Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Starbreeze (STAR-A/B)

Selskapets vurdering er at de kan klare seg med nåværende finansiering i minst 12 måneder fremover.

Försäljningsutvecklingen för PAYDAY 2 och Dead by Daylight, lanseringen av
nya spel samt det kapital som Smilegate, Acer, Första AP-fonden med flera
tillfört under 2016 samt den lånefinansiering som upptagits under tredje
kvartalet 2017, gör att bolaget bedömer att nuvarande finansiering är
tillräcklig för att bedriva verksamheten i sin nuvarande omfattning
åtminstone under de kommande 12 månaderna.

Jeg tror @aoegi treffer bra med det svaret han gir. Det er ikke svaret på det samme dog.

Det jeg synes er beskymringsverdig er at selv om oTWD drar inn en halv milliard i overskudd, så er selskapet bare i null når det kommer til netto gjeld.

Jepp, men det er kun fordi de har tatt opp masse gjeld mens det var mulig. De tar ikke opp denne gjelden for moro skyld, men for å være sikre på at de ikke må kjøre en emisjon før oTWD blir lansert. Som jeg ser det, så har “diversifiseringen” i Starbreeze faktisk gjort dem helt avhengige av at oTWD gjør det bra for å kunne håndtere gjelden.

… jeg leser dette regnskapet med ganske negative øyne i utgangspunktet, så ha det i mente. :wink:

Et moment her er at fondet Ny Teknik har tro på star og har en betydelig eierandel. Det gjør nok at en eventuell emisjon kan settes med mindre rabatt enn den ellers ville ha blitt.

Star har også planer for publishing og noen flere avtaler her så kan det fort trengs litt mer penger i kassa.

1 Like

Ja aktiverad utveckling kommer väll skrivas av på 5 år. Dock kommer den nog upp i 700 miljonrr innan q4 2018. Sen belasta den resultatet med ca 150 miljoner / år. Otwd måste bli en miljard succe och är inräknad som sådan

3 Likes

Magisk kommentar til den siste update’en fra LGL/RAID :

"Hey! This game is the best because you remodeled PAYDAY 2 then downgraded the graphics to call it your own… The things people will do for money… "

:rofl:

1 Like

Jeg lurer på hva folk hadde forventet av kvartalsrapporten som gjorde at den closet på +1,89%. Jeg syntes ihvertfall rapporten var elendig, som forventet.

Jeg tror mange fryktet mye høyere cash burn :slight_smile:

2 Likes

Som forventet og kursen står omtrent stille, det er vel en rasjonell reaksjon?

3 Likes

Dette var noe annet enn kommentarene RAID fikk ja. Dette ser veldig lovende ut.

Kanskje ny pris , mer innhold og VR er det som redder RAID ?

Raid trenger vel massiv bugfix og mye mye mer innhold.

Hvilke bugfixer trenger de ?

siste patch ødelag vistnok et av missionene ifølge flere diskusjoner på steam.

Fin utvikling her i dag, men tror jeg skal ta en @babyrage og vente med kjøp til indikatorene peker oppover.

@Onns er du fortsatt ute?

jeg har begynt så smått å snitte ned.har ingen hast med å bli full lastet.

1 Like

Trodde ikke du likte å snitte ned?

1 Like

nei,men oTWD er fremdeles mitt mål.tenkte jeg skulle prøve meg å sitte litt mer stille fremover. hverdagen blir litt mere roligere da.

3 Likes