Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Starbreeze (STAR-A/B)

Jeg “fabler” om at han tidligere kjøpte 2 millioner aksjer på en laaangt høyere kurs, men jeg har mange teskjeer til overs for de bakerst i klasserommet :wink:

De han solgte med tap du tenker på?

1 Like

https://marknadssok.fi.se/publiceringsklient/sv-SE/Search/Search?SearchFunctionType=Insyn&Utgivare=starbreeze&button=search&Page=1

Det er jo bare å bla gjennom med pilene her så ser man jo alle kjøp og salg som CEO og de andre har gjort. Så kan man se hvem som totalt sett øker og hvem som minsker.

Edit: Og her: https://www.starbreeze.com/investor-relations/majority-shareholders/

Selvsagt. Og det er forskjellig fra sak til sak. Men hva skal egentlig en CEO gjøre enn å være positiv.? Kjøp er jo omtrent et krav…
Her liker jeg faktisk salgene/kjøpene. Mest salget egentlig: for det sa vel litt sånn : -Ro litt ned den der spekken og halleluja stemningen. Det var jo ikke så dumt( lett å si nå) for det var jo også en del halleluja stemning(eller var det kanskje bare haussing?) rundt omkring…

Eller var det litt sånn: “Hey, nå har vi hypet spillet som faen, men det ser shit ut, så nå selger jeg mens hypen er på topp og folk ikke vet hva de får”? :stuck_out_tongue:

2 Likes

Hehe og som en ekstra bonus slenger de på denne :

"Sebastian Ahlskog may sell further shares once these are registered with the Swedish Companies Registration Office. "

4 Likes

Det var ikke fra ledelsen jeg hørte hypen og -Kjøp, kjøp, kjøp! når aksjen var i 16 kr. For å si det slikt…

Greit nok, de drev bare det de skal med av PR for å få solgt spillet, det er vel kanskje timingen som gjør at jeg synes det er ekstra uggent. Men for all del, går sikkert an å tjene på å kjøpe Starbreeze nå, jeg får bare Funcom 1.0 vibber.

… jeg hadde tjent mer på å kjøpe Star en Fun i dag for å si det sånn :stuck_out_tongue:

1 Like

Du gikk glipp av de 2 analysene betalt av ledelsen eller? som nevnte 8mill og 13 millioner solgte OTWD kopier som mulig scenario?

1 Like

Link?

Redeye nevner ca 7,35 solgte, Nordea nevner 8mill solgte.

Begge er betalt av Starbreeze. du får google deg frem til dem. de er begge åpent tilgjengelige på nett.

de var endel av hypekampanjen før emmisjonen.

Edit : Ser at Redye opperer med samme mål som Nordea.

Fra Redeye februar:

“I höst 2018 väntas Starbreeze släppa sitt största spel någonsin som baseras på ett av de populäraste mediala varumärkena genom tiderna nämligen ”The Walking Dead”. Vi räknar med att spelet säljer 2,5 miljoner exemplar de första tre månaderna vilket betyder omkring 680 miljoner kronor i intäkter för Starbreeze under Q4 2018 för detta spel. Aktiemarknadens förväntningar på spelet anses dock redan vara högt ställda och en försäljning på omkring 1,5 miljoner exemplar under de första tre månaderna riskerar att ses som en besvikelse då detta är i linje med bolagets tidigare spel ”Payday 2” som hade betydligt sämre förutsättningar. Vi räknar med att spelet kan generera 2 miljarder kronor under en treårsperiod för Starbreeze, vilket därmed är cirka 50 procent av bolagets totala intäkter under denna period.”

Fra Nordea sin:

"We have confidence in Starbreeze’s record and upcoming game releases and see the company cashing in peak sales of SEK 2.6bn over our forecast period to 2021E. It will likely make a killing from the launch of the much-anticipated OVERKILL’s The Walking Dead, slated for autumn 2018, and here we expect it to shift nearly 8 million copies over the course of three years. "

Altså… du tar det jo ut av kontekst. Over en 3-års periode er det ikke utenkelig å selge 8 millioner kopier når man lanserer på tre plattformer og har Steamsales jevnlig + rabattperioder på konsollene.

De kommer ikke til å selge8mill på 3år. Jeg tror ikke de selger 1 million på 3år.

Jeg ser redeye sitt estimat er ca 7,35mill på 3år. Så det er ganske nær Nordea. Mao hva de har fått av tall fra SB. Jeg ser på det som totalt urealistisk iallefall.

Det er mange nyanser mellom svart og hvitt…

Nå rabler du igjen. Så jeg melder pass. SB har et issue fordi OTWD suger ass. Når man ser hva Redeye regner med de tjener pr kopi virker det som de betaler dyrt for IPen også.

Klarer Survival Instinct å shippe mer enn en million kopier på TWD-lisensen så klarer de det fint med OTWD. Spørsmålet er heller hvor mange millioner de klarer, og til hvilken pris de siste kopiene går. Høye forventninger.

Men Redeye vet vel ikke noe mer enn oss andre så antar bare at de betaler det som er “normalt” ?

Det vet jeg ingenting om, men jeg antar jo kanskje når man kjører på med 2 betal analyser for å hype kursen før Emmisjon så har man gitt litt tanker og ideer. Spesielt når de treffer ganske likt på 3års tallet. Men det blir jo spekulasjoner selvsagt.

Jeg tror ikke du skal gå ut fra at Redeye vet noe mer om hva SB betaler for IPen enn oss andre. Men hvilken snittpris antar du at de får for spillet ? Går man f.eks ut fra den norske prisen på 412kr så virker det jo som de betaler lite for IPen :wink:

Det også :wink: