Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Starbreeze (STAR-A/B)

Hoppas det. Marknaden verkar hysa tvivel.

Man kan vel også se kreditten som en sikring mot dårlig salg på Raid. Ref innsideposten hvor jeg nevner dette. Samtidig mener jeg at så lenge de har fått denne kreditten på markedsvilkår så annser Nordea risikoen som lav.

1 Like

De har absolutt ikke noe plikt til å melde avtaler som er under forhandling. Det hadde jo vært bra dumt å gjøre det før du har ferdigforhandlet vilkårene for avtalen.

Jeg er forresten veldig interessert i om de kan få lisensiert Valhalla sin Unreal-plugin. Vi vet jo at f.eks. Funcom har brukte eksterne plugins for f.eks. texture-kompresjon/streaming.

1 Like

Det var inte meningen att bråka med er. Jag har mina tvivel. Hoppas att jag har fel. Jag föredrar alltid aktier som stiger i värde…

2 Likes

Det vi har fakta på er hvor mye de tjener på PD2 og DbD i forhold til investeringene, og nå får vi snart se det samme for Raid, jeg tror det kommer til å føye seg inn i rekken med minst like god avkastning, så får vi se om markedet kanskje begynner å prise inn en moderat suksess på oTWD til neste år. Jeg tror også at når man faktisk kan besøke et VR senter til høsten i Stockholm at det kan gi litt ekstra interesse og forståelse for denne satsingen.

1 Like

Ingen ting stiger i en rett linje og man kan tjene en del på å kjøpe dippene på vei oppover, f.eks er jeg selv fornøyd med kjøp etter Storm “utsettelse” som minner meg om det vi ser nå.

Så klart er det veldig bra at noen tar opp de mindre bra sidene ved et case :thumbsup:

1 Like

Nej, men ett fall på ca 70% från toppen, och 30% de senaste dagarna leder ofrånkomligen till vissa diskussioner om ledningens kompetens. :wink:

Med det sagt är jag beredd att köpa om jag tror att aktien konmer att stiga, men först ska vi nog knocka warranten på 9,90, tror jag. Den som lever några dagar till får se.

1 Like

Nå overdriver du :smile:

Bra å diskutere en aksje med mer enn en vinkling, så bare fortsett å nevne ting du synes SB gjør ræva. :smiley:

De har da gjort flere bomkjøp, eller kjøp som har vært under “evigvarende” utvikling, eller prosjekter de rett og slett ikke tjener noe særlig på… F.eks. Geminose, John Wick Chronicles og Antisphere.

Faktisk, så liker jeg best publishing-avtalene de har gjort, og ikke VR-opplegget eller oppkjøpene av Geminose, Valhalla-motoren, det indiske studioet, etc. I publishing-avtalene så er de mer support og støtte, mens for oppkjøpene, så må de drive ledelse. Ikke samme ting.

Jepp, det er bare 59%! :stuck_out_tongue:

2 Likes

Geminose kan jeg være enig, det er også noe jeg har vært kritisk til hele veien. Men ja vi får se hva fasit blir til slutt, men har ingen forventninger til dette, så det kan bare bli en positiv overraskelse.

De andre to er da bare småspill som de ikke har lagt mye kapital i? Får de til de store spillsatsingene og at VR prosjektet også viser at det etterhvert kan stå på egne bein er jeg mer enn fornøyd.

Da må jeg selge noe annet for å kjøpe mer Starbreeze :stuck_out_tongue:

2 Likes

Evnen til å kunne snu er jo noe av det mest nyttige man kan ha.
Onns er jo unektelig flink til å grave opp info, så kombinert med den nyvunne erfaringen at få ting er 100% garantert så er det jo ikke helt utenkelig at det kan komme noen gullkantede hypoteser man bør legge merke til.

3 Likes

Stillfront falt 49% i den dippen jeg kjøpte, og Starbreeze falt 48% etter Storm “utsettelse”, jeg tipper at dette kan være en lignende god kjøpsmulighet. Jeg mener at det er markedet som priser spillselskaper både for høyt når det er optimisme og for lavt når det er pessimisme. Det gir svært gode muligheter for gevinst for den som tør å gå mot strømmen.

6 Likes

Det var mange innsidesalg på 20+, nå kan de snart begynne å laste opp igjen tipper jeg. Igjen ser man at innsidere har en tendens til å selge på topp.

2 Likes

Snart får Payday 2 og DbD selskap av raid på denne listen her tror jeg i hvert fall

Lenge mellom spillanseringene ja, men spillene har også veldig lang holdbarhet.

2 Likes

Men framover så blir vel avstanden mellom lanseringer mindre ? Fra nå til utgangen av 2018 ser vi RAID, PD2 switch og OTWD. Itillegg tror jeg det er håp for PD2 VR ( genererer nok minimalt med inntekter ), PD crime war, Psychonauts , Deliver us the moon og Elementerra. Håper også at Geminose enten blir ferdig eller skrinlagt…

2 Likes

De eneste som er bekreftet er Raid og oTWD. PD2 Switch er ikke engang på lista?

Har sendt mail til Starbreeze om dette. I april var det iallfall snakk om 2017 og da regner jeg med de får det ut iløpet av 2018.


1 Like

Når @Durer snakket om å ha mistet tillit, så er det at et spill bare stille faller ut av lanseringsplanen sterkt medvirkende.

Ja og det er en av grunnene til at jeg ikke liker at ting som de holder på med ikke blir nevnt i rapportene. Mye bedre med “alt går etter planen” enn at de ikke sier noe. Husker Funcom gjorde det samme med Board with the world for noen år siden.

EDIT: I Q1 rapporten er det en hel setning om PD2 på switch :slight_smile:

I april meddelade Starbreeze att PAYDAY 2 ska utvecklas till Nintendo Switch. Release förväntas i slutet på 2017.

2 Likes