Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Starbreeze (STAR-A/B)

Jeg lurer faktisk på om Dbd fremdeles selger veldig bra på console. 29.august hadde Dbd 1158 reviews ( på en-us ) og i dag er det 2032 reviews. Blir veldig interessant å se hvor mye Dbd drar inn totalt i Q3 og Q4.

3 Likes

Har du lagt ut snøret?

1 Like

Jeg følte meg bra dum når jeg solgte ut siste halvpart på 10,00 27.09.2017. Jeg forventet da at aksjen skulle falle som en stein, illustrert med den blå pilen.


Nå er jeg glad jeg solgte, fallet jeg hadde antatt ville komme kom, men tre uker senere. Rent teknisk, så er vel momentet nå så negativt det får blitt, men det er jo heller ingen lyspunkter å se på denne siden av nyttår. Å gå inn nå ser jeg på som en vill gamble.

Starbreeze

Publishing

I tillegg til prosjektene over, så har de StarVR, hvor de nylig lot seg vanne ut. Det ser relativt vanskelig å tjene penger på det prosjektet pr dags dato.

Starbreeze har utrolig 15 prosjekter de kjører samtidig, og det siste prosjektet(RAID) siste viste seg å være et egg, og de mistet det i bakken. Jeg tror ikke markedet vil gi dem tillit før de viser at de har kontroll igjen. De må levere innenfor tidsrammene de selv setter og prosjektet må ikke floppe fullstendig.

Aksjen har falt mye, men med 281m A- og B-aksjer, så er de fortsatt verdsatt til 2,23 millarder svenske kroner. Selv med Payday 2 og Dead By Daylight som pengemaskiner, så brenner de vel penger nå? Jeg må innrømme at jeg har mistet oversikten. Risikoen når det kommer til det fundamentale er som jeg ser det at jeg ikke har noen tillit til ledelsen i Starbreeze. Det har vært stormannsgalskap uten kapasitet til å styre det skikkelig.

Oppsiden som jeg ser det ligger i at Payday er en svært sterk merkevare, de har en god avtale rundt TWD og de har en knallsuksess som publisher for Dead by Daylight. Hvis de ser ledelsesproblemet sitt tidsnok, og får kontroll som de har i Funcom og Stillfront, så kan de fint klare å nå sin tidligere market cap på rundt 7 milliarder igjen.

(For alt jeg vet, så kan de ha ryddet opp internt uten at det synes på utsiden. Jeg er ikke villig til å satse penger på det. Enda.)

5 Likes

Og der har du oppsummert hele caset i ett ord imo. Mens konkurrentene har gjort massevis av kloke oppkjøp har Starbreeze blåst av flere titalls millioner på selskaper som ikke har gitt noe tilbake. Frustrerende å se på

5 Likes

desverre tror jeg fasiten er flere hundre millioner og ikke flere titals

Nå begynner jo snart Starbreeze å bli attraktivt. StarVR investeringer ute og fokus på spill. Hvis de nå lærer av RAID og får ut et bra TWD så tror jeg 2018 og 2019 blir bra gitt at man har inngang på dette nivået. Hvis Q3 er grei så er det tut og kjør for min del.

Sluttkurs 7.95, Bare 34% i minus på denne investeringen. Heldigvis sitter jeg ikke veldig tungt her, men likevel… Hvor skal dette ende før det snur? Frister lite å snitte ned med såpass lenge til neste trigger, men dette er lave kurser det er det ingen tvil om.

Jeg har lenge ventet og håpet på at svenskene skulle miste troen på star og nå når det sannsynligvis skjer er det ikke sikkert jeg tar sjangsen på å kjøpe mye ennå… he he

Jepp

Helt enig, og jeg kjøpte Starbreeze for 15 kr litt tidligere i år, før de utsatte oTWD med et år og Raid floppet.

oTWD har jeg jo troen på, spesielt etter at de byttet til Unreal-motoren, men jeg aner ikke hvor mye penger Starbreeze klarer å brenne på sine 14 andre prosjekter.

Tänk om de bara kunde lyfta liite på locket och visa vad som är på gång. Tänk er en liten trailer/teaser av otwd. En liten teaser av Deliver us the moon. Ett datum för när Enterspace/Dubai öppnar. Det skulle göra underverk för kursen!

Jag tror att raset från toppen dessvärre beror på den bristande informationen om pågående projekt. Jag känner ibland att jag inte längre vet vad som pågår.

Tungt nu men nu tror jag nog att det vänder uppåt.

”Hur mycket värre kan det bli” - said no starbreezeinvestor ever :joy:

Läste någon som skrev Starkris på twitter idag… :no_mouth:

5kr neste her, vent å se.

1 Like

Du får si i fra når Starbreeze-sensoren din ikke skriker black alert, black alert hele tiden. :face_with_head_bandage:

Btw, Q3 burde vel ikke bli så ille, det er vel Q4 og utover som kommer til å bli mest ræva?

Som jeg har nevnt tidligere så er fallet i star kursmessig så dypt at det blir fort skattemotiverte salg før nyttår. Kanskje det er tidspunktet å fylle på litt?

Mellom AoC og TSW releasen, så var Funcom nede i 3kr rundt nyttår relativt tidlig, som du sier, mye grunnet skattemotivasjon. Nå skal det sies at med aksjesparekonto og zero-kontoer rundt omkring, så er nok ikke den effekten like stor nå.

En annen mulighet er å vente til innside-kjøpene kommer. Det var masse personer i star som solgte på 20+. Igjen ser vi innsidernes evne til i gjennomsnitt selge på høy kurs nærme toppen.

1 Like

Det var også en del innsidesalg på 10, 11 og 12 kroner

Regner med at stemningen hos LGL ikke er verdens beste men ser ut som om de “kjører på” enda :

Hvilken investering ser man på som den dårligste ? Er jo flere investeringer her som virker relativt lite gjennomtenkt. I første omgang tenker jeg at Geminose(oppgjør i aksjer og ikke cash) og RAID ser veldig dårlig ut. Itillegg har man jo CMUNE som skulle ta payday til mobilen . Her ble det betalt 1.4 MUSD i cash i 2015 og det var ikke før i januar 2017 at utviklingen ble flyttet til nytt studio. CMUNE kommer med nytt spill snart ( http://ultrahunt.com/ ) så den investeringen kan jo bli OK ( selv om det er tvilsomt :wink: ). Valhalla ser jo også dårlig ut men synes den er vanskeligere å vurdere siden man vet lite om hvor mye av det som var i valhalla man benytter i den plugin’en til UE.

3 Likes