Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Starbreeze (STAR-A/B)

Vet vi hva de betalte for Valhalla?

1,4musd er ikke så galt for CMUNE. Jeg føler indiaeventyret dems + VR blir dyrere og et langt dårligere kapittel.

The acquisition is to be paid for with approx. 3.3 million shares (before the suggested A/B split and 1:2 issue of new A-shares) equivalent to approx. 73 MSEK at current share price and corresponding to approx. 2,25% of the share capital post acquisition. The acquisition is subject to approval by an EGM on June 12, 2015.

Og den motoren er ikke brukt enda?

Nei det var jo den som skulle brukes til OWTD som nå blir en plugin til UE. Vet ikke hva de fikk med av kompetanse her så den kan jo være verdt en del men vanskelig for oss å vurdere.

EDIT: Jeg synes jo at skiftet til UE er bra og tror det var greit det valget ble tatt før OWTD var på markedet.

1 Like

Kunne ha blitt en interessant finansartikkel og ha gått igjennom alle kjøpene til star og vurdert dem i ettertid hvor geniale disse kjøpene var.

1 Like

Stormansgalskap tror jeg er dekkende.

Jeg tror nok Bo har kommet ned på bakken igjen nå, nå gjelder det å levere spill i tide fremover og med god kostnadskontroll. VR-satsinga begynner å bli dyr for selskapet. Hadde helst sett at VR ble et eget selskap for å være helt ærlig. egen spillutvikling og publishing tror jeg bør være kjernevirksomheten til star.

3 Likes

Tror det hjalp med det tapet han måtte ta. Håper iallefall det. SB er gode på spill. ikke alt annet. Jeg synes VR satsningen er tull. Jeg synes india eventyret er tull. og jeg synes motoren de kjøpte er tull. Usikker om mobilsatsningen er tull. Men de er gode på community og klarer de å bli gode på mobil så kan de gjøre sykt mye fett crossplatform mellom mobil/Pc

Bo sa vel i forbindelse med notering på Nasdaq Stockholm at fokuset fram til nå hadde vært på innovasjon mens det nå ble fokus på å levere. Tror SB under 8kr blir en veldig bra deal hvis man ser 12måneder fram i tid ( så lenge de ikke flytter OWTD en gang til :wink: ).

JEg tror også SB på 8kr er bra… Men jeg mistenker at vi kan få det på lavere nivåer også ! :smiley:

1 Like

Spørsmålet er om 8 kr er en overreaksjon. Hadde Starbreeze avsluttet alle andre prosjekter enn oTWD, Dead by Daylight og Payday 2, så hadde jeg følt meg sikker på at 8 kr er en god deal. Når de fortsatt bruker penger og ressurser (ledelse) på StarVR, Geminose, Payday på mobil, etc, så er jeg langt fra like sikker.

Jeg har akkurat solgt meg mye ned i Stillfront, så jeg følger definitivt med på Starbreeze. Kommer de lavt nok, så er jeg klar.

Noen her som har oversikt over cash-burn og cash? Er alt ok selv med fallende inntekter fra PD2 og DbD hvis 2018-lanseringene de har planlagt kommer i Q4?

Om du vurderer snartlig inngang ville jeg gått inn i desember når alle skal selge for å få tapet på skatten.

1 Like

Tror jeg kom fram til at de hadde 15 prosjekter(spill) på gang men heldigvis vil den listen bli kortere iløpet av q1…

Jeg tror ikke de har nok cash fram til Q4 2018 hvis de bare har PD2 og Dbd som gir inntekter. PD2 switch og PD crime war kommer nok i Q1 og vil bidra litt. Itillegg regner jeg med at de kommer til å selge rettighetene til fysisk distribusjon av OTWD iløpet av Q1/Q2 2018.

1 Like

Vet vi hvor mye royalties otwd koster? og evt hvor mye som er upfront?

Det stemmer, skrev om det her: Starbreeze (STAR-A/B)

[quote=“nofun, post:8217, topic:15”]
Jeg tror ikke de har nok cash fram til Q4 2018 hvis de bare har PD2 og Dbd som gir inntekter. [/quote]
Da tror jeg at jeg skal avvente inngang her, hvis de må kjøre en emisjon, så tror jeg ikke det blir så pent.

Er det ikke veldig sannsynlig at ett av disse, evt begge blir utsatt? Starbreeze er vel selskapet jeg har minst tiltro til at leverer ting til tiden. Her er det vel bare å følge med og se om Starbreeze har noe (bra) å vise fram før de kommer med lanseringstidspunktet.

1 Like

PD2 switch er vel allerede utsatt i forhold til hva som ble sagt da det ble annonsert :slight_smile:

“The game is targeted for a late 2017 release.”

EDIT: Eneste de har vist fra PD2 på switch er vel dette :

og PD crime war :

EDIT 2: og med tanke på at Almir sier next year så regner jeg med at det kommer etter PD2 på switch. Tidligst q2 ?

1 Like

Grunnen til at jeg er skeptisk er at de i oversikten kun viser år, ikke kvartal eller halvår. For spillstudioer så betyr det vanligvis at spillet kommer helt i slutten av perioden. 2018 blir da mao Q4 2018. Hvis de har bekreftet kvartal på disse to spillene, så stiller saken seg litt anderledes.

Det ser fortsatt meget stygt ut for RAID…

Lurer på hva de kommer til å gjøre for å prøve å få litt liv i salget. Halloweensalget viste jo at man trenger mer en brukbar rabatt for å selge…

http://steamcommunity.com/id/unknown_mercenary/recommended/414740/

1 Like

Dette er et vanskelig spill case, en enda mer kraftig rabatt er en mulighet, hvis ikke det virker er en f2p-løsning også en mulighet. RAID er en gigantisk flopp dessverre. Helt utrolig at spillet skulle selge så dårlig selv på salg.