Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Starbreeze (STAR-A/B)

Prøver å finne det, men flyttet fra starbreeze sin sider

edit, har har vi stedet å lete:

https://marknadssok.fi.se/publiceringsklient/en-GB/Search/Search?SearchFunctionType=Insyn&Utgivare=starbreeze&PersonILedandeStällningNamn=&Transaktionsdatum.From=&Transaktionsdatum.To=&Publiceringsdatum.From=&Publiceringsdatum.To=&button=search&Page=1

Eva hadde 350k mens Mikael hadde over 600k . Det jeg er spent på er hva de i ledelsen/styret med mye aksjer gjør. Disse burde jo tegne for det de har. Det samme gjelder de fondene som var med i emisjonen på 11.52 . Lurer også på hva smilegate gjør som hadde over 3% av aksjene.

1 Like

Absolutt, slike emisjoner bør ideelt sett være et spleiselag mellom innsidere og ikke-innsidere (“vanlige” aksjonærer) Dårlig signal å selge rettene sine. Hvorfor skal andre bidra da? Slikt tror jeg mange tenker ( i alle fall de som er i tenke-boksen).

edit:
Er ikke Eva på vei ut? Da er det greit nok å selge.
svar:Eva er “avgående styrelseledamot”, står i meldinga…

1 Like

Hva er emisjonskursen på i Starbreeze?

mener å huske at 7,5 kr var nevnt

7,5 skal medføre riktighet.

7,5 sek er riktig ja og et par salgsmeldinger til av retter fra innsidere så er man dessverre fort nærmere den kursen. Håper Bo har litt cash for tida.

… hvorfor er kursen på 9,115 når man får kjøpt tegningsrett+tegning for 0,1043+7,5 = 7,643? Er det mulig å shorte Starbreeze?

Nei, dette forstår jeg faktisk ikke!

2 Likes

En faktor 15 kommer inn her. 15 tr = 1 aksje.

2 Likes

Fordi Star kursen alltid har vært rar.

@Alex : Bo har vel noen penger å hente tilbake etter han måtte selge sistgang med tap.

Aha, så det er enten 15*0,1043 = 1,5645 +7,5 = 9,0645 eller 9,115, så bare bittelitt forskjell. Helt vanlig ikke 99,5% effektivt marked mao.

1 Like

Hvor lenge kommer LGL til å holde på med RAID før de sier stopp ? Må iallfall være utrolig frusterende å putte så mye energi og ressurser i et spill som ikke selger.

2 Likes
1 Like

Lurte litt på hva Bo kom til å gjøre og synes det er helt greit at han er med med 4 mill.

1 Like

Ikke en gigasum, men stor nok sum at det ikke er tvil hva han tenker iallefall-

2 Likes

Helt enig, det er helt klart positivt.

Tenker det er duket for en rekyl opp mot ca 10 kr på kort sikt, og når de kommer med en dato for OTWD, et brudd opp av den fallende trenden.

EDIT: hvis markedet ikke er fornøyd med OTWD-datoen, så kan det nok bli et brudd ned i stedet.

1 Like

Han sitter jo på en stor aksjepost som det er, med 7,93% av aksjene. Ser det ble litt uoversiktlig. Når han nå velger å gå inn med ytterligere 4 mill så sender han etter mit syn et klokkeklart signal til markedet.

Skal bli spennende å følge med her fremover :slightly_smiling_face:

Noen som husker hvor mye han solgte aksjer for sist han solgte ? Rett før forrige ras

Tror han satt på ca. 9,5 % av aksjene i fjor sommer. Skal se om jeg finner ut av det. Om du går inn på linken over så finner du gamle aksjonærlister arkivert, nederst på sida!