Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Starbreeze (STAR-A/B)

Jeg tror teorien er at man vil selge aksjen for å få råd til å bli med på emisjonen og man vil derfor gå ned mot emisjonskurs. Retningen skal teoretisk bli nedover fremover, men unntak finnes. Gode news kan komme f.eks.

2 Likes

Fordi de blør penger, ooog man enda ikke har sett noe fra otwd

1 Like

viser seg at det er skikkelig bad når spill monsterflopper.

who would have known

1 Like

Det nye er kursen. Det regnes som et svakhetstegn å gi mye rabatt ift. kursen som var like før emisjonen ble annonsert. Utvanninga blir større.Men dette her er ingen stor emisjon.

1 Like

Er vel elementær matte tenker jeg.

Sitter du med 10k aksjer. Du har rett på 666 aksjer i rep emi.
Du selger isteden 666 aksjer til 10,71 idag = 7132.
Du har nå rett på 622 aksjer. Kjøper disse tilbake på rep emi til 4665kr.
Du har “tjent” 2467kr. For å kjøpe tilbake til samme innehav som du hadde fra starten trenger du 666-622=44 aksjer. Da kan kursen stige til 56kr før du har gjort en dårlig handel.

Eller er matten min helt off her?

Faktisk kan (om dagens kurs holder hele veien) et salg av 20% av beholdningen forsvares.

2 Likes

På den annen side vil ofte selskapet komme med gode nyheter i denne perioden for å holde kursen oppe og gjøre det mer attraktivt for de som vurderer å tegne seg. HUGO f.eks…

Hvis man ikke selger så sitter man etter emisjonen med 10666 aksjer mot 9956 hvis man selger 666 aksjer nå… Om det var lurt vil jo avgjøres av kursutvikling på både aksjen og tegningsretter.

3 Likes

Nei det stemmer. Det har jeg ikke tatt høyde for i beregningen min. Blir en del flere variabler da.

Starbreeze Studios and OVERKILL – A Starbreeze Studio just announced that the highly anticipated VR feature for PAYDAY 2 is out now. Available immediately, all owners of any edition of PAYDAY 2 and owning a HTC™ Vive or Oculus Rift headset will be able to access the functionality through a free update available here: http://store.steampowered.com/app/826090/PAYDAY_2_VR/
PAYDAY 2 VR will allow players to cross-play with their friends on a standard desktop PC.
Watch the PAYDAY 2 VR trailer: https://youtu.be/76UnI_k8xyY
Visit the website for PAYDAY 2 VR: http://www.overkillsoftware.com/payday2-vr/

1 Like
3 Likes

Smart å slippe alle 3 tett, for å holde poteten varm!

1 Like

Dessverre først og fremst en behind-the-scenes for traileren :stuck_out_tongue:

SB kursen holder seg rimelig sterk med tanke på det fundamentale.

1 Like
1 Like

Jeg forstår egentlig ikke avtalen, de får 4 MUSD nå, og så 65% publisher-inntektene opp til og med 12 MUSD. Totalt 16 MUSD. De får mao først mesteparten av pengene på et tidspunkt hvor de ellers ville sittet på pengene og rettighetene? Mao, det eneste de får ut av dette er 4 MUSD nå?

Jeg tenker at det høres ut som SB trenger penga (4 MUSD) nå, ikke om 12-24 mnd. Ellers gir ikke avtalen mening.

Edit: Det kan vel også være at de måtte ha investert mer penger for å fortsette som publisher. Noe som nok ikke passer så bra.

3 Likes