Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Starbreeze (STAR-A/B)

Deler dette synspunktet med deg, er også betenkt over at pd2 er 5 år. Festlig spill for all del og kan funke bra med splitt screen co-op, men er kundemassen blandt switch eierne stor nok?

Har jo tradet litt så justerer vi for det så trenger jeg vel 1 utbytte til :slight_smile:

1 Like

Tror heller ikke det vil selge mye men tror det vil selge mer enn hva RAID har solgt :wink:

BTW; vil det si at du har stor tro på Geminose på switch ? :stuck_out_tongue:

5 år er ingen alder. Bare se hvordan THQ holder på så ser man at det er et stort marked for spill som er “steingamle” :slight_smile: Når vi først er inne på THQ så ga jo de ut Sine mora ex på switch og tror det “reddet” Q3 2017 for de. Tror nok uansett at det er et spill som er lettere å få solgt på switch enn pd2.

Ser at Doom ligger på bestsellerslisten til Nintendo så er ikke bare mario og zelda som selges :smiley:

1 Like

Da burde ihvertfall ytelsen være grei?

direkt:

STOCKHOLM (Direkt) Starbreeze bekräftar att samtal förs med Acer om en potentiell börsnotering av det samägda bolaget StarVR Corporation.

Det framgår av ett pressmeddelande.

StarVR Corporation ägs till en tredjedel av Starbreeze och resterande del ägs av den taiwanesiska dator- och hårdvarutillverkaren Acer.

Acers vd Jason Chen har tidigare i en intervju med Bloomberg News uppgett att Acer siktar på att börsnotera flera av sina affärsenheter. I Bloomberg News artikel nämner Jason Chen inte explicit StarVR Corporation, utan det är Bloomberg News som pekar på att enheten kan bli en av de första möjliga kandidaterna för en börsnotering.

Mats Torgander +46 8 5191 7915
Nyhetsbyrån Direkt

Ikke dum måte å hente inn penger, spørsmålet er egentlig hvor mye Star selger seg ned.

De kommer nok til å få til en god build til switch og spillet har jo helt klart et omdømme og selge på. Kostnadene vil nok være akseptable samt at de får erfaring med å jobbe med switch. Er Bull på det valget, bare overrasket over at Star gikk 15% på den meldingen. Kjenner selskapet for dårlig enda, samt har begrenset med erfaring med hvordan aksjen oppfører seg ved news til å egentlig påstå noe konkret. Spennende selskap, men etter at jeg testet RAID og ut ifra den informasjon jeg har kommet over med tanke på kostnadene av den daglige driften har jeg valgt å sitt på sidelinjen en stund. Når det kommer til StarVR syns jeg det kompliserer hele ligningen, der leker de med de virkelig store gutta.

Er nok ikke bare den meldingen de gikk på, det kom en analyse for 3 dager siden samt at de annonserte en Publishing deal på Mandag.

Er kombinasjonen av dette som har fått aksjen til å gå.

1 Like

Ja, hvis vi ser bort fra den initielle hypen, har markedet egentlig aldri vært særlig villige til å prise inn noe særlig på VR-delen av STAR. Det er en stor joker. Kanskje markedet våkner litt nå.

Since October 2017, Starbreeze AB owns 33.3 percent and Acer 66.6 percent of joint venture StarVR Corporation, which is a sales and marketing company that manages the sales organization, support and aftermarket support for the StarVR headset.

Jeg for min del synes det høres genialt ut å lage switchkonverteringer av gamle storselgere, ytelsen er jo sikkert bra nok, og mange år i ettertid er potensialet stort for å selge spillet på nytt til folk som husker at de likte det og ønsker seg noen shits and giggles på tven.’

Blir spennende å se salgstall.

3 Likes

Igjen snur den på lav 8. Jeg så analysen, men dette er en analyse som er gjort på oppdrag fra STAR så jeg tok den med en god klype salt, noe andre sannsynligvis ikke gjorde.

image

1 Like

Her er jo starbreeze-eksperten innom. Personen som gjorde meg interessert i starbreeze. Hva er ditt syn på starbreeze fremover, @Onns ?

Du er vel tungt lastet på 8 kr, kanskje?

Jeg er også inne kun med en mindre post ift max eksponering. Tror jeg skal avvente til etter rapporten. En svær nedskrivning av RAID ellerede nå er f.eks. ikke urealistisk.

Tror du det kan komme nedskrivning på Raid, Gemnosis eller motoren de kjøpte som nå kun er en plugin til unity?

Jeg er ganske sikre på at de burde skrive ned RAID nå. Omtrent som Funcom gjorde med AoC.

Det kommer sjeldent nedskrivninger før noe blir satt i produksjon, så det har jeg ikke noe tro på. Det er forresten en “plugin” til Unreal-motoren. :slight_smile:

Takk, tenkte feil. Poenget mitt var uansett at det som skulle være en stor robust motor de kjøpte for å produsere spill nå er nedgradert til en liten plugin.

Det kommer an på hvordan det er kostnadsført, men hvis motoren er ført på oTWD-prosjektet, så kan den neppe skrives av i utakt med hele prosjektet. Såvidt jeg har forstått, så kan du også kun gjøre en ekstraordinær avskrivning hvis du ikke kan forvente å tjene inn pengene du har investert. Det er jo ikke tilfellet med oTWD.

De fikk inn 2.9 MSEK i Q3 og 0.5 MSEK i oktober så litt får de inn men fremdeles langt unna de 32MSEK de investerte. De har vel kanskje også brukt litt på markedsføring ?

Når viste de gameplay fra PD2 ?