Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Starbreeze (STAR-A/B)

Har noen lyst til å prøve seg på et grovt estimat? Hvilken størrelsesorden snakker vi om her?

Neida det blir helt sikkert ingen fiasko ala Raid. Men selv om jeg antar dem har skjønt de må gjøre noe mer enn å reskinne Payday, så er jeg usikker på i hvilken grad de klarer å fornye seg. Antar dette er noe av årsaken til alle forsinkelsene også, tror de rett og slett har slitt skikkelig med å finne et godt spillkonsept!

I tillegg tror jeg IPen er ganske utbrent om dagen.

1 Like

Payday 2 solgte 1,5 millioner på noen få uker, så de satser jo godt over dette. Jeg vet ikke helt hvor break-even går, men jeg vil tro det er over dette. For aksjekursen sin del, så tror jeg de må godt over dette.

1 Like

Bruker man Betal analysen fra Nordea så satser de på 8mill solgte over 2 år om jeg husker riktig.

1 Like

Heldigvis er det ikke lenge til vi får se gameplay og så lenge det ser bra ut tror jeg de kommer til å selge mer enn PD2 de første 3 månedene.

Selv om OTWD er det viktigste som skjer i år så har de heldigvis et par andre ting på gang også :slight_smile: Må ikke glemme Geminose på switch!!! :wink:

1 Like

For de som lurer på hvor star kursen skal. Så husk, disse gutta er definisjonen på hype…

:smiley: :smiley: :smiley:

2 Likes

For en dag! Verste er at jeg tror det blir opptur imorgen også… Og det som har “lekket” fra OTWD gjør meg nokså sikker på at folk ikke blir skuffa under E3 heller.

Denne ble garantert sluppet ved en glipp!

se den før den tas bort!

2 Likes

Sikker? Jeg har iallefall regnet med at alle 4 ble presentert før e3 siden vi får gameplay der.

EDIT: https://twitter.com/IGN/status/1004755136474906624?s=19

1 Like

tror du har rett. Likte denne videoen iallefall. Kommer skkert en gameplay trailer også.

1 Like

Jeg liker at de kjører på med markedsføring og ikke kun satser på å selge det inn til folk som eier pd2 ( eller raid :joy:). God markedsføring og kjent IP er er bra utgangspunkt for å selge mye. Ser en del klager på at IPen ikke er like bra som den var og det er jeg ikke uenig i. Jeg tror allikevel IPen alene kommer til å generere en god del salg ( og den er nok fremdeles bedre enn Conan)

3 Likes

Ledande befattningshavare i Starbreeze löser in personaloptioner

STOCKHOLM(7 juni 2018)- Starbreeze AB:s vd Bo Andersson Klint och CFO Sebastian Ahlskog har, inom ramen för bolagets utestående personaloptionsprogram 2014/2018, nyttjat 133 334 respektive 200 000 optioner för att teckna 202 490 respektive 303 734 B-aktier i Starbreeze. Bo Andersson Klint har avyttrat 202 490 aktier medan Sebastian Ahlskog har avyttrat 101 243 av de tecknade aktierna. 

Sebastian Ahlskog kan komma att avyttra ytterligare aktier när dessa registrerats hos Bolagsverket. Samtliga transkationer redovisas på sedvanligt sätt hos FI.

Den innevarande lösenperioden, som pågår fram till den 15 juni 2018 är den sista för Personaloptionsprogram 2014/2018. Information om samtliga utestående optionsprogram finns tillgänglig på bolagets webbplats: www.starbreeze.com/sv/investerare/bolagsstyrning/incitamentsprogram/

För vidare information, vänligen kontakta: 

Ann Charlotte Svensson, Head of Investor Relations and Corporate Communications
Tel: +46(0)8-202 509, email: ir@starbreeze.com

Denna information är sådan information som Starbreeze AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 7 juni 2018 kl. 23.00 CET. 

Om Starbreeze

Starbreeze är ett globalt spelbolag med visionen att vara en ledande aktör inom underhållningsindustrin genom att skapa upplevelser i världsklass. Starbreeze grundades 1998 och har sedan dess utvecklats till en väletablerad utvecklare och förläggare av dator- och tv-spel samt VR-produkter som riktar sig till en global marknad. Med studios i Stockholm, Paris, Los Angeles, San Francisco, Barcelona, Bryssel, Bangalore och Dehradun utvecklar Starbreeze högkvalitativa underhållningsprodukter baserade på egna och andras rättigheter i egen regi och i samarbete med externa spelutvecklare. Verksamheten är indelad i tre affärsområden; Starbreeze Games, Publishing och VR Tech & Operations. Starbreeze aktier är noterade på Nasdaq Stockholm under ticker STAR A och STAR B med ISIN-koderna SE0007158928 (A-aktien) och SE0005992831 (B-aktien). För mer information, besök starbreeze.com (http://www.starbreeze.com/)

Ekstern link: http://news.cision.com/se/starbreeze-ab/r/ledande-befattningshavare-i-starbreeze-loser-in-personaloptioner,c2542904
Ekstern link: http://mb.cision.com/Main/14632/2542904/856117.pdf

Nyheten er levert av Cision.

http://www.netfonds.no/quotes/release.php?id=20180607.Cision.20180607:BIT:8604:0

Innsidesalg og e3 er ikke begynt enda. Kan fort bli en kjøpsanledning idag. Og Sebastian skal nok selge mer virker det som.

Jeg forstår ikke ut ifra mld hvor stor andel de har solgt for å eventuelt finansiere kjøp av de gjenstående aksjene. Noen som har oversikt?

edit:
skatt kan også være en faktor i dette…

Det er strek i planen. Jaja. Satser på at hypen fortsetter åkkesom.

Med det momentet som er i aksjen nå trenger det ikke ha noe å si før gameplay slippes. Etterpå kan nok noen være mer tilbøyelig til å ta gevinst enn de ellers ville ha vært tipper jeg.

Mistenker uansett at menigheten feier dette bort med at de måtte løse inn oppsjonene uansett.

2 Likes

direkt:

STOCKHOLM (Direkt) Gamingbolaget Starbreeze vd Bo Andersson Klint och bolagets finanschef Sebastian Ahlskog har baserat på ett personaloptionsprogram teckna aktier och sedan sålt en stor del av dessa.

Det framgår av ett pressmeddelande.

Genom att lösa personaloptioner från programmet 2014/2018 har vd Bo Andersson Klint tecknat B-aktier 202.490 aktier och sedan sålt dem. Posten är värd cirka 3,4 miljoner kronor baserat på rådande kursnivåer.

Sebastian Ahlskog har löst optioner och tecknat 303.734 B-aktier i Starbreeze. Han har sålt drygt 101.000 av dessa.

Sebastian Ahlskog kan komma att avyttra ytterligare aktier när dessa registrerats hos Bolagsverket, heter det i Starbreeze pressmeddelande.

Affärerna kommer redovisas på sedvanligt sätt hos Finansinspektionen, betonar bolaget.

Starbreeze har gått upp med drygt 107 procent sedan årsskiftet.

Enligt bolagets hemsida äger Bo Andersson Klint, direkt eller indirekt, 18.618.667 A-aktier och 5.377.886 aktier av serie B samt 133.334 personaloptioner och 150.100 teckningsoptioner.

Uppgifter på hemsidan gör även gällande att Sebastian Ahlskog äger, direkt eller indirekt, 278.734 aktier av serie A och 136.000 aktier av serie B samt 200.000 personaloptioner och 200.000 teckningsoptioner.

Det framgår inte när uppgifterna på hemsida uppdaterades senast.

Börsredaktionen +46 8 5191 79 00 http://twitter.com/direktse
Nyhetsbyrån Direkt

Åpnet rødt, ser ikke det store nedsalget basert på dette enda.

Solgte 1/3 av Star portisen, amatørledelse ass :smiley:

Bra trade samme hva :smile: