Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Starbreeze (STAR-A/B)

nei, ingen info ennå. Nå er jeg på zero-konto dog.

edit:
Fikk bare smuler, under 500 aksjer. Så overtegninga gav liten effekt.

Hvor stor del av kostnadsbildet/virksomheten utgjør VR nå etter at StarVR noteres i Taiwan egentlig?

At de bruker ressurser på å utvikle f.eks Payday VR er for meg helt sykt. Starbreeze må prioritere å komme ordentlig i gang produksjon av Crossfire, Payday 3, samt ferdigstille oTWD.

Og er det noen her som egentlig har tro på STORM? Det prosjektet har mildt sagt høy risiko…

Jeg har ingen problemer med at de bruker ressurser på Payday VR. De trenger jo innhold til “spillehallene” sine og med tanke på alt innhold i PD2 så er nok dette en god investering i forhold til å lage noe helt nytt. De har nok også lært mye om hva som funker/ikke funker som de kan bruke i de neste spillene.

VR er også med på å forlenge levetiden til PD2 som fremdeles selger greit. Ligger nå som #73 på GTS ( som er 9 plasser foran CE :wink: ).

2 Likes

Jeg føler ikke at jeg har nok info om det til å mene så mye enda. Jeg tror potensialet er der hvis de lager et bra spill. Lager de ikke et bra spill så tror jeg alikevel de gjør det bedre enn RAID … Når man gjør det som LGL gjorde da de valgte Diesel framfor Unreal så blir det som om man skulle starte 50m bak de andre på en 400m. Man har fremdeles mulighet til å vinne men man skal være j… god :wink:

Greia er vel at en 73. plass er ikke noe hverken Funcom eller Starbreeze tjener noe særlig penger på, det får man på plass 25 og opp. Eneste grunnen til at jeg er positiv til 60-100. plass for Conan Exiles for tiden er at de lå på 100-200. plass lenge, så trenden er opp, forhåpentligvis på vei mot topp 10 rett før release. :slight_smile:

Nei , det er sant men det blir alikevel noen mill per måned ( som er brukbart for et så gammelt spill). De “store” inntektene for PD2 kommer selvsagt under salgene.

1 Like

Hovedproblemet mitt med Starbreeze er som jeg har nevnt tidligere; de bruker alt for lang tid på å komme noen vei med prosjektene sine. Det får meg til å tenke på hva som kunne ha vært om de prioriterte ressursene sine annerledes. Istedenfor å utvikle Payday VR, Storm og andre ymse VR prosjekter, hvorfor ikke skape noe som innebærer betydelig lavere risiko og potensiale for høye inntekter? F.eks aksellerere/intensivere utviklingen av Payday 3, Crossfire og oTWD.

Jeg irriterer meg bare når jeg tenker på hva Starbreeze kunne vært uten avsporingen med VR. På en annen side så ville en kanskje aldri fått en slik kjøpsanledning om ikke det var for denne turen off-piste

1 Like

Hva om VR plutselig tar helt av og SB da er ledene i VErden?

Jeg synes VR satsningen tyder på baller. store sådan. Selv om jeg er enig i at de heller burde hatt mer kontroll på Raid og OTWD.

1 Like

Ser ut som om jeg fikk ca 33% mer enn jeg hadde krav på i forhold til tegningsretter.

1 Like

Er ikke i tvil om at det på kort sikt hadde det vært mye bedre om de ikke hadde rørt VR og heller fokusert på spill. Hadde jeg vært CEO så hadde ikke SB gjort noe som helst innen VR før markedet var større . Er veldig spent på hva slags inntekter( og kostnader :wink: ) de får fra VR i 2018 :slight_smile:

1 Like

PD2 er nå på salg og ligger som #13 på GTS :slight_smile:

EDIT: SB har foresten splittet den store pakken de hadde slik at det nå er mulig å kjøpe PD2 uten dlc’er til 70kr . Tror de måtte gjøre det slik for at folk skulle kunne kjøpe det som gave. PD2 ligger nå som #13 og #22 på GTS.

5 Likes

direkt:

STOCKHOLM (Direkt) StarVR Corporation, Acers och Starbreeze samriskbolag, började handlas i Taiwan natten mot måndagen och marknadsvärdet ligger på ungefär 1,3 miljarder kronor. Det innebär att Starbreeze 33-procentiga ägande i StarVR värderas till cirka 430 miljoner kronor.

StarVR-aktiens första avslut skedde på 69 twd (nya Taiwandollar) och som högst har den noterats till 96:84 twd.

Senaste avslut för aktien är 94 twd. Med 48,2 miljoner aktier, och en twd som är värd 0:29 kronor, ger det ett marknadsvärde på Starbreeze 33-procentiga ägarandel på cirka 430 miljoner kronor.

StarVR handlas på Taipei Exchanges Emerging Markets och i ett andra steg, oklart när, siktar bolaget på huvudlistan på Taiwan Stock Exchange.

Samriskbolaget StarVR Corporation marknadsför och säljer StarVR-headsetet. Starbreeze äger ip-rättigheterna (varumärkesrättigheterna) och den taiwanesiska dator- och hårdvarutillverkaren Acer står för tillverkningen.

Mats Torgander +46 8 5191 7915
Nyhetsbyrån Direkt

1 Like

Høyere kursmål, det er alltid hyggelig.
direkt:

STOCKHOLM (Direkt) Redeye höjer sin värdering av Starbreeze, i ett så kallat basscenario, till 15:50 kronor från tidigare 14:50.

Det framgår av en analysuppdatering på måndagen där orsaken till justeringen anges vara Acers och Starbreeze samriskbolag StarVR som började handlas i Taiwan natten mot måndagen.

Redeyes analys är ofta utförda på uppdrag av, och finansierade av, bolaget som analyseras.

Börsredaktionen +46 8 5191 79 00 http://twitter.com/direktse
Nyhetsbyrån Direkt

1 Like

Tenkte meg det, prisingen her har nok for mange vært tilnærmet 0…

Blir interessant å se hvilken effekt dette har på spillertallene :

edit : https://www.youtube.com/watch?v=Jg82RxRfyNc

EDIT 2: ser iallfall ut som om det påvirker salget. PD2 ligger som #7 og #17

EDIT 3: PD2 selger fremdeles bra og ligger som #9 og #13 på GTS.Hadde 69k spillere kl 10:00

1 Like

litt presse, 2 dager gamel

sitat:
“We’ve heard people say this is just going to be Payday with zombies, but we’re delivering something that is much better suited for the universe we’re working with. We couldn’t just slap The Walking Dead label onto a Payday game. It’s a completely different kind of co-op experience with exploration, environmental storytelling, and problem solving. If you’ve played the raids in Destiny or Destiny 2, then think on those lines. We’re making a game where coordination between every player is absolutely the key.”

So far, Overkill has released a handful of cinematic trailers for The Walking Dead, all of which are designed to introduce playable characters and set the tone in preparation for the game’s release this Fall. Listo and Gascon promise that gameplay will be shown at E3 this year, but the decision to focus on story promos so far has been an intentional byproduct of the studio’s commitment to world building.

3 Likes

Så hva skal man si om lanseringen av Inked?

Forventer små inntekter her, men gode reviews. Spillet lignet litt på Okami på PS2 og Okamiden på DS synes jeg grafikkmessig. Har bare sett traileren.

STARBREEZE: NORDEA JUSTERAR UPP BEDÖMT VÄRDE I UPPDRAGSANALYS

STOCKHOLM (Direkt) Nordea justerar upp värdet på Starbreeze efter att banken i sina beräkningar tagit med utvecklingen för samriskbolaget StarVR på Taiwanbörsen samt försäljningen av förlagsrättigheterna av spelet Dead by Daylight.

Det framgår av en uppdatering av den uppdragsanalys som publicerades första gången i början av mars.

Enligt Nordeas kassaflödesbaserade värderingsmodell har Starbreeze ett värde på mellan 15:00 och 17:20 kronor per aktie. Tidigare värderingsintervall låg på 13:80 och 15:90 kronor per aktie.

Starbreeze-aktien stängde till kursen 9:53 kronor på torsdagen.

2 Likes