Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Starbreeze (STAR-A/B)

https://www.starbreeze.com/sv/investerare/ir-fragor-oktober-2017/

Litt defensivt? vi er ikke så gode på mobilspill, men håper det blir bra?

Q: Hur ser ni på ert första mobilspel?

A: Vi ser det som ett fantastiskt bra komplement till vårt varumärke PAYDAY, ett bra sätt att engagera vår spelarbas och brygga mellan PAYDAY 2 till PAYDAY 3. Vi ser inte mobilspel som vår kärnverksamhet, det är inte ett segment vi är bäst på men vi tror och hoppas att det är ett fantastiskt bra komplement.

1 Like

Raid gjør det ekstremt dårlig, mens DbD gjør det ekstremt bra, det viser hvor binært utfallet kan bli på nye spill på tross av at investeringen i Raid var dobbelt så stor som DbD. Jeg håper virkelig det ikke blir noen flere lanseringer ala Raid igjen.

6 Likes

Hehe, ja det man kan si, men samtidig må jeg si meg enig i at dette ser rimelig rævva ut akkurat nå.

1 Like

Jeg hadde egentlig tenkt å vente til q1 med å handle men ser vi 7.x så kjøper jeg en del allerede nå.

Et fantastisk asset som Starbreeze har er jo å kunne markedsføre seg ut til eksisterende kunder, synd at de nå har pisset en del i eget reir med en sånn kalkun som Raid tydeligvis er. Men det er jo heller ikke som om ALLE har reservert seg mot reklame senere av den grunn da.

Vet faktisk ikke helt hva jeg skal gjøre. Det kan være farlig å snitte ned før man har en trigger som er god nok i en ganske nær fremtid. Men 7.x frister litt. Rekylen kommer nok i star en gang før release av oTWD og sannsynligvis blir rekylen villere og villere jo lavere kursen kommer.

RAID skuffer stort, men DBD leverer bra og VR er en joker som er litt mindre populær enn den var før.

1 Like

RAid er jo egentlig en gavepakke, kursmessig, og jeg skulle nesten tro at de har gjort det med vilje for å få billige aksjer. Men med tanke på at topsjefen måtte dumpe aksjer med tap så dør den konspirasjonen litt hen.

2 Likes

he he listebyttet kom like etter release av RAID.

For min del er det for mye som skurrer med raid, Ekstremt stor utviklingskost. SPillet virker lite og halvferdig. Ekstremt dyr pris.

Virker nesten som de har gått for å gå på en smell.

1 Like

Vet ikke om du er kjent med IT-prosjekter fra jobben?

Joda, Men her snakker vi spill. På en kjent motor, spillet er mer en expansionpack enn et nytt spill fra bunnen av. Noe må liksom ha gått ekstremt galt en eller annen plass.

Jeg tror fint RAID kunne solgt en del selv med diesel engine men med tanke på innhold/kvalitet og pris så har de bommet noe helt sykt. Det som også er tragisk er at de velger å lansere spillet på console så tett opp mot steamreleasen. Hvorfor ikke drøye console et par måneder slik at man kan få fokusert 100% på pcversjonen.
Det oppsvinget som PD2 har hatt etter at de ga det ut gratis en periode har nok heller ikke gjort det enklere for RAID å selge.

1 Like

Jeg føler jo også at de har missbrukt muligheten til å promotere raid mot PD2 spillerene. Men når jeg ser tilstanden til raid så skjønner jeg jo hvorfor de ikke har benyttet den muligheten enda.

1 Like

In the period between its March 3 launch and the end of the second fiscal quarter on September 30, Nintendo shipped 7.63 million units of the Switch. Even more impressive is the company’s forecast, which has been raised from 10 million to 14 million units for the fiscal year - a figure higher than the Wii U’s entire life-to-date shipments.
When combined with the 2.74 million units shipped when the last fiscal year ended on March 31, 2017, that will be 16.74 million units in just 13 months.

4 Likes

Følger på med mer info

https://www.nintendo.co.jp/ir/en/

Ingen tvil om at Switch er en dundrene suksess.

1 Like

Du får nok rett på en av delene :wink: Jeg blir ikke overrasket hvis vi ser kurser under 8kr men man vet jo aldri.

1 Like

Helgardering gir jo bra treffprosent

1 Like