Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Starbreeze (STAR-A/B)

RAID ligger nå som #974 på GTS mens Payday: The Heist ligger som #203

2 Likes

Det som irriterer meg med RAID er ikke grafikken men hvor mye som virker uferdig. Blir interessant å se hvor lang tid det går før vi ser første salg. Regner nesten med at de ønsker å få fikset på en del ting først og at vi dermed ikke ser noe salg nå til halloween.

1 Like

Veldig flaut for Starbreeze å lansere slike spill. Var det virkelig bare et one hit wonder med Payday? MCAP virker veldig høy hvis dette er lista de legger seg på…

Two-hit-wonder, du må jo regne med Dead By Daylight som en knallsuksess også. :slight_smile:

Jeg tror Starbreeze har voksekramper, hovedproblemet da er typisk ledelse. Starbreeze har en god ledelse, men de sliter med å holde hundre baller i lufta samtidig.

Three hit, Payday 1 og Payday 2 hadde begge gode tall.

2 Likes
2 Likes

Hva tenker du om oTWD, har du fortsatt tro på det prosjektet?

Ganske kult å se hvordan du har gått fra at alt er “hvitt” til at alt er “sort” :wink:

6 Likes

Acer will inject USD 5 million into the joint venture and increase its interest to 66.7%.

Dvs 16.7% verdsettes til 5 musd, eller hele StarVR HMD til ca 245 msek (uten IP rettigheter til teknologien).

1 Like

Jeg er jo ikke uenig med deg i at noe skurrer når det gjelder RAID og forstår ikke at de ikke klarte å lansere et litt mer “polished” spill. Lite innhold i forhold til pris og bugs er et par av grunnen til at RAID gjør det dårlig. For mange er det nok også et valg mellom PD2 og RAID og siden PD2 er et bedre og rimeligere spill med mer innhold så er det heller ikke noen grunn til å velge RAID ( utenom WW2 setting )

Håndteringen av Antisphere er jo også tragisk. Det har jo ikke vært noen offisielle meldinger fra Soap/LGL/SB om Antisphere på flere måneder. Er vel en som påstår han har fått svar på FB om at de fremdeles jobber med spillet ( bugs + console ) men jeg har prøvd å få svar fra både Soap og SB uten å lykkes.

  • det er bra at Acer tar mer av StarVR
  • SB gjør fremdeles en fantastisk jobb med PD2 som nok drar inn 6++ MSEK i måneden.
  • Blir interessant å se hva de får til med PD crime war
  • Dbd gjør de fremdeles bra

Jeg tror 2018 kommer til å bli bra og tror vi ser flere lanseringer der høydepunktene blir OTWD og Psychonauts 2.

2 Likes

Greia er vel at antagelsen om hvor bra framtidige spill vil gjøre det har fått en skikkelig skrape i lakken med Raid-lanseringen. De er tydligvis fullstendig prisgitt utvikleren og har ikke noe støtteapparat eller innflytelse som kan gjøre at spill de publisher blir bra.

Det er en grunn til at Funcom driver å veler nede på 2 kr, og det er en heller middelmådig xbox-lansering. Nå har jo folk fullstendig ignorert SWL og suksessen den fikk, så jeg ser på det hele som en feilprising. Poenget mitt er at det er gjerne det siste spillslippet du har som blir tatt som guiding for det neste spillslippet.

1 Like

Hadde de kun vært publisher på OTWD hadde jeg vært mer på @Onns nivå når det gjelder SB og 2018.
Når det gjelder Psychonauts 2 så synes det er på et helt annet nivå enn hva RAID er og kan garantere at det vil selge mer enn hva RAID har gjort første måneden :wink:

1 Like

Synes det så bra ut, men så syntes jeg Raid så helt grei ut også. @onns hva synes du om Psychonauts 2 videoen som @nofun linket til over?

Har ikke fulgt med på Starbreeze på en stund, ser at den faller mye igjen. Hva er årsaken til nedgangen fra 13,05 2. oktober?

Dere som følger tett: Hvordan mener dere prisingen er nå, og hva tror dere om kursutvikling neste 3-6 måneder?

Tror det er andre selskaper som kommer til å ha bedre utvikling de neste 3-6 månedene…

2 Likes