Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Starbreeze (STAR-A/B)

Hehe litt selvmotsigende mot halleluja stemningen du hadde mot location based vr tidligere?

3 Likes

Hva med bruk av VR i andre settinger:boligkjøp, bilkjøp, forsvaret etc. Har du endret mening her også?

Men de har vel fremdeles planer om å levere innhold til andre leverandører itillegg til å ha sine egne lokasjoner ?

1 Like

Så du har ikke troen på at de VR opplevelsene man har tilgjengelig om f.eks 12 måneder er bedre enn de vi har i dag ?

1 Like

VR og ikke minst Bo sin tro på å være med i hele næringskjeden for VR: hardware, utvikler, publisher er risikofylt og satsingen koster mye penger. Det kan gå bra, men alt i alt hadde jeg bedre likt hvis VR delen var et eget børsnotert selskap, så kunne investorene velge om de har lyst på utvikler av spill pluss publishing eller VR eller begge deler. Stor joker denne VR-satsinga til STAR. Jeg tror jeg hadde puttet toppen 25% i VR og 75% i spillutvikling + publishing.

1 Like

LOL @fiktiv short! Hehe, ja det var tider…

Mente bare at jeg er glad jeg har sittet i Funcom og ikke i Starbreeze det siste året! Kan godt hende at Starbreeze er et godt kjøp på dagens kurs. Men denne VR - satsingen er type opplegg som har potensialet til å felle langt større og sterkere selskap enn Starbreeze for å si det sånn…

1 Like

Har gjort meg samme tanke selv, helt siden Starbreeze startet på dette prosjektet. Skyhøy risk, men den potensielle rewarden er jo også skyhøy. Jeg har regnet risk/reward her til 1, men det er muligens litt optimistisk.

husker dere innsiderne som jeg nevnte nok ville laste opp på denne dippen?

direkt:

STOCKHOLM (Direkt) Spelutvecklaren Starbreeze finanschef Sebastian Ahlskog har den 28 augusti köpt 26.000 B-aktier i bolaget, enligt Finansinspektionens insynsregister.

Förvärvet uppgick till en likvid om nästan 300.000 kronor.

Sebastian Ahlskog hade per den 28 augusti ett innehav i bolaget om cirka 110.000 A-aktier och 163.000 B-aktier, motsvarande 0,1 procent av kapital och 0,16 procent av röster.

Börsredaktionen +46 8 5191 7910, http://twitter.com/direktse
Nyhetsbyrån Direkt

5 Likes

https://www.avanza.se/placera/pressmeddelanden/2017/08/30/starbreeze-ab-raid-world-war-ii-closed-beta-and-pre-order-available-thursday.html

5 Likes
3 Likes
1 Like

39 dollar är 10 dollar mer än jag räknade med. Dessutom sinnessjukt bra discount för pd2-ägare!

Det är nu det kommer visa varför man valde att ge bort alla miljoner exemplar gratis :sunglasses:

Håll koll på steamlistan i morgon, det kommer ligga högt uppe tror jag.

2 Likes

Spørs om det blir du som ler sist likevel da.

Jepp, det blir veldig spennende. Jeg tror special editionen kan finne på å selge bra. Den koster 65$, men hvis man allerede har Payday 2 (som 5m fikk gratis), så koster den 49$, så da koster Raid:WW2 bare 4$ hvis man tenker at Payday 2 UE er verdt 45$.

Starbreeze kjører ihvertfall max på krysspromotering mellom Raid:WW2 og Payday 2. Kanskje like greit, ettersom Payday 2 kundene er vant til grafikken, og kommer til å bedømme spillet etter gameplayet. :slight_smile:

Omtrent som jeg spådde, dog er rabatten for PD2 eiere lavere enn jeg trodde.

Jepp, men så får du med PD2 UE når du kjøper special edition, så du betaler 49$ for 85$ med spill, så litt over 40% rabatt.