC. På konsoll kan de kanskje kjøre på som du sier.