Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Starbreeze (STAR-A/B)

Spennende navn synes jeg. Starbreeze har forøvrig gjort det ganske ok i det siste, noe kursen også gjenspeiler. Har en ok vekting i star for øyeblikket.

1 Like

Økte med 60k aksjer i Star idag. Mest kortsiktig trade mot E3.

1 Like

Förändring av antal aktier och röster i Starbreeze AB

STOCKHOLM (31 maj 2018)- Starbreeze AB meddelar idag att antalet B-aktier ökade med 628 983 och antalet A-aktier minskade med samma antal under maj till följd av bolagets pågående omvandlingsprogram. Antalet röster minskade med 5 660 847. 

Enligt bolagsordningen ska A-aktier på begäran av ägare till sådana aktier omvandlas till B-aktier. Under maj omvandlades 628 983 A-aktier till B-aktier, vilket inte förändrade det totala antalet aktier men minskade antalet röster.

Per den 31 maj 2018 uppgår Starbreeze aktiekapital till 6 479 354 kronor, fördelat på sammanlagt 323 967 718 aktier, varav 57 152 627 A-aktier och 266 815 091 B-aktier. Antalet röster uppgår till 838 341 361.

För vidare information, vänligen kontakta: 
Ann Charlotte Svensson, Head of Investor Relations and Corporate Communications
Tel: +46(0)8-202 509, email: ir@starbreeze.com

Denna information är sådan information som Starbreeze AB är skyldigt att offentliggöra enligt lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 31 maj 2018 kl. 14.00 CET. 

Om Starbreeze

Starbreeze är ett globalt spelbolag med visionen att vara en ledande aktör inom underhållningsindustrin genom att skapa upplevelser i världsklass. Starbreeze grundades 1998 och har sedan dess utvecklats till en väletablerad utvecklare och förläggare av dator- och tv-spel samt VR-produkter som riktar sig till en global marknad. Med studios i Stockholm, Paris, Los Angeles, San Francisco, Barcelona, Bryssel, Bangalore och Dehradun utvecklar Starbreeze högkvalitativa underhållningsprodukter baserade på egna och andras rättigheter i egen regi och i samarbete med externa spelutvecklare. Verksamheten är indelad i tre affärsområden; Starbreeze Games, Publishing och VR Tech & Operations. Starbreeze aktier är noterade på Nasdaq Stockholm under ticker STAR A och STAR B med ISIN-koderna SE0007158928 (A-aktien) och SE0005992831 (B-aktien). För mer information, besök starbreeze.com (http://www.starbreeze.com/)

Ekstern link: http://news.cision.com/se/starbreeze-ab/r/forandring-av-antal-aktier-och-roster-i-starbreeze-ab,c2536603
Ekstern link: http://mb.cision.com/Main/14632/2536603/851933.pdf

Nyheten er levert av Cision.

http://www.netfonds.no/quotes/release.php?id=20180531.Cision.20180531:BIT:2303:0

1 Like
2 Likes
1 Like

Fin SB dag, tror ikke det er siste grønne dagen denne uken.

2 Likes
1 Like

Snitter forsiktig opp her i dag som jeg ofte bruker å gjøre når et case går bra. Type 10%

Den er vel binær som fy akkurat nå, hvis the walking dead blir bra så blir aksjen bra?

Å øke antall aksjer med 12% er ganske risikofritt hvis den skulle snu ift snitt. Jeg hadde snitt under 10.
Tror hypen vil ta oss langt bare den. I tillegg til et bra nok spill.

Hypen frem til E3. Så er det binært.

Men SB er kanskje best på hype i Norden… Anbefaler alle å ta en ukers lottokuppong her.

Ser jo smått overkjøpt ut nå, men det gjør jo gjerne aksjer i god stim:

Igjen, å se på TA før de kommer med største nyheten siden PD2… vel jeg hadde ikke gjort det.

Jeg så på TA når de var på 8-9 kr (markert i gult) og vurderte å kjøpe på brudd opp, men var i Funcom og tenkte at det ikke hastet sånn. Tenkte også at det ville snu på ca 10 kr. (rød strek)

ventet også på den dippen, som aldri kom.

Jeg også , så ble jeg lei og kjøpte. Fornøyd sålangt.

1 Like

pjusket meg inn døra i dag med en liten slump. Var inne en tur etter brydd opp men ble kasta ut av stop loss`n. skulle se det litt ann og det har jeg gjort… sett på at toget rullet på :joy:

1 Like

Star går sabla bra på hype igjen ja!

Men må si jeg har ikke særlig tro på OWD spillet… pluss at jeg mistenker dem fortsatt brenner av alt for mye på andre aktiviteter.

OTWD vil nok selge bra det, men om det vil selge nok til å forsvare prisingen av Starbreeze?

2 Likes