Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Starbreeze (STAR-A/B)

1 Like

Så langt ligger Raid lansering langt under min forventning…var det alt eller har Starbreeze en smart plan i bakhånd her?

  • Har en smart plan
  • Har ikke en smart plan

0 stemmegivere

13

Jeg tror planen til SB var å selge inn RAID til de som satt med PD2 og når den har failet så virker det ikke som de har noen alternativ plan. Med den prisen RAID har nå burde de ha kjørt en mye høyere rabatt til de som eier PD2. 10% blir for lite og de burde nok kjørt 30%++ .

1 Like

Helt enig, jeg hadde forventa 50% rabatt og en mill solgte… men spillet er dyrt og det var nada rabatt. GG

Satan. Takk til @Onns som satte halen på den grisen allerede på kurs 15-16

1 Like
2 Likes

Og kudos til @Bullishproof som satte horn på oksen på 10 spenn.

2 Likes

Jeg tror det beste de kan gjøre nå er å forbedre spillet og fikse litt bugs og satse på neste steam salg om 4 uker. Denne gangen med betydelig mer rabatt.

3 Likes

Og takk til meg for å kjøpe aksjer på 12,50 i snitt og selge dem med 10,70 i snitt. Noen må jo selge de billige aksjene! :confused:

2 Likes

Starbreeze har vel sagt at de først ser for seg positiv EBITDA i Q4 2018, så det er vel heller 12 måneder med røde tall. Nå skal det sies at Starbreeze ikke trenger å være et dårlig kjøp på 10-12 kr hvis man har 12+ måneders perspektiv. Personlig flyttet jeg pengene fra Starbreeze til Stillfront når Raid-fiaskoen ble bekreftet.

3 Likes

Hva tenker du kursen er ved TWD lansering?

1 Like
1 Like

Håper de forstår at de har lagt prisen alt for høyt og gjør et drastisk kutt til PS4 som lanseres om 6 dager. Akkurat nå er det 10% rabatt på 59.99$.

Det burde være mulig å få mye mer ut av fanbasen, problemet ser ut til å være selve spillet. Selv synes jeg det ser helt rått ut.

2 Likes

Det tror jeg star fort kan gjøre, payday2 ultimate edition kom meget fort på salg mener jeg å huske.

Ny short posisjon på 0.5% i Star

http://www.fi.se/contentassets/71a61417bb4c49c0a4a3a2582ea8af6c/korta_positioner_2017-10-04.pdf

1 Like

Men det kan være lurt likevel, og evt gi dem som har kjøpt til full pris en annen type rabatt eller refund. Saken er at de må få opp volum og det får de tydeligvis ikke med dagens prising. Det KAN tenkes at høy pris i starten var et smart valg, at de som ikke har kjøpt da føler at prisen er såpass god når den reduseres at de nesten ikke kan la være. Når ting er på supertilbud kribler det i magen og man kjøper ting man egentlig ikke ville gjort.

Jeg har tidligere i denne tråden skrevet om hva jeg forventet fra RAID. Så langt kan man vel trygt konstantere at dette er en voldsom og brutal flopp