Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Starbreeze (STAR-A/B)

Jeg forstår ikke oppgangen til 13,05 2. oktober fra rundt 10-tallet når Raid viste seg å faktisk floppe fullstendig. Fallet kommer som et resultat av at Starbreeze basically har guidet røde tall inntil oTWD kommer. Evt når Psychonauts 2 kommer og det evt blir en suksess. :stuck_out_tongue:

Du kan se releaseplanen her:

Ja, jeg fulgte med etter guidingen og håpet på en overreaksjon, men konkluderte med at en bounce sannsynligvis ikke ville komme med det første da Raid-salget gikk dårlig. Overraskende at den likevel gikk 25% om det ikke var noe annet som lå bak dette.

Jeg ser etter en trade på 1-6 måneders horisont hvis kursen går “urettferdig” lavt på dette fallet. Hvilket nivå ville du sett mot da? 8-9?

https://www.avanza.se/placera/telegram/2017/10/24/starbreeze-arbetar-for-fullt-med-raidtror-investering-aterfas.html

EDIT: og fikk denne i forbindelse med Antisphere :

“Thank you for your email. General game updates are always in the domain of our partner developers, we’ll however make sure that the communication on the product is more consistent going forward.”

EDIT 2 : lurer på om noen har puttet en 10’er på IR avdelingen til SB :wink:

https://www.avanza.se/placera/telegram/2017/10/24/starbreeze-dedikerade-till-vr-ej-plan-minska-mer-i-starvr-fc.html

1 Like
2 Likes

Oppgangen på 25% kom sannsynligvis pga listebyttet tror jeg og trading-spekulasjon på å frontrunne eventuelle større fisker som ville inn.

Jeg mistenker at denne aksjen vil gjøre comeback til neste år pga oTWD og Psychonauts 2. Spørsmålet er egentlig bare hvor lavt den vil gå før den forhåpentligvis snur.

Skulle det komme enda en utsettelse av oTWD ja da kommer nok nedturen fort, men spillet blir ikke eventuelt utsatt før om lenge og kursen kan gå en god del før den tid.

2 Likes

Spørsmålet er når otwdhypen starter :slight_smile:

Lurer også litt på hvor mye PD kan selge på switch og hva PD crime war kan generere av inntekter. Geminose tror jeg vil havne på nivå med Antisphere. Når vi først er inne på Antisphere så er det jo en mulighet for at det kan generere litt inntekter hvis de fikser bug’en på pc og lanserer på console. Lover uansett ikke bra når det er null info på over 2 måneder.

Hvorfor har de i såfall ikke skrinlagt hele prosjektet? Eller prøver du å si at det blir som meg når jeg ikke klarer å selge aksjer som f.eks. Seamless?

1 Like

Regner med de har større tro på spillet en meg :wink: og vi vet jo ikke hva slags langsiktige planer de har med spillet.

1 Like

EDIT: halloweeneventen i RAID ser ut til å dra inn litt spillere men fremdeles tragisk :wink:

http://steamcharts.com/app/414740

2 Likes

SEB selger “billig” i dag, kan det være en oppdatert analyse på gang?

1 Like

RAID: World War II - HALLOWEEN SALE, 50% OFF! And Hotfix
26 October - lgl_ilija

Raiders!

During the halloween event, RAID will be on 50% discount!
If you have not had a chance to get your hands on the game yet, now is your chance!
Tell your friends!

We are also releasing a small hotfix for the event, details down below:

This update to RAID: World War 2 includes the following changes and fixes:

HALLOWEEN EVENT
The Bloody Machete now has a chance to dismember enemies
Fixed an issue that was causing error strings to appear when looking at the Bloody Machete in localised versions of the game
The keys on the organ in the Camp should now work correctly
Improved the thumbnails for the unique Halloween jacket character customizations

OTHER FIXES
Fixed an issue that could cause a crash when players picked up the intel documents that unlock Outlaw RAIDs
Fixed the positioning of some Greed items on Bunker Busters
Various minor fixes and improvements to the visuals on some enemy types
Minor fixes to the fitting of some character customization options

1 Like

De prøver seg med et salg allerede nå og 50% rabatt. Det blir en ok test på spillets muligheter på salg. En del som har nevnt at de vil plukke opp spillet på salg i betaen.

1 Like

Ett litet glädjeämne iallafall. Dead by daylight har blivit ett monster! Kolla spelarantalet ikväll och kolla placering på dlc :grinning:

1 Like

Salg på RAID og :smile: Ikke så veldig dyrt lengre. Synes personlig traileren og tanken rundt å spille en story gjennom andre verdeskrig var spennende. Et spill jeg absolutt ville være nysgjerrig på å spille, men tydelig at tilbakemeldingene ikke har gjort spillet en tjeneste. Hadde jeg hatt tid og kapasitet så hadde jeg antakeligvis kjøpt det nå til kr 139.50. Synes det virker som en pris som gjør at en kan infinne seg i at en del ikke er som det skal.

image

Koster 111kr for de med PD2 så jeg kjøpte det :slight_smile:

synd ikke flere gjør som deg. 206. plass på steam sin globale bestselgerliste nå tyder på at det skal mere til enn et skikkelig salg før mange nok kjøper spillet. Helt utrolig.

1 Like

direkt:

STOCKHOLM (Direkt) SEB Equity Research lägger ner sin bevakning av spelbolaget Starbreeze av affärsmässiga skäl, enligt ett meddelande från banken.

SEB hade senast rekommendationen behåll för Starbreeze med riktkursen 15 kronor. På torsdagen stängde aktien i 9:80 kronor.

Börsredaktionen +46 8 5191 79 00 http://twitter.com/direktse
Nyhetsbyrån Direkt

1 Like

Star har en tung dag på børsen i dag. Hvis ikke kursen bedrer seg mot slutten av året er det mange som sitter ganske tungt i minus her. Da kan det bli aktuelt å selge før nyttår og kjøpe tilbake igjen litt senere av skattemessige årsaker. Det kan skape en meget god kjøpsanledning,

1 Like

Når jeg solgte på 10 kr, på a) i grafen nedenfor, så hadde jeg forventet meg utvikling b). Det som skjedde i mellomtiden var vel noe @Alex hadde forutsett, dvs front-running før listebytte. Sjansen for at han har rett igjen her er vel overhengende.

Spørsmålet jeg stiller meg er hvordan det står til med cash ut 2018 for Starbreeze? Det er vel først når oTWD kommer muligens i slutten av 2018 at de vil få svarte tall igjen. Det er noen muligheter i mellom, men jeg vet ikke helt om det monner. Grunnen til at jeg spør er at Starbreeze ikke spyttet i mer kapital i VR-prosjektet sitt og dermed ble vannet ut der.

1 Like