Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Starbreeze (STAR-A/B)

Hva tenker folk om Starbreeze framover? Jeg tror vi kommer til å se 8-tallet igjen (ikke noe stor greie det, med kurs på 9,15). Finansieringen burde være i orden for 2018, men oTWD er som jeg ser det vinn eller forsvinn. Hvis det ikke selger bra nok, så har de ikke penger til neste prosjekt. Jeg prøver å skaffe meg oversikt over gjeld, og fant de 25MUSD under. Er det noe mer?

Starbreeze will also issue 25 MUSD (215 MSEK) in a five year convertible bond to Smilegate under the Board’s mandate. The bond will have a coupon of 2 percent per year. Smilegate may convert the bond into B shares at a conversion price of 13.49 SEK per share or if the actual share price is lower, at the 60 day average share price with a minimum conversion price of 9.35 SEK per share.

When certain pre-defined milestones are met, Starbreeze may also convert the bond into B shares, at a conversion price of 13.49 SEK per share or if the actual share price is lower, at the 60 day average share price with a minimum conversion price of 9.35 SEK per share.

If fully converted at 13.49 SEK, Smilegate’s holding in Starbreeze will increase by 15,941,586 B shares, to 6.9 percent of votes and 9.4 percent of capital on a fully diluted basis.

The bond is issued together with the rights to develop and publish an all-new game title based on the blockbuster CROSSFIRE in western markets. Starbreeze will hold a 10 year right to publish and service the title.

The issue prices of A shares at 13.27 SEK and B shares at 13.49 SEK, represent a 4.2 percent and 3.8 percent discount to the respective average share price during the last 60 trading days.

The deal documentation includes a lock-up clause for Starbreeze CEO Bo Andersson Klint, COO Mikael Nermark and CTO Emmanuel Marquez. Additionally, the documentation includes a change-of-control clause as is customary in game development deals, as well as certain penalty clauses that primarily apply if Starbreeze materially fail to perform.

Noen som vet forfallsdatoen på den gjelden? På meg virker det også som disse pengene er brukt opp, ettersom de nå trengte penger for å få oTWD på markedet. Project Crossfire står som “In Pre-Production”, noe jeg som får meg til å lure på hva penalty clausen er for noe. Det skjer jo tydligvis veldig lite her.

Ref: https://www.starbreeze.com/2016/01/starbreeze-and-smilegate-in-long-term-strategic-

Jeg tror de bruker Q4 som allerede blir dårlig til å nedskrive all dritt som ligger ( Raid, Motoren de kjøpte og evt andre ting).

Da får de et meget fint 2018.
Det er i alle fall min arbeidsteori.

2 Likes

Jeg er enig, jeg bare lurer på om de har mer enn 25MUSD i gjeld og diverse forpliktelser for Project Crossfire.


Sliter litt med å forstå regnskapet her. Såvidt jeg forstår, så har de 868 MSEK i langsiktig gjeld og 214MSEK i kortsiktig gjeld. På cash-sida så har de 431MSEK cash + diverse annet på 257MSEK. Totalt sett, så hadde de da 868+214-431-257 = 394 MSEK i effektiv gjeld.

Noen som har mulighet til å ta en nærmere kikk på Q3-tallene når det kommer til gjeld/cash?
Side 16 her: https://www.starbreeze.com/sbz-media/2017/11/Starbreeze-AB-Interim-Report-Q3-2017.pdf

Starbreeze har mange baller i lufta finansielt, så de holder det jo gående en god stund til, men jeg heller til at min første konklusjon var riktig. oTWD er vinn-eller-forsvinn.

1 Like

Etter å ha sett hvordan siste kapital-innhenting ble mottatt av markedet, avventer jeg nok til etter rapporten med videre økning. Kan bare tenke meg til hvor mange som skal redusere før en lunken rapport for å kjøpe litt billigere etterpå.

1 Like

Jeg mistenker at flere ikke skjønner hvor alvorlig det står til.

1 Like

Jeg hadde vært helt enig, hadde det ikke vært for at Swedbank Robur akkurat var med på en emisjon på over 11 kr. De må da ha gått igjennom regnskapet med lupe? Eller kaster de gode penger etter dårlige?

Noen som vet om mer av gjelden er konvertibel?

1 Like

Starbreeze Publishing signs Mohawk Games strategy title “10 Crowns”

STOCKHOLM, SWEDEN (February 05, 2017) Starbreeze, an independent creator, publisher and distributor of high quality entertainment products, has signed a publishing agreement with Mohawk Games regarding the project currently under the working title 10 Crowns.

10 Crowns is an epic-scale turn-based strategy game that lets players create the greatest dynasty in world history.

The industry veteran team behind Mohawk Games is led by Soren Johnson (Lead Designer of Civilization IV) and Dorian Newcomb (Art Director of Civilization V).

“As an avid Civilization IV fan and gamer, I couldn’t be more excited about 10 Crowns promise of refreshing the classic strategy genre. I’m greatly looking forward to working with Mohawk on the game”, said Bo Andersson-Klint, Starbreeze CEO.

“Everyone here at Mohawk is very excited to work with Starbreeze on 10 Crowns, going back to our game development roots to make a classic historical 4X strategy game with some important and radical innovations to the genre. I look forward to sharing more about the design with the strategy game community and involving them in development as early as possible”, said Soren Johnson at Mohawk Games.

10 Crowns is currently in prototyping stages of development.

2 Likes

Starbreeze kommer att få tillbaka 120 procent av sin investering, inklusive marknadsföringskostnader, innan [intäktsdelning sker till Mohawk Games]. Efter att investeringen är återbetald får Starbreeze 50 procent av de framtida intäkterna. Mohawk Games behåller 100 procent av de immateriella rättigheterna relaterade till 10 Crowns.

2 Likes

Og der var Starbreeze under 9 kr igjen. Jeg lurer veldig på hvordan det går med aksjen når de kommer med kvartalstallene og evt guiding. De har jo allerede guidet at det kunne bli rødt, og rødt blir det. Spørsmålet blir bare hvor rødt, og hvor rødt de guider framover.

Sist men ikke minst, hva skjer med oTWD. En gameplay-video hadde virkelig gjort seg. Ihvertfall som potensiell investor.

Smart valg å kjøre stop-loss her.

Jeg får kopiere denne og lager meg to trigger-punkt for alle aksjene mine hvor jeg skal vurdere å selge, enten fordi kursen har gått opp, eller fordi kursen har gått ned. I begge tilfeller har kursen beveget seg mer enn jeg hadde forventet. Da tvinger jeg meg selv til å gjøre en ny vurdering, i stedet for å bare sitte på sidelinja og se på.

1 Like
1 Like

Ikke dumt, er det andre hus som har dekning av SB?

PAYDAY 2™ pre-orders now available on the Nintendo Switch System
Starbreeze Studios and OVERKILL - A Starbreeze Studio - is announcing that PAYDAY 2 for Nintendo Switch is now available for digital pre-order. PAYDAY 2 can now be pre-ordered on the Nintendo Switch eShop and at selected retailers for $49,99/€49,99.
PAYDAY 2 is coming to the Nintendo Switch and will allow you to take your heisting on the go and is releasing February 23rd in Europe and on the 27th in North America.
With over 50 heists, more than 150 weapons and plenty of heisters to choose from, PAYDAY 2 for Nintendo Switch is the full PAYDAY 2 experience with unique features including rumble support and full touch screen main menu support - making navigation easy and intuitive.
To celebrate the launch of PAYDAY 2 on the Nintendo Switch we’re also releasing our brand-new heister Joy. She’s a Japanese computer wiz living in the United States that comes with her own hacker perks and weapons, but maybe most importantly she has her own custom LED light-based mask, that can change her appearance. PAYDAY 2 Switch also comes with a local multiplayer mode to the CRIME.NET - called CRIME.NET Local Play. This will make you able to set up a local game and invite friends that share the same local network
Watch the PAYDAY 2 Switch trailer: https://www.youtube.com/watch?v=CYAyodglQoE
With more than 5.5 million community members on the main PC digital distribution platform Steam, PAYDAY 2 have had more than 160 paid and free updates since its release in 2013. First launched in 2011, PAYDAY is a cooperative first-person shooter computer and video game franchise with more than 16 million units sold on PC, SteamOS, PlayStation 3, Xbox 360, PlayStation™ 4 and Xbox One, soon coming to the Nintendo Switch system. PAYDAY 2 VR is now also available in beta for HTC Vive and other headsets on Steam.

For more information, please contact:
Maeva Sponbergs, EVP of Communication
Tel: 46(0)8-209 208, email: [email protected]
About Starbreeze

2 Likes

Jeg synes Starbreeze leverte over forventning med PD2 til Switch i februar. Markedet ser ut til å være enig. Opp 10% i dag. Synd jeg ikke helt orker å ta i Starbreeze enda.

EDIT endte opp på 10,82, opp 15,85%. I går kunne man på det laveste kjøpe den for 8,18! Jeg føler med personen som solgte der. :stuck_out_tongue:

1 Like

Men den datoen har jo vært kjent siden rundt midten av desember :slight_smile:

Jeg hadde som vanlig ikke baller til å kjøpe…

WTF? :smiley: Var sikker på at jeg hadde sjekket https://www.starbreeze.com/starbreeze-games/games-release-schedule/ og at det bare stod 2018 eller senere på alt sammen. Oh well, hukommelsen er ikke hva den en gang var. :stuck_out_tongue:

Du er vel ikke kjent som den største risikotakeren på forumet? :stuck_out_tongue:

https://www.avanza.se/placera/telegram/2018/02/07/starbreeze-acer-siktar-pa-borsnotera-starvr-corp-bn.html

Här har ni anledningen till uppgången efter klockan 16. :slightly_smiling_face:

2 Likes

Nei jeg sitter jo primært med Kitron og 10 spillselskaper :smiley:

2 Likes

Btw, jeg tok deg på ordet angående switch-releasen, jeg husket feil. :stuck_out_tongue:

Proving my point! 10 spillselskaper? Diversifisering! Høy risk heromkring er når du har 90% av pengene i ett spillselskap. :stuck_out_tongue:

Aksjene du har i Kitron trenger du noe sånt som fire utbytter 0,25kr til før snittprisen din blir 0 kr?

jeg blir overrasket hvis payday2 selger noe særlig til nintendo switch. nintendo konsoller har generelt mye barnespill og zelda,mario f.eks.gta chinatown wars på ds ble ingen suksess for å si det forsiktig.

men multiplayer kan muligens friste noen, men mitt gjett er neppe mange nok.

1 Like