Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Starbreeze (STAR-A/B)

http://articles.finwire.com/FWM0018452-starbreeze-vd-byter-2-miljoner-b--mot-a-aktier-samt-saljer-325-miljoner-b-aktier

2 Likes

(pluss) En ny stĂžrre eier
(minus) Sjefen selv selger 3,25 millioner aksjer med tap (hvis man ser pÄ forrige kjÞp)

Ettersom hele transaksjonen er gjort utenfor bÞrs, sÄ vet jeg ikke helt hvor negativt dette er. Har sett lignende store transaksjoner i i Kitron, og da ble salgskursen en rettningslinje for korrekt prising av aksjen. Da var det riktignok ikke sjefen som solgte


1 Like

HAr sjefen mye oppsjpner som lÞper ut er det ikke sÄ negativt. Har han lite oppsjoner. SÄ er det verre

Han tok opp lÄn og kjÞpte en haug med aksjer pÄ 20kr+ i fjor . Hadde OTWD blitt lansert i Är hadde det blitt en god investering mens nÄ ble den relativt dÄrlig.

Varvtre’s net sales of shares is conducted for personal economic reasons, where the majority of funds from the transaction will be used to pay off loans that funded previous year’s purchase of Class B shares in Starbreeze.

2 Likes

Dette var et surt tap for Bo, sÄ klart ikke positivt at han selger nÄ.

SWEDBANK ROBUR HAR ÖKAT TILL 10,7% AV KAPITALET (Direkt)
2017-10-06 17:15
STOCKHOLM (Direkt) Swedbank Robur har ökat innehavet i spelutvecklaren Starbreeze till 10,7 procent av kapitalet.
Det framgÄr av ett flaggningsmeddelande.
Enligt ÀgartjÀnsten Holdings uppgick Roburs innehav till 9,0 procent av kapitalet vid halvÄrsskiftet.
Fondbolaget har sÄledes ökat sitt innehav med runt 4,5 miljoner aktier sedan halvÄrsskiftet.
Tidigare pÄ fredagen meddelades att Starbreeze huvudÀgare Varvtre AB, Àgt av Bo Andersson Klint som Àr vd för Starbreeze, sÄlt 3,25 miljoner B-aktier till en befintlig institutionell Àgare i Starbreeze.

3 Likes

Hva tenker dere om kursen her fremover nÄ? Kan bli litt dÞd-tid nÄ fÞr hypen bygger seg opp mot oTWD til neste Är, men litt spennende Ä se hva de fÄr til med VR fÞr dette. Lurer pÄ om de burde utsette Raid pÄ konsoll til det er mer polert?

Dette er omtrent sÄnn som jeg ogsÄ tenker. I forventning bÞr kursen sakte men sikkert gÄ nedover. men VR er en joker opp i alt dette. Ser ingen grunn til Ä vÊre full-lastet i STAR fremover, men jeg er alltid inne i tilfelle min mavefÞlelse er feil.

Hadde star bare kunne fÄtt ut alle sine prosjekter sÄnn noenlunde til tiden hadde nok markedets dom over star vÊrt noe helt annet.

Og om kursen skal stabilisere seg under 10 sek? Det er jeg svÊrt usikker pÄ.

1 Like

"Men om det nu gÄr enligt plan och ni slÀpper OTWD i Asien det andra halvÄret 2018. Kommer vi fÄ se Payday 2 i Asien innan dess?
“Nej, det tror jag inte”."

" DĂ€remot har Payday 2 utannonserats till sent 2017.
GĂ€ller det fortfarande?
“NĂ€r man Ă€r klar med en produkt ska man fĂ„ den certifierade. Det gĂ„r inte att lova (i Ă„r, reds anm) eftersom vi inte gĂ„tt in i certifieringen Ă€n. Men det Ă€r absolut ambitionen”, sĂ€ger Bo Andersson Klint.
PÄ Nintendo webbsida stÄr det att Payday 2 berÀknas lanseras vintern 2017."

https://www.avanza.se/placera/telegram/2017/10/09/starbreeze-bra-start-ta-payday-2-och-otwd-till-asien-vd.html

2 Likes

https://www.avanza.se/placera/redaktionellt/2017/10/09/starbrreze-jobbar-hart-med-raid.html

2 Likes

https://www.avanza.se/placera/redaktionellt/2017/10/09/starbreeze-mal-nas-2020-utan-payday.html

1 Like

Jeg tipper sÄnn ca pÄ samme nivÄ en stund.

Dere som kjenner Starbreeze vet sikkert om dette:

https://www.avanza.se/placera/telegram/2017/10/09/starbreeze-bra-start-ta-payday-2-och-otwd-till-asien-vd.html

Litt rart at spillene ille er lansert i Asia allerede. Dessuten er mye av det Asiatiske markedet gjennomsyret av piratkopiproblematikk. Men om Payday2 ikke har blitt lansert i Asia burde jo det kunne gi en del inntekter
?

Det virker for meg som at en del spillere er misfornÞyd med feelen pÄ spillet, at det ikke er nazitysklandfeeling man sitter med. Kan vÊre enig utfra det lille jeg har sett pÄ youtube.

Jeg tror RAID kan gjĂžre det ganske bra fortsatt.

Har solgt alt i Starbreeze for nÄ, men har veldig tro pÄ selskapet - ikke minst VR, men det vil ta lit tid.

For meg virker det som de snakker ned VR litt - sĂ„ er spĂžrsmĂ„let nĂ„r markedet vil begynne Ă„ posisjonere seg for “Toget” med de tre lokomotivene OTWD, Crossfire og PD3

2 Likes

Da var RAID ute pÄ console i USA. 12 reviews med snitt 2.2 er starten


4 Likes

Ser dessverre ut som om en del har store tekniske problemer. Har bare lest reviews.

Lurer litt pĂ„ om de har lagt consolelanseringen for tett opp til lansering pĂ„ pc. De har sĂ„ vidt jeg har fĂ„tt med meg en del Ă„ fikse pĂ„ pc enda og nĂ„ fĂ„r de “litt” jobb med console i tillegg.

2 Likes

Med tanke pÄ den dÄrlige steam lanseringen ville jeg helt klart utsatt konsoll med et halvt Är minst for Ä polere spillet. Her brenner de kruttet, men siktet er feil innstilt.

1 Like

Starbreeze sÄ vel at Payday 2 fortsatt solgte bra, og sÄ ikke hvorfor et tilsvarende spill i en annen setting ikke skulle gjÞre det bra. Dvs at de skulle selge pÄ gameplay, ikke grafikk.

NÄ skal det jo sies at guidingen fra Starbreeze faktisk tok hÞyde for dette, men de kunne jo ikke gÄ ut fÞr release og si at spillet kommer til Ä selge dÄrlig fordi det ikke er godt nok. Det hadde jo vÊrt rimelig dÄrlig markedsfÞring.