Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Starbreeze (STAR-A/B)

Det var og er vel et desperat forsøk på å holde den oppe siden Q4 blir blodbad

Jeg hadde ikke trodd at vi skulle ligge 2kr under emisjonskurs i dag :slight_smile: Kanskje “alle” forventer dårlig q4 og selger ?

Følge med på Avanza, kan jo være småfolk panikk. Om den er ganske stabil så er det nok større aktører som tømmer

Spent på hvor vi havner her. Hadde tenkt å se ann til etter Q4. Men kommer den ned under 10 kr kan det bli vanskelig :grinning:Der var vi allerede under 10.

DEn er jo under 10kr :wink:

Hehe så det😊Faller på forholdsvis stort volum. Over 1.1 mill aksjer solgt på 30 min…

Det må da være noen som har kjørt en pump, som nå kjører en dump? Utrolig at emisjonen ble kjørt på 11kr+

Ikke godt å si, jeg tror fortsatt at Q4 blir dårlig, men siden emmisjonen ble tegnet så fort så må det jo være flere som tror den blir meget bra. Ikke vet jeg.

Der gikk jeg på SL i star. Utrolig merkelig kurs-utvikling. Er det reparasjons-emisjonen til lavere kurs muligens og Q4 som man antar blir meget dårlig?

1 Like

Som sagt, jeg har mer troen på pump-and-dump. Det var emisjonskursen som overrasket meg her, kursbevegelsen virker mer etter boka.

Jeg har tenkt at alt av kvartaler fram til lanseringen av oTWD blir ganske så røde, inkludert en delvis avskrivning av RAID. Det er derfor jeg ikke gikk inn på 8 kr.

Det er forresten ironisk, men jeg tror Starbreeze er i store problemer hvis oTWD ikke slår til, som illustrert av denne emisjonen. Diversifiseringen de har gjort har ikke vært vellykket nok til å gi dem flere ben å stå på.

Noen som vet hvor mange folk som jobber på oTWD? Sammenlignet med f.eks. Funcom sitt Conan Exiles crew? Vi har jo sett hvor mye ekstraarbeid det er å lage konsoll-versjonen og Funcom har jo måtte leie inn hjelp.

Anyway, jeg har troen på oTWD, og for kursen sin del, hypen før launch, men aksjen er om mulig enda mer tradet i stykker enn Funcom.

Kursbevegelsen etter emisjonen er definitivt ikke etter boka. Lurer på hva emisjonsdeltaltagerne synes om kursutviklingen. Aldri sett maken. Emisjon til ingen rabatt. OK utvanningsprosent. Kollaps i kurs etterpå.

4 Likes

Merkelig at robur og ap fondet ikke gidder å handle over børsen

1 Like

Kan være en statement i det å støtte selskapet i en vanskelig periode for å holde kursen oppe. Den effekten får du jo ikke om de handler stille over børs.

Når er det dette forventes å starte??

Godt spørsmål. Funcom begynner såvidt med markedsføringen av CE nå og skal lansere om litt under fire måneder.

For oTWD, så tenker jeg de må kjøre en lukket og en åpen beta, noe som vel tar et par måneders tid, så kanskje 5-6 måneder før lansering? De har meldt at oTWD kommer i Q4. Spørsmålet da blir når i Q4? Jeg ser for rundt Halloween, så helt i slutten av oktober. 5-6 måneder før det blir da mai-juni.

Starbreeze pleier å holde en stor kick-off i mai-juni, så kanskje litt lead-up til den? Vi burde minimum få se en gameplay video da.

JEg tror vi ser hypen starte etter sommerferien. Er egentlig ikke noen grunn til å starte skikkelig før.

E3 june 12-14 er en mulighet.

1 Like

God mulighet for at de faktisk viser det frem da for allmenheten.

På starstream i fjor sa de at de var rundt 80 som jobbet på OTWD.

1 Like

Da har de brent MYE peng på absolutt ingen ting foreløpig. Tror tallene som kommer nå er ille

1 Like