Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Starbreeze (STAR-A/B)

Rapport i morgen. Sitter uten aksjer her. Noe man kan forvente seg?

De har en del interessante prosjekter som jeg tror kan gjøre det bra. Payday 3, oTWD, Crossfire, SS3 og Psychonauts 2, men noen av disse er svært langt fram i tid og det skjer vel ikke stort mye fram tom Q4 2018…

Dessverre legges det også ned mye ressurser i VR, noe som er totalt uinteressant for meg

Forventer ingenting men håper det kommer litt mer info om diverse prosjekter. Forstår jo at de ikke vil gi for mye info om når ting skal lanseres før de er sikre men hadde ikke skadet med litt mer info enn 2018 ( eller TBC ) . Enterspace skulle jo f.eks komme denne høsten og det er vel snart høst nå ?

2 Likes

Jeg forventer dårlige tall, de guidet rundt null / røde tall før RAID floppet. Om ikke for dette kvartalet, så ihvertfall for Q4.

1 Like

Huff. Jeg eide jo Star på 16 kr og mente det var billig. Nå er det søren meg salg på 50%. Frister faktisk å ta litt pga potensiale i oTWD alene, men det skjer jo ikke stort annet enn Payday switch samt VR her de neste kvartalene… Kanskje Deliver us the moon skal redde skipet fra å synke? :smiley:

Blir spennende å se hvor mye cash de har igjen

1 Like

Jeg tror kursen er over 8 kr før oTWD blir lansert, men jeg vet ikke når det er. :wink:

Ble vel ikke like dårlig som folk forventet ?

Net sales amounted to SEK 77.7 million (102.7 including non-recurring revenue of SEK 32.5 million).
PAYDAY generated SEK 24.4 million (20.9) and Dead by Daylight accounted for SEK 47.3 million (49.2) of net sales.
EBITDA amounted to SEK -21.9 million (19.2).
The loss before tax was SEK -35.3 million (11.0).
Basic and diluted earnings per share were SEK -0.11 (0.08).

Total cash flow for the quarter was SEK 47.2 million (46.3). Cash and cash equivalents at the end of the period amounted to SEK 431.5 million (376.0) -> cash burn på ca 103MSEK?

Liker også utviklingen til Dbd :

Revenues in October 2017 from sales of Dead by Daylight via the Steam platform amounted to SEK 15.2 million (17.8), and from sales of RAID: World War II of SEK 0.5 million (0.0).

Totalt 22,3MSEK fra Dbd,PD2 og Raid på steam i oktober.

EDIT:

2 Likes

Ser ut som Starbreeze også skal begynne å streame kvartalspresentasjonene på twitch? Noen som vet når det begynner?

https://www.starbreeze.com/investor-relations/financial-reports/

Kl 10 … 8tegn

2 Likes

Kl 10 CET, sååå kl 10?

1 Like

Stemmer det at de har ca 1000msek i gjeld og ca 500 msek i cash og utestående hos leverandørene? Og at de eneste grunn til at cash flow ble på +47 msek var at de tok opp 100 msek i gjeld?

Jo samt aktie optioner som gav 21 miljoner. Ren operation backar de 70 miljoner i cashflow enl min beräkning.

Har ikke hatt tid til å gå i detalj på ting enda så kan ikke svare :slight_smile:

Lånet hos nordea er på 150MSEK

Tror det er en ramme på 150. De skriver:

Ökningen avser en
rörelsekredit från Nordea som ökat kassabehållningen med 100,0 MSEK.

2 Likes

Skuffende lite nyheter om oTWD bortsett fra at de bruker mer penger på det enn før. Slike formuleringer er det noen av:
for 3.kvartal:
Capitalized development costs for the quarter amounted to SEK 58.5 million
(38.8). The increase was driven mainly by higher activity in the OVERKILL’s
The Walking Dead project and development of the StarVR headset.

Ja ser det nå :

NEW LOAN FINANCING In addition to the project financing for the VR center in Dubai, Nordea granted a loan of SEK 150 million to Starbreeze on customary market terms, of which SEK 100 million had been drawn down by the end of the period

Skuffende lite nyheter om de fleste prosjektene men vi får håpe det kommer noe i streamen.

1 Like

Starbreeze första mindre Indielabs-titel Antisphere lanserades på Steam för
PC i juli. Som en konsekvens av den låga försäljningen av PC-versionen
beslutade Starbreeze att inte investera ytterligare i titeln och att därmed
ställa in konsollanseringen.

3 Likes

sjekket avanza,stemmer dette?

image

Star har jo tidligere vært flink til å pynte litt på regnskapene, kanskje funcom har noe å “lære” her?

edit: Føres som inntekter

image

1 Like

Men med tanke på at det ikke har vært noen meldinger eller patcher så tyder det vel på at Antisphere ble lagt dødt for lenge siden ?

Når det gjelder RAID er det kanskje litt mer komplisert siden de har fått 4MUSD fra 505 ?

Det er bare en teknisk detalj, Funcom setter det som investering og i svenske spillselskaper kommer det som aktivert utviklingsarbeid, resultatet blir det samme. Det er dog viktig å se på net sales og ikke total.

2 Likes