Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Starbreeze (STAR-A/B)

70% av salget på 10 og 17 dager?

Kilde på dette?

Nei, har ikke noe kilde på det, det er derfor den setningen starter med “Tenker”. :slight_smile:

Jepp, har da antatt en salgskurve som CE:
Conan Exiles 300k på 5-6 dager
480k på 4 uker
650k på 7 måneder.

jeg er usikker på den, har du sett på salgsbanen til DbD på steam eller pd2 crimewave på konsoll?

Det så slik ut på steam ihvertfall:

Det til venstre for markeringen er Q2, det til høyre Q3. For Steam sin del, så ser det jo ut som salget er helt greit i ettertid, men jeg vil jo tro at det har vært endel som har ventet på DbD på konsoll, og at de har kjøpt den første uka?

kjøper litt tilbake av det jeg solgte tidligere i dag så får vi se hvordan det går.

edit:30 øre i urealisert tap i løpet av noen få minutter…

Teknisk, så synes jeg ikke det ser ut som det er noe særlig støtte før 11,60. Trendkanalen jeg har tegnet opp har bunn på ca 12,50 i dag, men den er jo synkende.

… beklager rotete chart

EDIT: jeg har bare sittet med den lille posten jeg kjøpte på 14,90, trodde egentlig vi skulle bounce opp til 14,15 eller høyere i dag.

EDIT2: den grønne støtten kan også tegnes som en svakt stigende trend hvis man bruker candle sticks, den skal i såfall slutte på 12,65 i dag :stuck_out_tongue:

1 Like

Før jeg ble full-lastet omtrent i denne har jeg lenge ventet på den berømte kjøpsanledningen da svenskene mister troen på star og dumper aksjen slik som med “utsettelsen” av Storm. Kan det være dette som skjer enda en gang nå?

:cold_sweat:

Jeg vil si det, du kan bare se på reaksjonen til Onns! Hvis det faktisk er tilfellet, så er jo spørsmålet hvor langt ned den faktisk vil falle? Btw, så har 5% av selskapets aksjer blitt omsatt i dag.

Med 50% tap tror jeg de fleste er ristet av. Blir som i funcom folk selger på bunn å kjøper løpende etterpå

2 Likes

De neste dagene blir spennende, det kan også komme innside-kjøp, pre-order av RAID etc. Star var nok klar over hvordan rapporten ville bli mottatt og gjør kanskje noe positivt de neste dagene.

Det som virkelig demper litt på kjøpslysten er “guidingen” fremover som var litt defansiv, men med et spill-selskap er den egentlig ikke veldig unaturlig, inntektene varierer mye fra kvartal til kvartal.

1 Like

Vanligvis, så har de vel kommet med de gode nyhetene samtidig med de dårlige? Ikke noen dager etterpå?

… Og ja, jeg er veldig spent på hvordan dette går videre. Guidingen de kom med må jo være noe av det mest brutale de har kommet med?

Ikke hvis innsiderne skal kjøpe (hvis de våger da).

I dag tror jeg mange har solgt i panikk. Etter litt om og men har jeg kjøpt tilbake en del av det jeg solgte.

Det er store verdier i Payday IP-en og det er en del spennende publishing prosjekter på gang, og det burde komme flere. Det er her jeg skulle ønske de satset hardere.

Hva er RAID verdt?
Hva er oTWD verdt?

Guidingen til Starbreeze tilsier jo at de ser på den som mindre verdt enn f.eks. DbD. Det er ihvertfall sånn jeg ser det. Utfallsrommet for Raid er jo veldig stort.

Ja de overselger ikke akkurat spillet i rapporten. Her er det mao anledning til å overraske.

1 Like

DbD omsatte 40msek i q2 og 50msek i q3 ifjor

1 Like

STARBREEZE
UPPREPAR PRODUKTIONSPLAN STAR VR MED TOBII-TEKNOLOGI (Direkt)
2017-08-24 11:53
STOCKHOLM (Direkt) Starbreeze upprepar sin bedömning att massproduktion av virtual reality-headsetet StarVR ska komma i gång mot årsskiftet, ett headset som väntas innehålla Tobiis ögonstyrningsteknologi.

Det säger Starbreeze kommunikationschef Maeva Sponbergs till Nyhetsbyrån Direkt.

“Vi ligger enligt plan. Vi har en utvecklingsversion till innan vi går in i massproduktion som fortfarande är schemalagd till årsskiftet 2017/2018”, säger hon.

Är det den utvecklingsversionen, och efter det den versionen som ska börja massproduceras, som kommer att innehålla ögonstyrningsteknologi från Tobii?

“Ja, så är planen” säger Maeva Sponbergs.