Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Starbreeze (STAR-A/B)

Det var ellevilt på fredagens handel. Jeg tror denne posten av Pappkeno er i nærheten av sannheten

https://www.avanza.se/placera/forum/inlagg-anvandare.75091.html#5773461

Kommer nok til å legge meg på kjøp godt ned i boka i morgen i tilfelle dette fortsetter noen dager til.

1 Like

Gidder du å ta et screenshot, funket dårlig å sjekke det på mobil.

Ved 9kr er mcap litt over 2,5 milliarder, med alt de har på gang, så er det rett og slett billig. Det eneste som kan gjøre det til en dårlig deal er hvis ledelsen ikke får til noe av det de prøver på.

2 Likes

Dette er nok en traders syn på tingenes tilstand

1 Like

Innlegg flyttet; Starbreeze - Teknisk Analyse (STAR-A/B)

Sånn da har jeg for en gangs skyld allerede nå lagt ut morgendagens kjøpsordre godt nede i boka. Så får vi se om det blir så knallrødt som avslutningen på fredag antydet. Alle ordrene under 10.

2 Likes
2 Likes

Q: Varför görs ett byte av grundmotor efter nästan 3 år? Om detta var nödvändigt varför gjordes inte detta tidigare? […]

A: Produktion flaggade upp frågan när man i den nuvarande utvecklingsfasen stött på utmaningar kring bassystem i Valhalla. Att byta basmotor kräver genomgående tillsyn av projektet i full produktionsfas. Omfattande utredningar har utförts, samt flertalet alternativ har utvärderats – innan beslutet togs […]

Kort sagt, de fant ut at endel tekniske problemer kjappest og tryggest kunne løses ved å bytte til Unreal Engine. Samtidig, så kommer det jo fram at Valhalla langt fra har vært bortkastet:

Den övergripande visionen för OVERKILL’s The Walking Dead, hur vi vill att spelet ska fungera, innehåller en del unika tekniska lösningar som inte finns på marknaden idag och som vi har behövt skapa i Valhalla. Det är nyckelkomponenter och ryggraden i hur vi vill att spelet ska fungera och något som utvecklats helt i Valhalla. Teknologierna är värdefulla för bolagets alla produkter. En kärnfunktion i vår filosofi för spelskapande är “randomization”, dvs slumpmässiga scenarier, som gör att vi som spelutvecklare med mindre utvecklingsarbete på uppdragsnivå för spelaren, ändå kan tillhandahålla en upplevelse som känns ny och spännande, även om produkten spelats under en längre tid. Det är en grundpelare i PAYDAY 2 och i bolagets äldre motor Diesel. Vi har förfinat och vidareutvecklat funktionaliteten, och detta är en av ett flertal viktiga funktioner som vi har i Valhalla, vidareutvecklat för nästa generations spel, och som bolaget kommer att tillgodogöra sig oavsett om vi tar in kompletterande teknologier.

Hvor stort problem dette byttet ga dem vet jeg ikke, men jeg må si at jeg føler meg mye tryggere på at Starbreeze vil kunne levere internprosjekter til tida framover, og at evt partnere (som de som lager Raid:WW2) ikke kommer til å bli sittende på utdatert teknologi. Kort sagt, jeg er positiv til dette byttet.

1 Like

Må innrømme det er med en viss selvtilfredshet jeg ser tilbake på at mange av mine spådommer angående Starbreeze har truffet ganske godt (gapet over for mye, kanskje ikke helt gjennomtenkte oppkjøp men særlig dette med den stormannsgale VR satsningen…).

Var jo ganske heftig diskusjon og rivalisering her inne mellom Funcom og Starbreeze for et par år siden eller hva det var, og enkelte Starbreeze fanbois (uten å nevne navn…) var rimelig cocky og nedlatende mot Funcom.

Vel, nå er det Starbreeze som sliter i motbakke og Funcom som har vind i seilene!

:wink:

2 Likes

Med PE 20, hva burde Starbreeze være priset til? Hva er snittet av deres resultat de siste par årene?

Jag känner mig träffad :joy:

Tur att jag idag äger båda aktierna :wink:

1 Like

Greit å bli ferdig med Dhruva :smiley:

1 Like

… og der var Starbreeze opp 4,2% og oppe på 11,30 igjen. Fy faen som tradere har det gøy nå! :stuck_out_tongue:

Typisk nå hadde jeg teppebombet kjøpslista for aksjer under 10.

50/50 for at den blir bombet under 10 kr i løpet av dagen, spørsmålet er om traderene har baller til å prøve seg på warranten på 9,90 som ble nevnt over. :smiley:

Ja, Funcom har bare falt 52% siden toppen tidligere i år :smile:

2 Likes

Swedbank robur som laster opp i dag?

1 Like

Noen som vet hva emisjonskursen ble? Snakk om 14 kroner på placera, men jeg vet ikke om det er riktig å regne volumvektet eller aritmetisk snitt