Unteal er gull, men de har jo brukt mye penger på en motor som skrotes. Men som funcom også sa, billigerre og bedre med unreal i lengden enn egen motor
Liker at su selger alt på bunn/lavt nivå istedenfor å ta gevinst på 25-30kr
Gratulerer med spådommen din.
Hva var det som fikk deg til å tro at utgiftene eksploderte så til de grader. Inntjeningsmessig så det jo ok ut?
jeg likte denne fra avanza, negativ ja, men med mange gode poenger.
Solgte syar i dag pengene går rett inn i Fun
Noen som har lest rapporten som vet vilkårene for dette lånet?
Står bare “on customary market terms”, så vidt jeg har sett.
Jeg synes ikke rapporten i dag var dårlig, lurer på hva som markedet forventet seg. Virker ikke som at folk forstår at høyere kostnadsbase er fordi selskapet har veldig mye på gang som skal generere mye cash de neste årene
Har i hvert fall kjøpt en del med snitt 13.59, tviler på at jeg får mindre for de aksjene om en måned
Jeg har redusert i Starbreeze fordi jeg ikke har tro på satsingen i VR. Mener at de tar alt for stor risiko her. Tror dagens situasjon hadde vært helt annerledes om de hadde valgt å bruke suksessen til Payday 2 og Dbd til å satse på kjærnekompetansen; utvikle og forelegge spill
Vr er jo bare en liten del av satsningen dems og kostnadene. Blir litt som å selge funcom fordi man ikke har trua på et av småspillene dems
direkt:
STOCKHOLM (Direkt) Innan lanseringen av Overkills The Walking Dead (OTWD) om ett år är det, sett till Starbreeze eget spellanseringsschema, bara Raid: World War II som har möjlighet att lyfta enskilda kvartal till någon meningsfull vinst.
Starbreeze flaggar i torsdagens rapport för att enskilda kvartal kan komma att visa ett negativt ebitda-resultat och ett negativt kassaflöde fram tills bolaget släpper stora speltitlar som The Walking Dead och Crossfire. Men Crossfire befinner sig i förproduktionsstadiet och The Walking Dead släpps först det andra halvåret 2018.
Kan man tolka det som att det i princip inte blir någon vinst innan det tredje kvartalet 2018 (Då The Walking Dead tidigast släpps)?
Det är inte riktigt det vi säger. Vi vill förklara att vi har en verksamhet där intäkterna kan variera kraftigt mellan kvartal, det kommer bra kvartal och sämre kvartal. Vi ligger på en plan som är stor och kräver investeringar som drar kostnader och kassaflöde där vi beroende på intäkterna kan få kvartal med negativ ebitda och negativt kassaflöde, säger Starbreeze finanschef Sebastian Ahlskog till Nyhetsbyrån Direkt.
Vad ska lyfta till någon meningsfull vinst något enskilt kvartal innan det tredje kvartalet 2018?
Runt hörnet har vi Raid till exempel som vi hoppas mycket på och det ser jättepositivt ut just nu så vi får se vad det kan generera. Vi håller ju alltid på med affärer för våra IP:n så vi får se lite vad som händer, säger Sebastian Ahlskog.
Så Raid skulle kunna lyfta enskilda kvartal till ett positivt rörelseresultat?
Absolut.
Pc-versionen av Raid: World War II släpps den 26 september och konsolutgåvorna den 10 och 13 oktober.
På frågan om vilken eller vilka andra speltitlar som kan bidra på ett meningsfullt sätt till ett positivt kvartalsresultat hänvisar Starbreeze till sitt spellanseringsschema. Av dryga tiotalet speltitlar finns där dock bara ytterligare ett spel med lanseringstidpunkt annonserad, Psychonauts 2 2018.
Mats Torgander +46 8 5191 7915
Nyhetsbyrån Direkt
Burde ikke mer av kostnadene blitt ført som investeringer og ikke endt opp i resultatregnskapet? Eller er det noe jeg rører med?
Noe av det kommer som aktivert utviklingsarbeid på inntektssiden og påvirker ikke direkte resultatet, men det er ikke alt som aktiveres
Tenker mye av VR-kostnadene er aktivert, og noe av oTWD kostnadene.
Spørsmålet er vel egentlig hvor bra inntektene fra DbD og Payday 2 blir for Q3 og Q4. Jeg tror ikke det blir dårligere enn Q2, muligens dårligere enn Q1 også. Dette er det Raid WW2 må dekke opp.
Nå skal det samtidig sies at Starbreeze, på 12,90 “bare” er verdsatt til 3,6 millarder svenske kroner.
… Jeg er samme hva veldig spent på om vi detter ned til 11-12 som trading range i stedet for 14-16, eller om det opprettes en ny en nå, med høyt på 12-tallet som bunn. Jeg klarer ikke helt å få meg til å kjøpe, sentimentet i aksjen virker veldig negativt. Ref Onns.
DbD på konsoll ble jo lansert sent i kvartalet?
Så du tenker at en god del av konsoll-inntektene fra DbD kommer i Q3? Lansering var 14. og 20. juni, så jeg tipper 70% kom i Q2.
12,6mill i inntekter på steam i juli for pd2+dbd. Hvis man tar med John wick + Antisphere nærmer vi oss nok 12,7 Inntekter fra console i juli er nok høyere enn inntektene på steam.