Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Starbreeze (STAR-A/B)

Men aksjen hadde jo megamomentum. Så bare. La oss selge fordi… ass

Tror mer på at dette var en kjøpsanledning før gameplay vises. Etterpå er en annen historie.

Det kan godt være. Valgte å vekte ned til 50k aksjer uansettt. Risikoen ble iallefall høyere når man har sånn ledelse.

Kan vel tenkes at vinduet da de kan selge i det hele tatt før neste rapport er iferd med å lukkes. Alt trenger ikke være en konspirasjon om at de ikke tror på selskapet.

DEt er godt mulig, Men det er ingen tvil om vi lett hadde sett nye 10% opp idag om de ikke hadde solgt.

Blir ikke overrasket om vi ender opp i dag. Kanskje ikke 10% men…

Tullete det også, for det er de som på død og liv tror på konspirasjoner om det jeg nevnte som kjører kursen ned. Alt som skal til er at de slutter å ha noia for hver minste lille ting.

Handler ikke om konspirasjoner, handler om risikostyring.

Og den økte akkuratt. Hvordan du velger å agere er opp til deg. Jeg valgte å selge 25k aksjer eller 1/3 ble pen gevinst og risikoen er senket.

2 Likes

Tipper også det blir pluss idag. Helt til de skal selge mer :stuck_out_tongue:

Utdyp? Risikoen for hva da?

Når ledelse selger aksjer før en større event i et selskap er det alltid et rødt flagg i min bok. Dette ser vi gang på gang. At du ikke føler det øker risiko er opp til deg, jeg føler det gjør det og agerer deretter.

Kanskje øker jeg på mandag igjen etter å ha spilt OTWD

3 Likes

Det er jo fordi du lager din egen selvoppfyllende profeti.

Når burde de solgt da? Selger de rett etter E3 så ville man nok spekulert i at mottakelsen ikke var så god som de håpet, manglende mediabuzz osv. De kan vel egentlig ALDRI selge uten at det er negativt…

1 Like

Nei det er ikke lett å sitte som insider i slike selskaper. Blir feil uansett når de selger :slight_smile:
Det kan uansett være greit å se på hvor mye de sitter med og Bo har jo litt aksjer igjen. CFO solgte vel heller ikke noe i forbindelsen med emisjonen så han har jo også brukt en del cash på emisjon og opsjoner.

Folk får ta egne risikoanalyser, jeg syntes det var greit å ta litt gevinst. Så øker jeg heller om spillet er bra på mandag

1 Like

Ledelse som selger er alltid negativt. Ferdig snakka

1 Like

Å selge før, eller midt i en trigger et mye verre enn å selge i dødperioden som kommer noen måneder etter en vellykket release av et kritisk produkt.

Det er jo ikke som om @Evilfreud baisser her, han opplyste jo bare om at dette var noe han så på som øker risk. Når man så er veldig tungt lastet, så er det eneste naturlige å selge noe.

2 Likes

Ikke uenig men kan jo bli lenge til neste dødperiode og kan jo være de trengte penger til å pusse opp kjøkken/bad :wink: Jeg synes det er helt greit at de kjøper/selger de opsjonene. Hvis det de viser på E3 er dårlig skal jeg heller skifte mening.

Har jeg sagt det ? :slight_smile:

1 Like

Absolutt ikke! Tror du er den mest objektive personen her inne når det kommer til kommentarer rundt aksjer. Du har en skikkelig stor stjerne i boken min. :slight_smile:

1 Like

Jeg prøver iallfall å være objektiv når jeg kommenterer en aksje selv om det ikke alltid er like lett :slight_smile:

1 Like

nyansert prøver jeg å være, mr nyansert :slight_smile:

1 Like