Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Starbreeze (STAR-A/B)

Kommer Star til å følge skyen oppover igjen?

1 Like

Hva tenker dere om at OTWD nå ligger som #510 på GTS mens Hitman 2 med omtrent samme releasedato fremdeles ligger rundt #50 ?

3 Likes

Jeg tenker at MYZ hadde vært høyere på GTS hvis spillet skulle slippes samtidig…

2 Likes

Det er vel et lite faresignal, har hitman2 noen spesielle premier f.eks. for å kjøpe tidlig mener jeg?

fant dette

image

Denne her vil nok være en ekstra motivasjon for å kjøpe :

“Pre-order any version of Hitman 2, and you’ll receive instant access to Hitman: Sniper Assassin Mode. This new mode lets go solo or play with a friend to pull off sniper assassinations.”

EDIT: Blir interessant å se på salget til OTWD når closed beta starter

2 Likes

Helt enig og da må vi se en stor økning på GTS.

Mitt gjett er at kursmessig vil dette ikke gå til helvete før tidligst litt etter lukket beta starter. Det vil nok være mange nok som har troen frem til da.

3 Likes

Jeg tror desverre mange har troen helt til melding om emmisjon kommer

1 Like

Om jeg ikke husker feil så sa de vel i årsrapporten for 2017 at de hadde til drift ut 2018.

Men ta det med en liten klype salt! Har ikke sjekket om jeg husker rett.

Analytiker uttaler seg:

https://www.redeye.se/company/starbreeze/580417/starbreeze-analytikerintervju-med-tomas-otterbeck-0

Interessant at han ble litt bekymret av gameplayvideon, men beroliget av senere youtube-videoer. Høres jo ut som meg :slight_smile:

2 Likes

10kr på at Carl allerede selger i SB

Samme karen nevnte at det er for tidlig å si om investeringen i funcom har vært vellykket. Forsiktig fyr.

Yep, og han kan ikke være negativ så jeg tolker den utalelsen som krise for SB

1 Like

ny preview:

Hva fikk deg til å snu?

Den 1.gameplayvideon var ganske dårlig, men etter å ha sett noen andre synes jeg spillet har et potensiale. Det var en røff beta-versjon som ble testet ut på E3, men hvis man bruker tiden godt og får fikset mye er det mulig at dette kan bli en suksess alikevel.

Rent aksjemessig tror jeg mange nok har troen til at ikke aksjen kollapser før litt etter closed beta begynner. Det går godt an å tjene penger på aksjer der man ikke har den store troen selv, men jeg ser som sagt et potensiale her.

Traff er par folk på E3 som kan VR inn og ut, hva jeg lærte om starVR skremte meg. Imax har dumpa star Vr fordi kvaliteten sugde ass. Har ikke sett starVR melde dette. Men imax har fått laget egne sett kalt pimax. Som er veldig like men mye mye bedre kvalitet

6 Likes

Det jeg reagerer litt på er at de har holdt på såpass lenge og så stiller de på e3 med den kvaliteten. Den første gameplaytraileren var dårlig. Virker også som de har mye å fikse i spillet og det er bare 5 måneder igjen til release. Personlig er OTWD et spill jeg liker og kommer til å spille (likte TSW også :wink: ) men så lenge flertallet ikke er enig med meg så kommer jeg til å være forsiktig med aksjen. Kommer til å vurdere å øke igjen etter q2 eller eventuelt når man ser feedback på betaen.

3 Likes

Hvordan var kvaliteten på det originale payday2?

Jeg tipper versjonen av oTWD blir en del mer polert enn ved E3 og at de etter release satser på å få mye tilbakemeldinger og gjøre bugfix/feature fix iterativt. Litt som i en lukket beta.

Nå kommer det en lukket beta, men kommer den først en måned før release er det begrenset hva som kan bli fikset i løpet av den perioden.

Nå ble jeg plutselig mer betenkt igjen. he he.

1 Like

Prisen var mye lavere enn den er for oTWD

Ja prisen er som ved RAID muligens litt i høyeste laget. Den er ikke for lav i alle fall.

1 Like