Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Starbreeze (STAR-A/B)

synes det er litt merkelig at man ikke forlenga denne rabatten når det var klart at man slet litt med salget sammenlignet med dbd.

1 Like

Slike ting hadde det vært greit å unngått.

Ser foresten at RAID nå er #50 og #120 så da ser det kanskje ut som om den siger oppover igjen.

EDIT: #38 & #110 nå se et eller annet må jo ha skjedd når den gikk ut av preorder.

2 Likes

De klarte ihvertfall #1 på new and trending:

Det burde hjelpe til litt på salget :slight_smile:

EDIT #32 på global bestselgerlisten også.
EDIT2 72% på user reviews

1 Like

Plass 27

1 Like

og #85

Ser foreløpig bedre ut enn jeg fryktet ( men dårligere enn hva jeg opprinnelig håpet på :wink: )

1 Like

Trenden er ihvertfall oppover, blir spennende å se hvor det går. Det starter lavt.
Ref: https://trends.google.com/trends/explore?date=now%207-d&q=conan%20exiles,raid%20ww2,raid%20world%20war%202

EDIT ligger på #26 nå, men user reviews er nå nede på 64%. De negative reviewene foreslår å kjøpe Payday 2 i stedet. Det hjelper ikke med 15 millioner potensielle kjøpere hvis det forrige spillet de kjøpte var bedre og det er lite som gjør det nye spillet unikt.

User reviews er nå nede på 58% :zipper_mouth_face:

Typisk negativt review:

It bothers me to say it, but I espected a reskinned PAYDAY2 but got a downgraded version of it.

Typisk positivt review:

Thought I would give it a whirl as a former payday 2 player.
Pro: Its a change of scenery and was fun to play with a friend or 2

User reviews nede på 58% nå i natt litt over kl ett. 71. plass på global bestselger-liste. Måtte man velge mellom “flopp” eller “topp” ser det dessverre ut som mest “flopp”.
Jeg tror endel flere er interesserte, men de vil vente til et skikkelig rabattert salg med å kjøpe.

3 Likes

"Its not as bad as people are saying it is, but its also really not worth 40 dollars with the current amount of content it provides. It delivers a mindless nazi killing co-op experience. The graphics are really bad, but graphics do not make a game. Something satisfying about decaptitating/dismembering hordes of nazi’s. You can get it and try it out, if you dont like it you can refund it, just make sure you have played less than two hours if you intend to submit a refund request. Set a timer on your phone, for an hour and fifty minutes, or something.

I am happy with the purchase and have had fun so far. I am 8 hours in, I have experienced zero bugs, glitches, or crashes, etc."

“This game definitely sets itself apart. It’s more like the old Medal of Honor and first couple Call of Duty games with a touch of classic Wolfenstein in that the maps are rather expansive and non-linear, and there’s plenty to explore and tons of collectables. The game feels a lot more solid and methodical (for the better), and all-around it’s a lot of fun provided you go into it expecting more a modern remix of Payday: The Heist more than a 100% new thing or a remix of PD2, it feels a lot more like the original in that you need to stick to cover more, enemies have a fair amount of health that makes them easy to dispatch but just as easily can wipe the floor with you. Personally, I put 7 hours into the beta and just shy of 3 so far today, and aside from an early game mission being rather brutal (Gold Rush requires a lot of communication with a good crew, and is painful solo), I’ve enjoyed more or less every minute.”

1 Like

Utenfor topp 100 nå, ikke akkurat dette vi hadde håpet på. Tror dere Starbreeze har en plan her? Mjuuuuuuklansering?

Nei, jeg tror ikke Starbreeze hadde planlagt noen mjuklansering. :stuck_out_tongue:

161 user reviews nå og 59% positive. Det gir dem “Mixed”, som ikke er så hot iflg Funcom. Tipper egentlig vi tipper over 60% positive de neste dagene ettersom det blir enda sterkere selection bias, men det hjelper nok ikke.

Spørsmålet som jeg stiller meg er hva jeg skal verdsette Starbreeze til uten å ta med vesentlige inntekter fra Raid. Dette viser jo dessverre også at ikke alt Starbreeze tar i blir til gull når det kommer til publishing. De har en knallsuksess og resten middelmådig.

EDIT jeg solgte meg ut på 10 kr, jeg tror aksjen kommer til å bli mindre interessant for mange. Det kommer til å komme et rally når Starbreeze kommer med en skikkelig nyhet rundt oTWD, men det skjer neppe i år.

1 Like

Litt spennende med dette listbyttet og om det kommer noen større aktører inn i god tid for oTWD. Det er det spillet som er det mest interessante for meg.

er planen å kjøpe tilbake billigere eller uansett ta en pause fra aksjen?

Det var jo hovedsakelig for oTWD jeg kjøpte meg inn, så jeg burde jo ha solgt meg ut når jeg var ca i null etter at spillet ble utsatt til 2018, men trodde Raid kunne gjøre det minst like bra som DbD. Det var helt feil.

Sover litt bedre når jeg slipper å være med på berg-og-dalbanen framover, så får jeg heller se om jeg skal ta inngang når aksjen går ut av den negative trenden den er i nå. Kort sagt jeg tar en pause fra aksjen. Så får jeg heller ta den fram om noen måneder.

Jeg reduserte med ca. 50% på åpning. Jeg er skuffet over star sin jobb her og salget så langt. Ser ut som om @Onns spådom om RAID slo til dessverre. Når den lå på 15.plass var jeg litt optimistisk i går.

Jepp, og det er godt å se at selv om det ikke var lurt å følge @onns når det var oppgangstider, så var det lurt å følge med når han ble negativ til aksjen.

Jeg også, men utenfor topp 100 dagen etter launch er elendig. Jeg tipper ca halv pris hadde vært riktig her, så 20$. Da hadde folk kunnet se det som et morsomt alternativ til Payday 2 til en lavere pris. Nå er det jo priset til å være oppfølgeren fra et større studio, noe det absolutt ikke er.

Google trend:


Ref: https://trends.google.com/trends/explore?date=now%207-d&q=raid%20ww2,raid%20world%20war%202,Conan%20exiles

Steam Global bestseller:
image
Ref: http://tools.garry.tv/steamchart/?show=414740

Solgte litt på 10.35, litt usikker, men tror kanskje man kan kjøpe billigere igjen?

3 Likes

Jeg er også helt ute av aksjen.