StarVR er jo å teste i Stockholm nå. En svensk review var vel at dette var verdt pengene (ingen form for suging altså). Pimax er et kickstarter-prosjekt (kinesisk) for konsummarkedet som er forsinket. De har sendt ut, i disse dager, 10 prøveheadsett til utvalgte backere for å se om de i det hele tatt er bra nok enda. .
Det kan hende de er like bra som StarVR, men det får vi vel snart svar på når testerene er ferdige.
Forøvrig har jeg aldri hørt om linken mellom pimax og imax, selv om det rimer… pimax har den matematiske konstanten Pi i logoen
Ikke alle er like imponerte
https://www.youtube.com/watch?time_continue=4&v=nYiHLOJi1J8
Litt humor sjekk denne kommentaren av kommentaren:
Det kan hende at TSW er mer relevant å sammenligne med enn man skulle tro, fordi TSW var et spill som med alle trailerne gjorde folk interessert, men når de så at det var et mmorpg så unnlot de å kjøpe det. Funcom selv trodde at pga den høye interessen for de fantastisk CGI videoene ville spillet selge mye bedre.
Med oTWD trodde kanskje en del spillere at spillet pga. de flotte trailerne ville bli meget story-fokusert og med fantastisk grafikk, men så får de servert et mangelfullt multiplayer-spill på E3 som ikke virker som et AAA spill og der story-delen som muligens først gjorde de interessert mangler fullstendig (i demoen).
Begge spillene får også kritikk for animasjoner og combat.
ny artikkel:
Jeg sier bare hva bransjefolk sier og det stemmer godt med at ingen har sett noe til den store imax satsningen StarVR skulle ha. De jeg pratet med kunne også fortelle at ingen tjente penger på VR og at ingen egentlig trodde det ville være store penger der de beste 4-5 årene
Jepps, og jeg takker for mye bra dekning fra uniten! jeg skulle bare påpeke i akkurat denne saken at hvis de ikke vet forskjell på imax og pimax så er de muligens i feil bransje
Men, de har nok rett i at det er et vanskelig segment å tjene mye peng på.
Pimax - kan bli (håper jeg) - en skikkelig utfordrer til Vive og Rift, de bruker lighthouse-teknologien til Vive for tracking. De sliter dog med bruken av LCD-panel kontra OLED som gir dårligere refresh rate og større sannsynlighet for dizzyness for brukeren - er nok bl.a. derfor de HMD’ene er ute på test nå.
Altså, imax skal starte å bruke pimax sine headsett. Og StarVR er ute. Fordi sistnevnte er dyre, har elendig byggkvalitet og fordi rammen rundt de 4 skjermene er veldig tydelige
Kult det, 4k versjonen var vel første. Men regner med det er 8k versjonene det er snakk om hvis de skal overgå StarVR - 8k er de berømmelige 10. Fornøyd med pimaxen forresten?
Hadde planer om å reise bort nå i juni for å teste men rekker det ikke. Håper jeg får tatt meg en tur i aug/sep
Er vel mest VR for pengene helt klart av det jeg har testet, overraskende god steam suport, men har sine svakheter. Startet å leke med VR da det første dev.kit til oculus ble levert på døren, ble frelst med en gang. Spennende teknologi som har mye potensiale både innenfor underholding og ikke minst kan gjøre stor nytte i mange bransjer.
Animasjonene i TSW kunne helt klart vært mye bedre men det er ikke det som avgjør om jeg liker et spill. Synes fremdeles at stemningen i TSW er helt fantastisk Og jeg likte faktisk combat og skill wheel i TSW. Jeg har foresten allerede kjøpt OTWD og gleder meg til closed beta.
Etter en fruktbar siste dag på e3 og mange øl med spennende mennesker har jeg bare en ting å si. Selg SB og aldri se det tilbake, om du skal eie er det kun for trading.
Den skuta der er skutt istykker. OTWD kommer ALDRI til å tjene inn kostnadene sine. ( jeg har prøvd spillet også).
Off topic. Men jeg likte combat i TSW til et bestemt punkt da jeg ble lei. Fikk fornyet interesse av det nye combat-systemet, men gikk lei der også. Lurer litt på å bytte våpen bare switche nummer 1 og 2. Stemninga i TSW er helt fantastisk.
Nå har jeg også spilt det siste “issuet” som er begynnelsen på sesong 2. Meget bra, men på 2 kvelder hadde jeg gjort alt av nye quests bortsett fra de generiske kill x antall av den typen der. Også veldig lav aktivitet i Agartha sammenlignet med for noen måneder siden da jeg spilte sist. Synd.
Kult! Har sykt lyst å reise selv
ny preview
Det her er litt sånn som når man er på bar og blir sjekka opp av en som påstår han er marinebiolog tror jeg. Pimax er ganske håpløst i utgangspunktet, for et 8k headset vil kreve 8k innhold. Du kan ikke bare dra i en spak og tilpasse titler automatisk til det formatet.
For det første må HUD og grafikk gjøres helt custom for 8k og field of view, og for det andre så trenger du en spillutvikler med nok penger til å kunne gjøre en skikkelig jobb og som kan jobbe tett på Pimax. Hvem skal da kaste penger på hvem? Skal IMAX som allerede er veldig forsiktige med investeringene sine i VR kaste penger etter en utvikler som skal lage noe eksklusivt for IMAX, når disse gutta fra før sier at det ikke er penger i VR? Her skurrer det jo i alle ender.
ny preview, denne gang fra GamesRadar:
https://www.youtube.com/watch?v=eDdp9VqfX4c
ny artikkel:
https://www.gamesradar.com/overkills-the-walking-dead-e3-2018-gameplay-is-channeling-left-4-dead-and-payday-hard/
Har du prøvd starVR?
Høres jo forsåvidt fornuftig ut, men det er flere videoer på YouTube hvor folk spiller eksisterende spill (noen som ikke engang var på pimax liste over godkjente spill).
Man kan vel muligens oppskalere og spille selv om opplevelsen ville vært bedre med et skreddersydd 8k-spill?