Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Starbreeze (STAR-A/B)

Ja VR-delen skal man ikke glemme. Den kan være verdt en del for noen aktører i bransjen. Publishing-rettigheter kan også selges, som vi har sett tidligere. Poenget mitt er bare at de har flere ben å stå på enn Funcom-TSW hadde hvis det skulle gå så dårlig med oTWD som noen tror.

2 Likes

direkt:

STOCKHOLM (Direkt) Carnegie inleder bevakningen av Starbreeze med rekommendationen behåll. Riktkursen är 9:50 kronor.

Det framgår av en analys.

Börsredaktionen +46 8 5191 79 00 http://twitter.com/direktse

Nyhetsbyrån Direkt

De har også mye større forpliktelser? Det er vel ti titler de har i produksjon, egne og andres, de må ha pengene til disse fra et sted. Jeg tror vel de har regnet med at OTWD skal stå for en god slump…

Tror Bo sa tidligere i år at nå hadde de fokus på å levere istedenfor å ekspandere og det hadde nok vært greit om de endret fokus et år eller 2 tidligere…

1 Like

Jeg har ikke fulgt så mye med på cash/cash flow. Hvis OTWD ikke leverer noe særlig, så må de da kjøre en emisjon for å få de ti spillene de har i utvikling ferdige? I så fall, så tror jeg at Starbreeze først er et godt kjøp etter den emisjonen er gjennomført…

Nå forskutterer jeg at OTWD ikke leverer bra, men jeg synes tegnene er veldig dårlige.

1 Like

269MSEK på bok.

Cashburn på ca 60M per kvartal i utvikling av egne og andres spill.

1 Like

De hadde 234MSEK 1.1 2018 og har etter det hentet 238MSEK (q1) + 152MSEK(q2) . Brukte vel en god del cash i dubai ( 70MSEK ? ) og $7.7 på 10 Crowns.

Q2 var vel også siste kvartal med inntekter fra Dbd (133MSEK h1 2018)så tror OTWD må lengre opp på listene når det nærmer seg launch…

2 Likes

Du må gå på camp upgrades for å unlocke mission 2 . Siden beta’en fremdeles er oppe og det skjedde så lite på børsen i dag så følte jeg for å denge noen zombies…

2 Likes

Hva syntes du om spillet?

:sunglasses:

Nice da skal je sjekke. Ikke at jeg finner ut hvor jeg oppgraderer :stuck_out_tongue:

Første mission var kjedelig men den andre var faktisk veldig bra. Glemmer at animasjoner er ræva.
Synes uansett at starten kunne vært litt enklere :slight_smile:

Se øverst på skjermen . Der står det “map characters camp upgrades vault lost&found” :slight_smile:

1 Like

Det er ett hvor du skal forsvare tre innganger som er kjedelig? :stuck_out_tongue:

Ja , hadde ikke hatt noe i mot at de hadde noe annet som start men…

Jeg sjekka Reddit, jeg tror ikke det er noen som synes det første oppdraget er morsomt :stuck_out_tongue:

Men hvis @Evilfreud sin påstand er riktig at man kan spille hele betaen og bare be om refund før 2 timer spilt etter release, så blir det veldig vanskelig å bedømme hvor stor den reelle betalingsviljen faktisk er. Har sett flere spillere nevnt dette på diverse spill-forum.

1 Like

" Refunds on Pre-Purchased Titles

When you pre-purchase a title on Steam (and have paid for the title in advance), you can request a refund at any time prior to release of that title. The standard 14-day/two-hour refund period also applies, starting on the game’s release date."

https://store.steampowered.com/steam_refunds/

3 Likes

Så litt på streamen i går og virker som om spillet blir lansert med ganske mye innhold og planer for mer innhold.

og sesong 2 ble også nevnt

GTS litt svakere utvikling nå, inne på topp 50 plass 44 nå. Bedrer seg nok betraktelig når neste fase av betaen begynner.

1 Like

Tror de har fått mye klager på at det var for mange DLC’er til PD2 (startet vel rett etter launch) og ser ut som om de unngår å kjøre samme opplegg her. Hvis det meste holder samme kvalitet som mission 2 i beta’en så synes jeg faktisk ikke prisen er feil heller.

1 Like

Godt å se at de har mer innhold planlagt, mulig sesong er måten å gjøre det på. Større DLCer istedenfor 100 små.

Synes egentlig Carl A oppsumerte det greit i podcasten igår, det viktige er å komme over kritisk masse i starten sånn at de har en spillerbase å jobbe videre med. Jeg tror nøkkelen er litt lavere pris. MEN jeg er mindre negativ nå enn det jeg var etter E3.

Dog må den nok lavere samt at jeg nok ikke kjøper før ETTER Launch om jeg skal inn i papiret igjen.

Sesong 2 blir “gratis” for de som har kjøpt hoved-spillet. Tror star har innsett at DLC kan være et tveegget sverd.

1 Like