Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Starbreeze (STAR-A/B)

Jeg mener han kjøpte noe og solgte dem med tap etter en stund @nofun husker du?

Det stemmer @Evilfreud, kjøpte aksjer og solgte dem med tap. Husker ikke eksakte tall.

Han kjøpte vel 2mill aksjer på kurs rundt 22kr ?

EDIT:

STOCKHOLM, SWEDEN (August, 30, 2016)

The board has been informed that Varvtre AB has acquired from DigitalBros in an off-market transaction on August 26, a total of 2,000,000 Starbreeze common B-shares.

STOCKHOLM (6th October 2017) Starbreeze AB has been informed that its majority owner, Varvtre AB, owned by the CEO Bo Andersson Klint, has completed an off-market transaction where Varvtre exchanges 2.0 million class B shares against the same amount of A shares and sells 3.25 million B shares to one of Starbreeze existing institutional owners.

1 Like

I perioden mai/ juni kjøpte han seg opp fra 9 til drøyt 9,5% av aksjene.31 august 2017 hadde han en aksjepost på 9,57%, registrert i firmaet Varvtre AB. Hvor han er styreleder.

30 sept har han kjøpt seg opp til 9,66% før han selger seg ned til 8,55% frem til ny liste 31 oktober.

Han har jo redusert, men trenger jo ikke ha solgt med tap? Da først inn går først ut ved salg.

1 Like
2 Likes

Ikke noen detaljer om det finansielle? Uvanlig for SB å være.

Sikkert så lite at det ikke er noe å snakke om :stuck_out_tongue:

1 Like
1 Like

Eier ingen aksjer her enda, men jeg må si det frister, for Starbreeze har en imponerende pipeline. Problemet er at jeg ikke stoler på at de kan levere prosjektene innen rimelig tid, at de brenner penger og at de avhenger av at oTWD blir en suksess.

På kort sikt kan man kanskje gjøre en fin trade fram mot E3

Noen her som kan overbevise meg om at Starbreeze er et godt kjøp?

Jeg har akkurat de samme tankene som deg @swing, med akkurat de samme beskymringene. En mulighet er jo rett og slett å kjøpe seg inn nå og selge hvis de ikke kommer med en lanseringsdato/kvartal for OTWD innen rimelig tid.

Tror jeg vil “rette” den til at man sannsynligvis nå kan gjøre et godt kjøp og selge med god gevinst rundt release. Hypen vil nok bli stor. Senest E3 må gameplay vises tenker jeg. Hvis ikke blir jeg litt mer skeptisk. Håper på mange aksjer i emisjonen til 7.5 sek. Jeg har overtegnet grovt.

2 Likes

Jepp, og hvis mange nok tenker sånn, så burde det bli en pen oppgang før E3, så man kan selge litt på den. Hvis det ikke blir noen oppgang før E3, og det ikke kommer noe gameplay, så burde man kunne redusere uten for mye tap.

Bommer de på otwd er de nesten konk. Det er risikoen

Virker som om markedsføringen har begynt å ta seg opp så blir overrasket om vi ikke får gameplay på E3. Kommer det en utsettelse til mister jeg troen på ledelsen.

De har jo sagt høsten 2018 og siden vi vet at sommeren varer ut september, desember er vinter så vil det si at release blir oktober/november :wink:

2 Likes

Holy crap, det visste jeg jo! Jeg har til og med limt inn infoen her! :stuck_out_tongue:

Høsten 2018, betyr, når du snakker om børsnoterte selskaper Q4, eller oktober, november, desember.

F.eks når noen sier “Spring 2018”, så inkluderer det helt klart juni, som for de aller fleste av oss er sommer. :wink:

Jeg tror de prøver å unngå desember :slight_smile:

1 Like

Det tror jeg mange vil gjøre. Tidenes mest utsatte spill? Av spill som til slutt ble utgitt.

1 Like

Tror de går konk før de slår Duke Nukem Forever :stuck_out_tongue:

3 Likes

Starbreeze rights issue oversubscribed
THE INFORMATION IN THIS PRESS RELEASE MAY NOT BE ANNOUNCED, PUBLISHED OR DISTRIBUTED, DIRECTLY OR INDIRECTLY, IN AUSTRALIA, HONG KONG, JAPAN, CANADA, NEW ZEALAND, SWITZERLAND, SINGAPORE, SOUTH AFRICA, SOUTH KOREA, UNITED STATES, OR IN ANY OTHER JURISDICTION WHERE THE RELEASE, PUBLICATION OR DISTRIBUTION OF THE INFORMATION WOULD NOT COMPLY WITH OR REQUIRE REGISTRATION UNDER APPLICABLE LAWS AND REGULATIONS.
STOCKHOLM (13 April, 2018) - The result for Starbreeze rights issue, for which the subscription period ended 10 April, 2018, shows that 3,354,439 shares of class A, corresponding to approximately 93 percent of the offered class A shares, and 15,585,604 shares of class B, corresponding to approximately 94 percent of the offered class B shares, were subscribed for using subscription rights. The remaining 256,911 shares of class A and 1,051,027 shares of class B shares have been subscribed without support of subscription rights. The rights issue is thus fully subscribed and Starbreeze will receive approximately SEK 152 million before issue costs.
The shares that have not been subscribed using subscription rights have been allotted to other subscribers in accordance with the principles outlined in the prospectus. A contract note will be sent to the subscribers as confirmation of the allotment of new shares subscribed for without subscription rights. Nominee registered shareholders receive confirmation of allotment according to each nominee’s routines. No notification will be sent to subscribers who did not receive allotment.
Through the rights issue, Starbreeze share capital will increase with SEK 404,959.62 to SEK 6,479,354.39 and the total number of shares will increase with 20,247,981 shares, whereof 3,611,350 are class A shares and 16,636,631 are class B shares, to 323,967,718 shares when the rights issue has been registered with the Swedish Companies Registration Office.
Last day of trading in paid subscribed shares (BTA) of class A and class B is 16 April, 2018. The new shares of class A and class B which have been subscribed in the rights issue are expected to be subject for trade on Nasdaq Stockholm around 20 April, 2018.
Carnegie Investment Bank AB is acting as financial adviser to Starbreeze and Advokatfirman Lindahl is acting as legal adviser to Starbreeze.

For more information, please contact:
Ann Charlotte Svensson, Head of Investor Relations and Corporate Communications
Tel: +46(0)8-202 509, email: [email protected]

1 Like

Har du fått noe info om du fikk mer enn du hadde tegningsretter til ?