Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Starbreeze (STAR-A/B)

Ikke glem drhuva, null info

Jeg kunne iallfall tenkt meg litt info om de prosjektene de har hatt problemer med. DVS; dhruva, pd2 mobile og geminose. Itillegg kunne jeg tenkt meg litt info om hva som skjer med Smilegate. Da de gjorde avtalen stod det blant annet at Payday 2 skulle lanseres gjennom smilegate i Asia. SB og Smilegate skulle vel også samarbeide om en VR content platform.

2 Likes

Hva forventer dere fra dhruva?

"will have a limited but positive impact on Starbreeze revenue and profit from day one. "

Det er jo sagt de vil ha en begrenset effekt på omsetning og lønnsomhet

fallet fortsetter, litt tidlig tilbakekjøp av noen aksjer i går ja…

vært nede på 11.45

2 Likes

Fikk litt på 11.55 - det hadde jeg ikke trodd

1 Like

Hva gjør dere?

• Fulgt med en stund, og har kjøpt først nå
  • Hadde aksjer og kjøper mer
  • Sitter med det jeg har
  • Sitter med det samme antallet, men trader
  • Sitter helt utenfor og ser på sirkuset
  • Selger litt
  • Har solgt alt

0 stemmegivere

Du mangler “følger med og skal inn om den går enda lavere”

5 Likes

Jeg hadde trodd det var støtte på 11,60, som jeg nevnte over, men samtidig, at den overshooter det litt ned til 11,45 før den spretter opp er vel ikke overraskende. Kom litt for sent til festen, så får se hvordan aksjen oppfører seg utover dagen.

1 Like

Jeg tok allerede gevinst på den, inn på 11.55 og ut på 12.25 med samme antall, kjøper igjen om den dipper mer

2 Likes

Det jeg har funnet ut som fungerer bra for meg er at hvis jeg ser at det besluttningstid, så tenker jeg gjennom hva jeg synes, og så diskuterer jeg det her på forumet. Enten i tråder som dette, eller på PM. I dette tilfellet så har det jo tidligere vært diskutert om aksjen kunne falle ned mot 11,60, og jeg tror det blir bra støtte der.

Jeg kjøpte meg opp i Starbreeze nå, på 11,65 og har økt antallet aksjer med 150% fra det jeg kjøpte på 14,90. Logikken min er at det er relativt lite som har endret seg siden før rapporten. De har høye inntekter og utgifter, de investerer mye og Geminose og et par andre prosjekter kommer neppe til å gi penger. VR-satsingen ser jeg på som risiko-justert til 0 i verdi (størst sjangse for tap, hvis det blir gevinst blir den betraktelig).

Det som avgjør om dette var lurt eller ikke, inntil oTWD kommer, er om Raid:WW2 selger bra eller ikke. Spillet burde definitivt ha brukt unreal-motoren og ikke en 6-7 år gammel motor fra Starbreeze, men det er fortsatt gameplay som er det viktigste, spesielt under 30$.

Burde ha solgt selv, men jeg synes som sagt ikke at dette var så elendige nyheter. Det er rett og slett Starbreeze som har vært defensive når det kommer til forventningene til Raid:WW2. Jeg tror det er en greit komplement til Payday 2 og DbD i first person shooter - PvE sjangeren.

4 Likes

Du har jo selv hausset opp med målkurs 50?

3 Likes

Men det er vel lenge siden. :slight_smile:

Så Bo er ikke helten din lengre ? :wink:

Uansett er jeg imponert over at du fremstiller deg selv som offer for andres haussing av Starbreeze :slight_smile:

5 Likes

Må si jeg ikke helt skjønner personkritikken her, riktignok var Onns veldig positiv omtrent hele veien opp fra 5kr og ned fra 25 til 15 kroner, men han snudde en god stund før det siste krakket her da. Han har mao ikke snudd på dagen. :stuck_out_tongue:

3 Likes